Farghkardans viktresa - Kom gärna med tips och råd!

(1/11) > >>

farghkardan:
Hej på er alla!

Jag är nybörjare i LCHF och tänkte ha en liten dagbok för mina måltider och min viktnedgång här. Ni får mer än gärna tipsa mig om måltider, fel jag gör och vad jag borde undvika och vad som är knasigt.

Jag tänkte sätta upp en sammanställning först för hur jag har ätit senaste dagarna, själva dieten utgick från en strikt VLCD diet som därefter blev en VLCD diet med grönsaker och nu har jag börjat ge upp VLCD och har läst på massor om LCHF och tror det blir mycket lättare att leva med det än längre tid. Jag har för några år sen testat Atkins och det gick bra men kände mig ganska dåsig och trött men jag gick ner flera kilo på en vecka däremot (kan ha varit vätska och lite vikt). Hursomhelst så tänkte jag seriöst testa på LCHF nu och se om det fungerar bättre och är lättare att hålla.

Min utgångsvikt när jag började med allt 80,6 och jag är 170 lång vilket ger mig en BMI på 27.9 som klassas som övervikt (jag är ingen kroppsbyggare så det mesta är fett)

Dag 3
------
Kyckling - (färdiggrillat, upptäckte att det hade socker i efterhand men vet inte hur mycket det kan vara)
Revbenspjäll (färdiggrillat, upptäckte att det hade socker i efterhand men vet inte hur mycket det kan vara)
Blåmögelost
marquisost
avocado
mjölk
turkisk yoghurt
cola zero

Värt att nämna, jag åt inte upp all mat. tog kanske en tredjedel av varje ost och halva delen av den halva kycklinge och halva revbenspjället och 1/3 av yoghurten och en hel liter mjölk. Detta var den enda måltiden denna dag och jag kände mig inte alls särskitl hungrig efteråt. Kan berot på att det är mättande eller på att jag är sjuk eller på att jag egentligen är laktosintolerant och satte i mig 1 liter mjölk.

Dag 4
------

Måltid 1 ------
Avocado kyckling (typ ett lår)
revbenspjäll ( 6-7 spjäll (korta)
turkiskyoghurt
colazero
blåmögelost
marquisost