Farghkardans viktresa - Kom gärna med tips och råd!

<< < (3/11) > >>

farghkardan:
Dag 6 - Stekt lax med grönsaker

Till middag blev det stekt lax med grönsaker, sockerärtor och champinjoner. Med MASSOR med smör. Det verkligen glänste om dom.

150 g sockerärtor - 6,0/100 * 150 = 9
60 g champinjoner - 0,4/100 * 60 = 0,24
230 eller 330 g lax.. Laxen har mindre än 0,1 g kolhydrater per 100 g så den behöver man knappt räkna med.

Totalt med kolhydrater 9 + 0,24 = 9,24

Den här portionen var riktigt maffig och jag hade svårt att äta upp all fisk. Jag behöver inte såhär stora portioner fisk.

idalinda:
Hur var det nu.. undviker du mjölkprodukter  :confused3:, men jag skulle definitivt ta med cream france , jag har inte varit någon vänn med kalla röror , men har blivit stor vän just med Cream France !
Det skulle jag ta med i laxtallriken !

Bookia! Har jag sagt förut att du är en pärla... vilka förklaringar om allting ! Jag visste att vi inte skulle behöva så mycket antioksindater  när vi lowcarpar,  och att det inte skulle hända så mycket oxidation i kroppen, men inte visste jag grundena till detta, fantastiskt !

Korvar får du testa dig fram, just sådana som innehåller under 1 g kolhydrater är ok när man räknar kolhydrater, MEN oftast innehåller korvar massa annat också, tillsatser.
Nitriter ska vara farliga, och Bookia kan säker förklara var det gör i kroppen, hos mig svullnar fingarna dagen efter utan tvekan, så jag begränsar mina korvkäk till speciella tillfällen.

"Hur blev det stopp när du åt mycket visprgrädde och bär? Stopp i magen? " njaa, jag har alltid haft problem med magen, men här menar jag mest att det blev stop på viktnergången.

Jag tror att du har inte så stora svårigheter att gå ner i vikt, du är så pass ung. Det underlättar.
Om du även tränar något regelbundet kan det underlätta det att bli av med de sista 5 kilona. Men jag gick ner 15 under den vintern då jag tränade noll och rörde mig väldigt lite överhuvudtaget.

farghkardan:
Dag 7

Va inte sådära jättehungrig men fick lust att äta lite med familjen när jag ändå var på besök.

Ett glas mjölk, två små mjukostar, lite salamikorv, kaviar. I bakgrunden ser ni det dom andra åt!

Ingen aning om naringsinnehallet på dom har men dom "färdiga" har ju en del kolhydrater. Jag åt ca 10 st. Mums direktimporterade från Iran!

Salladsburgare! eget recept!

244 köttfärs
173 tomat
139 lök
130 ägg

+ beasås istället för ketchup och andra såser

70% Lindt 35 g, jag åt halva alltså 17,5 g. Och en halvliter colazero den kvällen.

Dag 8

110 champinjoner
77 tomat
114 sparris
2,5 sås kolhydrater
Grädde 9 kolhydrater

Jag åt inte upp allt. Så hälften av det ovan. Blev mätt efter halva. Så sparar resten till nästa måltid. Ännu en bra sak med LCHF-kost. Man blir lättare mätt och kan lättare sluta äta.. Iaf för mig!

farghkardan:

Åt bara några skivor av varje innan middagen, vet inte riktigt hur mycket kolhydrater det är i men det finns i dom iaf. Så jag chansar inte och äter lite istället.

Fuet korven är mycket godare än Salchichon korven!

Strax innan lunchen påväg hem från butiken åt jag en ölkorv, jag vet inte innehållet på just denna men en annan hade 1% kolhydrater per 100 g och dom här var mindre än 100 g.

Åt några bitar kebab (köttfärs lök zomag salt peppar) med
yoghurt med en form av vitlök och tomat. Kanske en tomat totalt och
två olivbitar. Förutom bilden tog jag en påfyllning med en bit till och två tomatbbitar och mer yoghurt.

