Hypotyroidos, jod och övervikt |
<< < (4/41) > >> |
Corny: Får väl bli underarmen, då! Där skaver det inte bort lika lätt! :rolleyes: :whistle: |
Corny: Förresten, om detta ska vara ett vetenskapligt test, borde alla sätta fläcken på samma ställe. Hemul, var satte du din? Du måste berätta, för det var du som började med detta påfund! |
hemul: En på underarmen och en på överarmen (för jag trodde jag nötte på den första). När dessa var utvärderade så gjorde jag en ny på magen och fick samma resultat. :tongue: Mitt resultat var alltså: 1 timme - fläcken går knappt att skönja 2 timmar - helt borta Hoppas din fläck sitter kvar jättelänge så det inte försvinner på samma tid för alla.Jodbrist är ju nåt som kan åtgärdas så jag skulle inte alls ha nåt emot att ha det! Jag sitter och tvekar om jag ska beställa Lugols lösning så jag har den när jag bildat mig nog om detta. Det finns i två styrkor och jag vet inte vilken som är bäst. :crazy: |
Corny: Faktum är, att jag nästan hoppas på att fläcken försvinner fort som bara den. Jag tror nämligen att jag kan ha jodbrist.(Men har tagit ett thyroxintest som visade normalt. Vad är normalt? :cry: Är så trött på alla dessa tester!) Får se vad som händer när jag klenar dit det. Men resultatet lär vänta på sig tills imorgon hur jag än bär mig åt. (Eller ja, har ingen lust att frekventera nattöppna Apotek för den här sakens skull). |
hemul: Jaså? Vad har du för problem? Jag menar varför tror DU att du har jodbrist? Vad var det för prov du tog? Blodprov? Det finns nåt som heter jodbelastningstest. Då får man äta jodtabletter och sen mäter de hur mycket man kissar ut. Man får samla urin under ett dygn eller nåt sånt. Har man inte jodbrist så ska det mesta passera rakt igenom. Det verkar som om det är svårt att få dem att ta det, för proverna ser ju alltid bra ut. :rolleyes: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |