Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 17:22:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 40   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Funkar LCHF i långa loppet?  (läst 247762 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #495 skrivet: 2012.11.17 - 13:28:20 »

Jag vet inte mycket om henne heller, men jag tror mycket är artikeln är rena lögner. Inte från tidningar utan förvrängningar av vad som stått i tidningar.

Jag tror inte hon bor i LA nu, men jag kan ju ha fel. Historien med barnflicka läste man ju om och flickan flydde inte för att hon blev hotad, hon blev hotad efter att hon stuckit ifrån den lilla rara familjen o.s.v.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #496 skrivet: 2012.11.17 - 18:44:44 »

Vad som är fakta om KZ i denna artikel är hämtat ur medier. Läser man noterna och vad som står i artikeln är det det man ska jämföra.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #497 skrivet: 2012.11.17 - 19:39:25 »

Det är klart, men det är ju förvrängt. Det gick inte till så som det står med barnflickan. De har gjort det ännu värre än det var.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #498 skrivet: 2012.11.17 - 19:54:53 »

I vilken not står det om barnflickan? och att det inte gick till så?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #499 skrivet: 2012.11.17 - 20:54:15 »

Vaddå not?

Barnflickan stack och det kan man ju förstå. Zytomierska blev förbannat och skrev en massa skit om henne och hotade henne på olika sätt. Det är vad som stod på bloggen och som rapporterades i media när det begav sig. I artikeln har personen som skriver dålig engelska vänt på det och fått det till att barnflickan flydde därför att hon blev hotad, att det började med hotet. Det var ju illa nog som det var, men med den omskrivningen av verkligheten låter det ju ännu värre än det faktiskt var.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #500 skrivet: 2012.11.17 - 22:33:32 »

Kruxet för min del är i vilken not från 1 till 10 finns det med-barnflickan. Alltså kan du bekräfta felskrivningen? Från vilken not i så fall?
Eller menar du att det kommit in i wik. utan hänvisning till not.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #501 skrivet: 2012.11.17 - 22:40:06 »

Du kan klicka på Edit och skriva om hela sidan om du vill. Hur länge det får vara kvar är en annan femma. Den här killen har antagligen varit smart när han redigerat den engelska artikeln och inte den svenska. Hade han ändrat den svenska hade det säkert upptäckts fortare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #502 skrivet: 2012.11.17 - 23:39:52 »

Jag undrar fortfarande vilken not som inte överensstämmer med wik..

Det är en på engelska Alltså den som du visade här och det måste vara den som vi skriver om..
Jag undrar mest var du fått din version om barnflickan om det inte finns i nothänvisningarna. Du menar att den lagts till utan not?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #503 skrivet: 2012.11.17 - 23:44:05 »

Jag förstår inte vad du pratar om. Vilken information? Vad som verkligen hände, menar du? Från Zytomierskas blogg och vad som skrevs vid tiden. Wikitexten är en konstruktion.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #504 skrivet: 2012.11.18 - 00:00:18 »

Jag menar inte vad som "verkligen" hände.
Wikitexten är inte en konstruktion utan en text som baseras på not 1 till 10.
Var hittar du felet?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #505 skrivet: 2012.11.18 - 00:18:18 »

På vilken av de refererade sidorna står det att barnflickan stack därför att hon var hotad då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #506 skrivet: 2012.11.18 - 12:20:56 »

Carbsane följer Jimmy Moores ketonexperiment och har uppmärksammat att en av JMs experter Dr. Dayspring har kommenterat på ett av JMs inlägg om hans provsvar.

delar av Dr. Daysprings kommentar:
You need to significantly reduce the saturated fat in your diet and see what happens: repeat the NMR in 3 weeks and you will know if your nightmare LDL-P is sat fat related. I'll bet your LDL-P drops. If it does not, you need serious lipid-modulating medication. We have seen this paradoxical horrific rise in LDL-P in some people who are on ketotic diets.

Carbsanes inlägg
Nonetheless, Jimmy is blinkered enough to think such may not be relevant to keto-adapted humans.  Now, there's a chance this is true, but it's not a safe bet in my considered opinion.  Jimmy made a comment about this being a good line of research to determine for sure.

Which got me thinking.  Dr. Phinney's resume includes operating weight management clinics in an academic setting (to the best of my knowledge) -- not unlike Westman at Duke.  When patients enroll as subjects in studies they do sign various waivers and such, but equally, a study protocol must pass an ethics board.  Here's where I'm going with this.  Let's say Jimmy was a subject in a V&P study -- presuming his 300+ lb dyslipidemia didn't disqualify him.  And let's say he presented at 6 months with this profile, what do you think V&P would do? 

Clinical trials are ended all the time b/c of high occurrences of adverse effects.  And even if the study is not ended, individual subjects are dropped if they have significant adverse responses.  Would Anonymous Patient JM be allowed to continue in such a study?  I would venture to guess that  doing so would border on unethical, and I would hope that Volek and Phinney are not so biased that they would sign off on his continued participation.
 


Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #507 skrivet: 2012.11.18 - 14:58:05 »

Det blev lite avbrutet där - Vad jag tänkte fortsätta med att är det är inte ovanligt bland de mer övertygade LCHFare att tro att det skyddar mot allt. Bara för att LCHF anses vara en antiinflammatorisk kost så drar man slutsatsen att man behöver inte lika mycket vitamin C och i nästa andetag så säger man att det finns förresten jättemycket C-vitamin i broccoli och det är ju OK att äta. Men är det egentligen nån som vet hur mycket C-vitamin som krävs på LCHF?
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #508 skrivet: 2012.11.18 - 16:34:41 »

Visste inte att JM fått högt kolesterol. Hm, det är sant som hon säger, under ordnade former hade säkert experimentet avbrutits.

En sak med C som jag aldrig ser tas upp på svenska sidor är ju detta med att C och glukos tydligen använder samma "pathways", minns inte exakt vari dessa består, och att man därför behöver mer C om man äter mycket kolhydrater, därför att en hel del helt enkelt går till spillo. Kan inte bedöma trovärdigheten i detta dock.

Nåt som jag själv funderat över är att naturen sällan gör misstag. Vi är väl överens om att människan levt av mycket olika typer av kost genom utvecklingen och att övervägande köttätare har existerat. Likaså var det säkert vanligt hos jägarfolk att periodvis, vid god tillgång, leva av enbart kött. Skulle stora mängder C vara så himla viktigt är det svårt att förstå hur de kunde överleva.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #509 skrivet: 2012.11.18 - 21:47:25 »

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11562&lang=sv
 Här finns inga C-vitaminer alls.
Loggat
Sidor: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 40   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544