Du, det kommer att vara som att styra ett rymdskepp för mig, så det kan du nog inte vänta dig. Dessutom tror jag aldrig att det här digitala kommer att gripa tag i mig, inte när det gäller foto. Vore det inte så förbannat dyrt och krångligt idag, bl.a. vill man ju ha in bilderna i datorn likt förbannat, skulle jag fortfarande köra med film. Finns inget som går upp mot att sitta med sina just torkade kopior i handen och beskåda sitt verk. Jag älskade varenda moment med analog fotografering.
Ivf tog jag den dyrare kameran. Det skilde bara 1200 och i vanliga fall är prisskillnaden 4500. Jag lyckades pressa priset lite till, men bara runt 200. Den finare kameran är stabilare byggd med själva kroppen gjord i ett stycke, säkert viktigt när man tänker hänga på tunga gamla objektiv som jag. Det var när jag pratade med en lokal fotoaffär jag fick reda på det. Han menade att det är fr.a. byggkvalitén som skiljer på en proffsmodel och en avancerad amatörkamera. Den billigare som är gjord av flera delar kan börja brytas isär om man belastar den för hårt. Inte så den faller i bitar, men den kan börja glappa lite. Jättebra att få veta. Det där hade jag inte alls klurat ut själv. Dessutom är den weather proof, man ska alltså kunna använda den i regn, hur mycket man nu törs lita på det. Andrahandsvärdet lär ju inte heller påverkas av att jag köpt den billigt.
Blev tipsad om en specialhundutställning alldeles utanför stan i början av nästa månad. Där ska två av raserna jag är intresserad av vara med, så jag ska absolut ta mig dit så jag har chans att se och träffa flera vuxna hundar. Hoppas jag lärt mig hantera den tillräckligt för att få några lyckade bilder då.
Den har redan kommit. Men jag ska försöka behärska mig tills ikväll. Måste röja lite här, får hit hantverkare i morrn. Hämtar jag den nu blir det nog inget mer gjort idag.