Dag 9

110 champinjoner
77 tomat
114 sparris
2,5 sås kolhydrater
Grädde 9 kolhydrater

Åt hälften av det ovan!

Jag blev inte riktigt mätt på resterna från igår, så jag åt ett par skivor ost med smör och korv och cola zero.

Champinjoner
Tomat
Biff
Sparris
Och såser bea och jensens. Det blev ganska mycket sås till maten, kanske lite för mycket av jensens favoritsås. Men bean ska ju vara okey enligt innehållsförteckningen.

Under kvällen så åt jag även en del ost och korv. Daneblue osten var inte alls god. (den triangulära) men salsichon korven och den bjöd jag på till dom andra så den snabbare tog slut.

Dag 10

Till frukost blev det stekt kyckling med tomat, en bit ost och isbergssallad. som sås hade jag en yoghurtsås med vitlök gurka och lite kryddor. Jag tog påfyllning av såsen. Drack vatten till

Tog en sån här vitamindryck, den var sockerfri men hade några kolhydrater i sig men knappt.

Tll lunch/middag blev det fläskkött, med cafe de paris sås och zuchini och lök. En lök och en halv zuchini. jag drack colazero till maten. Cafe de paris såsen var inte alls så god som jag mindes den, den var ok men i samma klass som en currysås.

Dag 11

Till frukost/lunch/brunch blev det ägg med passerade tomater. Med maten drack jag 2 glas colazero. Änsålänge har jag inte så mycket emot colazero för det som jag sett (eller hittat) har inte visat att det påverkar insulinvärdena. Finns en del som påstar att det är dåligt men de flesta argument jag har hört handlar om att kemikaliskt generellt inte är bra för kroppen och att man ska undvika aspartam och sånt, alltså inget som har direkt med viktnedgången att göra.

Dag 11 - vikt 80,3 !!

Jag har gått upp en del sen sist jag vägde mig. Det kan vara att jag inte vägt mig senaste dagarna och just den här dagen är "toppen i veckan". Sånt har man sett i tidigare vägningar, att kroppen gör jojorörelser påvägen ner.

Men samtidigt kan det vara osten jag ätit, korven jag ätit, coca colan, det söta vinet, yoghurten, såserna med kolhydrater. Jag vet inte vilken av dom det är men jag ska dra ner på alla ovan ännu mer. Kanske försöka undvika yoghurt och mer flytande mjölkprodukter ett tag och inte vara så mumsig med korvarna, dom innehållet trots att socker och dextros (är det en sockerform druvsocker kanske?) . Det viktigaste är att inte göra allt samtidigt för då blir det så svårt att veta vilket som är felet.

Åt friterad kyckling på kebabstället i Solna. Det var blandat med sås, rött vitt och aioli. Ett problem var att kycklingen var friterad med mjöl så jag fick i mig en del kolhydrater därigenom. Men hoppas att det inte var så många kolhydrater. Drack cola light med maten.

Dag 11 - Promenad
2 timmar och 30 minuter promenad. Jag gick innan och efter maten på långsam promenad.

----

Sen sist jag skrev har jag gått upp i vikt nu, men sen har jag inte varit sådära jätteexakt med kolhydraterna och dessutom har jag inte vägt mig i några dagar så jag vet inte riktigt när vikten gick upp så jag kan inte utesluta någon enskild händsel.. t.ex. om det beror på vinet (som var en del sött) eller om det var kohlydraterna i såsen jag åt.. men jag behöver nog bli mer restriktiv när det gäller vad jag stoppar i mig hädanefter.

hemul:
Men jösses så fin mat du gör! Vad duktig du är.  :clapping: Men man blir ju sugen när man ser bilderna.  :dribble:

Var får du tag i alla läckra korvar och vad är Jensensås?   :tongue:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida