Farghkardans viktresa - Kom gärna med tips och råd!

<< < (4/11) > >>

farghkardan:
Citat från: hemul skrivet 2009.04.13 - 19:46:47

Men jösses så fin mat du gör! Vad duktig du är.  :clapping: Men man blir ju sugen när man ser bilderna.  :dribble:

Var får du tag i alla läckra korvar och vad är Jensensås?   :tongue:

Tackar, men så fint är det väl inte, har bara stekt änsålänge! Det fina kommer när man lär sig använda den där grejen under plattorna ;)

Eller du kanske menade fint som i dyrt? För det har jag verkligen märkt av, som student är det inte lätt att köpa sånt här kött hela tiden. Vad rekommenderar ni för billigt kött? Är det fryst kycklig som gäller? Vad kan man göra för gott på köttfärs?

Korvarna köpte jag på ICA MAXI. Jensen sås är från Jensens Boffhouse, dom säljer såserna i butiken och man plussar på grädde bara och värmer det så är det färdigt. Favoriterna är whiskeysås och favoritsås, men whiskeysåsen hade långt fler kolhydrater så jag fick skippa den.

hemul:
Nä, jag menade att det såg gott och fint ut. Inbjudande liksom. Som sagt, man blir sugen. :tasty:

Nä, kyckling är så mycket skit it. Mitt stående spartips är att köpa frysta lammframdelar på invandrabutik. Ivf här är invandrarbutikerna billigare än de stora kedjorna.

Köttfärs kan man ju göra goda röror på eller steka biffar.

farghkardan:
Röra?

hemul:
Ja, typ köttfärssås.

farghkardan:
Jag tycker jag är lite dålig på att uppdatera här ofta, så jag satsar mer på bloggen, skriver mer här när jag har frågor eller som en påminnelse om att bloggen är uppdaterad. den uppdaterar jag flera gånger om dagen! blir så mycket onödigt klipp och klistra och tidsslöseri!

just nu undrar jag mest hur länge det kommer dröja innan vågen går ner igen, den visade 80 kg idag och det kändes ju inte alls bra när jag varit nere på 79 och nosat. Skyller på allt dåligt jag ätit senaste dagarna.. eller kan det vara en platå eller att jag har gjort skillnad i mått men inte i vikt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida