Hypotyroidos, jod och övervikt |
<< < (41/41) |
Kusin Vitamin: Idag är det tre månader sedan jag började med jod. Enligt Brownstein skulle det ta så lång tid för någon som var frisk och tog 50 mg jod per dag att bli av med jodbristen. Jag räknar med att det tar längre tid för mig. Jag minskade ju ner till underhållsdos (ca 12-24 mg) medan jag tog antibiotika och jag tyckte att jag fick tillbaka en liten aning av mina gamla hypotyreosproblem. Men det här med jod är det bästa jag gjort på mycket länge! :thumbsup: Så bra som jag mår nu minns jag inte när jag gjorde sist, men det var många år sedan. |
hemul: Det var roligt att höra! :smile: |
Tina: Låter hoppingevande. Tycker också jag känner mig lite piggare. Min plan är att jag ska berätta för min doktor nästa vecka att jag äter jod och se vad hon säger. Dom måste fatta att om inte dom vill hjälpa så hittar vi lösningen på annat håll utan för deras kontroll. |
hemul: Hur var det, hade du (konstaterad) underfunktion i sköldkörteln? Du läste det där om att jod orsakar högt TSH de första månaderna va? Så man måste tala om det i fall de tar sådana prov. De känner antagligen inte till detta om de inte är specialintresserade och risken är att man får medicin man inte behöver och så kanke det inte blir så kul. Ska se om jag kan hitta det. Jo! Halvvägs ner i det långa första inlägget, "Uppdaterat 2009.04.02 02:53 Detta är jätteviktigt, så nu läser ni!". :shy: http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1064.0.html |
Tina: Nä jag har ingen konstatderad underfunktion, jag bara gissar. Vet inte heller exakt vilka prover doktorn tog, fick bara i telefon veta att allt såg bra ut. Men jag tycker inte det skadar att äta lite jod så jag gör det men ska minska dosen drastiskt. Jag äter ingen annan medicin. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Föregående sida |