Hypotyroidos, jod och övervikt |
<< < (3/41) > >> |
Lisbeth: Mycket brandfarligt. :max-shock: : Möjlig risk för fosterskador. :thumbdown: Ångorna kan ge explosiv blandning med luft Lugols lösning verkar farligt |
hemul: Var det den här du hittade? :lol: http://www.histolab.se/pdf/BB23910_Lugols_Losning_SDB.pdf Den brukar bestå av 85% destillerat vatten. Här var det etanol. :tongue: |
hemul: Är ni med på ett experiment? Man ska ju måla en fläck på huden med jodlösning och se hur lång tid det tar för kroppen att absorbera den. Helst ska det mesta vara kvar efter 24 timmar. Men man man vet ju inte om vårt Jodopax är likvärdigt med lösningen de har i USA. Skulle inte ni som råkar ha Jodopax hemma eller kan tänka er att köpa en flaska göra testet? Det är ju ett utmärkt desinfektionsmedel om inte annat. :flirting: Om vi får olika resultat tyder det ju ivf på att Jodopax funkar som mätare, även om man inte kan vara säker på hur länge färgen bör sitta kvar. Vi borde ju alla ha olika mycket jodbrist, tänker jag. Köpte en flaska idag och är målad och klar. Fläckarna är jättebleka redan fast det gått mindre än en timme. :max-shock: Först hände ingenting. Tittade jätteofta första halvtimmen. Sen sa det visst bara slurp. :shock: En flaska kostar 52:50 på apoteket. |
Corny: Jag är med! Kan bli intressant! :lol: Ska inhandla en flaska imorgon om det finns på mitt lilla lokala apotek. Annars får jag väl gå någon annanstans... Hur stor fläck ska det vara ungefär? |
hemul: hemul :inlove: :inlove: :inlove: Corny! Tror det brukar stå ett par tum (inches). Jag gjorde mina 4 cm så där. De ska ju få rum på bodyn också. :cool: Tänk på var du sätter fläcken så du inte nöter bort den. Insidan av underarmen eller magen brukar de säga. Det ska väl vara där man har tunn hud. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |