Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 18:10:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Has det systemkamera?  (läst 19076 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015.09.01 - 09:24:59 »

Jag klarar inte sökare längre :)

men ang. okända märken, dom är ofta bra mycket bättre än vad man tror. Maaike, Jespers flickvän, hennes mobil blev stulen när dom var på resa i Indonesien. Hon köpte en billig där då (av någon anledning var inte simkortet i. tror dom hade lokalt prepad simkort i)  som fungerar otroligt bra.  Så var inte för rädd för okända, billigare märken!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2015.09.01 - 13:23:07 »

Det man är rädd för är väl att de ändå kostar pengar om man riskerar att förlora allt om det är dåliga grejer.

Varför kan du inte använda sökare? Jag blev förvånad. Visste faktiskt inte hur det blir i sökare, trodde kanske att jag skulle behöva läsglasögon, men det gick jättebra utan och jag ser allt inom 3 meter dimmigt numera. Det som blir jobbigt för mig är att jag måste växla mellan glasögon och utan om jag vill se på displayen också.

Tack och lov att jag har en hel hög 10-kronors från Willys. De funkar för sånt där, titta på mobilen och så, men skulle inte vilja läsa längre text med dem. Har tappat två par bara under bärplockningen nu. Skulle bli dyrt att ta med sina "fina" glasögon ut. Och så är det bekvämt. Kör ner ett par i byxfickan bara när jag går och handlar. När jag cyklar har jag ett par på skallen så jag kan titta snabbt på mobilen. Ett par ligger alltid i cykelväskan och ett par i midjeväskan jag för det mesta har. Så man är garderad. När de går sönder eller blir för repiga slänger jag dem bara. Slit och släng, det är min melodi det. :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2015.09.03 - 08:13:13 »

ser för litet i sökaren och jag klarar mig inte utan glasögon längre.

har också haft en del såna där slit o släng brillor men dom fungerar inte bra längre. Så nu har jag glasögon med läsdel, varifocus eller hur det heter i sverige, och en till att ha när jag sitter vid datorn. Ska jag läsa i sängen har jag en slit o släng grej.

Men utan glasögon kan jag inte kolla i sökaren och med är mina ögon för långt från sökaren för att kunna se bra.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.09.03 - 13:36:34 »

Jag visste inte hur det skulle bli, todde att jag kanske skulle behövde läsglasögon, ben det behövde jag inte, inte ens när jag tittade på något på väldigt nära håll genom sökaren. Fattar faktiskt inte varför det blev så? Behöver egentligen glasögon på alla håll nu. Har läs, skärm och avstånds, men använder avstånds bara när jag plockar svamp och bär. Och jag har börjat använda dem när jag ska umgås med folk också, ser inte någon som sitter på andra sidan köksbordet riktigt skarpt. Så jag fattar inte varför jag såg skarpt i sökaren, både bilden och alla små menyer och grejer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.09.05 - 09:05:09 »

gå till en optiker och fråga. (hellre en optometrist men jag vet inte om ni har det i sverige eller om det heter så). Dom svarar nog villigt ändå, även om du inte köper något hos dom.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2015.09.05 - 12:31:29 »

Ska försöka komma ihåg det nästa gång jag behöver nya glasögong. Var ivf och tittade på den proffsigare modellen igår och kunde konstatera att jag så skarpt MED läsglasönon också! Förklara det den som kan!

Faktum är att jag såg nog aningen skarpare med glasögonen, men det var bara en gradskillnad. Jättekonstigt men bra ivf jag nu vill titta omväxlande på displayen och genom sökaren.

Men varför kan inte du använda sökare då Mynlen?

Är så nervös nu. Bestämde mig för det finare huset och ringde stället med erbjudandena och försökte tjata mig till lite mer rabatt iom att jag köpte två grejer + lite tillbehör. Han skulle räkna på det och maila sitt bästa pris. Men det kom aldrig nåt mail igår och nu har de stängt till på måndag men webshoppen är öppen så andra kan sno åt sig mina grejer!  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2015.09.05 - 13:01:24 »

Ha ha! Är in hela tiden och lägger prylarna i kundvagnen för jag inbillar mig att de plockas bort från "lagret" då. :tongue:
Lämnade t.o.m. datorn på över natten, men kundvagnen hade tömts i morse, så det är väl någon tidsgräns där. Det är möjligt att han reserverat prylarna för mig också, jag frågade om han kunde göra det, men är osäker på hur det blev. Vi började prata om något annat. Trevlig snubbe som vill prata gamla minnen från den analoga tiden och det säger man ju inte nej till. :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2015.09.06 - 10:07:44 »

vet inte varför det inte fungerar men om jag med glasögonen tittar genom sökaren är jag för långt borta från sökaren för att kunna titta nogrannt. Har nog konstiga ögonen.

Håller tummarna det fungerar för dig!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2015.09.06 - 13:13:31 »

Ja, det märkte jag också var ett problem. Jag såg men kanske inte ända ut i kanterna. Var det ögonmussla på kameran? Åtminstone förr fanns speciellt anpassade sådana som lät en komma närmare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2015.09.08 - 01:43:21 »

I've done it. :cool:

Tur det varit så mycket bra extrapriser på grossen på sistone. Handlade kött för runt 500 spänn förra veckan som skulle räcka till efter jul om jag bara åt det. Var där två gånger och bunkrade. Man fick köpa 3 kg karrékotletter för 29:90/kg om man handlade för 150:-. Det var även rea på färskt sidfläsk och nötlever så... :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2015.09.08 - 05:49:06 »

 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
vi förväntar oss massor med superfina bilder framöver :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2015.09.08 - 13:29:54 »

Du, det kommer att vara som att styra ett rymdskepp för mig, så det kan du nog inte vänta dig. Dessutom tror jag aldrig att det här digitala kommer att gripa tag i mig, inte när det gäller foto. Vore det inte så förbannat dyrt och krångligt idag, bl.a. vill man ju ha in bilderna i datorn likt förbannat, skulle jag fortfarande köra med film. Finns inget som går upp mot att sitta med sina just torkade kopior i handen och beskåda sitt verk. Jag älskade varenda moment med analog fotografering.  :inlove:

Ivf tog jag den dyrare kameran. Det skilde bara 1200 och i vanliga fall är prisskillnaden 4500. Jag lyckades pressa priset lite till, men bara runt 200. Den finare kameran är stabilare byggd med själva kroppen gjord i ett stycke, säkert viktigt när man tänker hänga på tunga gamla objektiv som jag. Det var när jag pratade med en lokal fotoaffär jag fick reda på det. Han menade att det är fr.a. byggkvalitén som skiljer på en proffsmodel och en avancerad amatörkamera. Den billigare som är gjord av flera delar kan börja brytas isär om man belastar den för hårt. Inte så den faller i bitar, men den kan börja glappa lite. Jättebra att få veta. Det där hade jag inte alls klurat ut själv. Dessutom är den weather proof, man ska alltså kunna använda den i regn, hur mycket man nu törs lita på det. Andrahandsvärdet lär ju inte heller påverkas av att jag köpt den billigt.

Blev tipsad om en specialhundutställning alldeles utanför stan i början av nästa månad. Där ska två av raserna jag är intresserad av vara med, så jag ska absolut ta mig dit så jag har chans att se och träffa flera vuxna hundar. Hoppas jag lärt mig hantera den tillräckligt för att få några lyckade bilder då.

Den har redan kommit. Men jag ska försöka behärska mig tills ikväll. Måste röja lite här, får hit hantverkare i morrn. Hämtar jag den nu blir det nog inget mer gjort idag. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2015.09.08 - 15:06:21 »

lycka till med behärskningen :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2015.09.08 - 15:44:04 »

Nästan klar med undanplockandet nu, så snart så. Torka diskbänken och sånt är ingen idé förrän jag fettat klart för dagen.  :tongue:

Men det kommer att vara mörkt innan jag laddat batteriet, lyckats pilla in minneskortet och läst tillräcklig av manualen för att få igång skiten. Får väl hoppas att hantverkarna blir klara fort i morrn. Men jag kommer inte att vara i form då. Har sovit till lunch hela veckan så jag kommer inte att kunna somna ikväll och de kommer tidigt - så klart. Är ett jävla skit det där. Om det vanns helt ofarliga knockoutpiller utan biverkningar skulle jag faktiskt överväga. Men det gör det inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2015.09.08 - 18:26:38 »

Utveckling eller regression? Det är frågan.




Jag vet ju vilken jag tycker är sexigast. Den skitiga F1-an till vänster och jag kommer aldrig att göra mig av med den. Men det huset väger 849 g på köksvågen. Olympusen väger 497 g enligt listan, bara drygt hälften.

Är det däremot nån som vill köpa en sparsamt använd Canon G5 så är det bara att börja bjuda!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544