Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 10:31:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 207578 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.07.03 - 17:25:36 »

Det förekom ju önskemål om en samlingstråd för tips om bra nätbutiker, oavsett vad de säljer. Ert ord är min lag, även om jag är lite långsam ibland. :tongue:

Jag börjar med det jag kommer på på rak arm. Ni får fylla på med butiker ni vet och så lägger jag in dem här i första inlägget sen, tänkte jag. Fast bara testade och godkända butiker förstås! Bra så?

Tänk på att om man beställer från länder utanför EU riskerar man att få betala moms + postens avgifter och ibland tull. Detta verkar dock sällan hända om summan är låg.


Stevia
Se http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,90.0.html

Kostillskott
Healthspan (uk)
Bl.a. billig fiskolja (best i test), superlåg enhetsfrakt (£2), bra att ha att göra med, stort sortiment. Tillägg: momsrisk, men jag har aldrig råkat ut för det. /hemul
BioTech Pharmacal (us)
Billigt och enligt uppgift bra D-vitamin (även min uppfattning även om jag inte kan vara säker så klart). Även många andra preparat. Bra och snabb support men ett aber är att deras formulär inte fungerar med en utländsk adress så man måste fylla i ett PDF-formulär och maila dem. /hemul
Uppdatering 12.03.28: De har nu byggt om webshopen och det ska funka med internationella order. /hemul
Shopping4Net (se)
Se under "Diverse".

Hygien/kosmetik
Feelunique (uk)
Har jättemycket, bl.a. jättebra Thai-deo. Frakten inkluderad i priset, man kan beställa för hur lite man vill. Mest dyrare märkesvaror, men till bra priser. Viss momsrisk iom att det ligger på kanalöarna, men de säger att de ersätter sådant. /hemul
Wallins salvor AKA Wallins praliner  :tongue:
Utmärkta salvor av naturliga ingredienser. Delvis eko. De flesta helt utan kemiska tillsatser (1 avviker). Bra priser. /hemul

Kläder
BaskerBosse (se)
Baskrar, kepsar, sjalar. Fri frakt och snabb leverans med A-post.
Ullmax
Funktionskläder till superpriser. Bra och trevlig support, snabb leverans. Enligt Sorla är det bra kvalité också. /hemul
Engelsons
Fritids-/jaktkläder. Bra priser och frekventa reor /hemuF
Stormberg
Norska sportmärket Stormberg rear många plagg i sin webshop /hemul
Feet Unique
Alla slags sko- och kängsnören i massor av färger. Bra pris, snabb leverans, billig frakt, mängdrabatt. Skickas från Danmark. /hemul

Elektronik, dator- och mobiltillbehör
Fyndiq (se)
Mycket billiga sladdar och sånt. Har även andra avdelningar som kosmetik. /hemul
Batterilagret
Batterier, batterier, batterier! Fysiska butiker och webshop. /hemul

Diverse
Shopping4Net (se)
Lite av varje, bl.a. kosttillskott /kwidell
Amazon.co.uk (uk)
Har allt! Skickar numera det mesta till Sverige OCH man kan få fri frakt om man betäller för minst £24. Samtliga varor måste då säljas av Amazon själva, gäller ej Marketplace. /hemul
Fyndiq (se)
Olika avdelningar ss sport, kosmetik och hälsa, men allt utom elektronik otestat /hemul


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2011.07.03 - 18:05:28 »

 :clapping:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.07.25 - 01:19:33 »

 :thumbsup: Toppen!!

jG vill tippsa om detta ställe: http://www.shopping4net.se/ troligen har många av er andra besökt dem sedan tidigare. men de var inte med på listan ovan..  :lick:
hur som så har de ett jättesortiment av olika saker! . jag och maken handllar våra kosttillskott via dem... och de har jättebra och snabb service och leverans.  :thumbsup: de har en liiite annorlunda uppdelning av de olika tillkotten dock tycker jag... men man vänjer sig efter några felnavigeringar.  :rolleyes: och det går alltid bra att använda sökrutan om man vet vad det är man ska köpa  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.08.10 - 14:06:15 »

Glömde att lägga in det, kwidell. Har gjort det nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.08.12 - 00:05:33 »

topp!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.10.02 - 15:04:49 »

Hittade en så trevlig nätbutik med giftfria saker. Kanske mest för er som har barn, men de har även t.ex. Kleen Kanteen. Enhetsfrakt £6 inom EU. Eftersom den är otestad lägger jag inte in den däruppe.
http://www.littleacornstomightyoaks.co.uk

Jättesöta matlådor med färgat lock, helt i rostfritt. Tycker priserna verkar bra också.
http://www.littleacornstomightyoaks.co.uk/shop/Lunchbots
Helt lunchkit för stora och små.
http://www.littleacornstomightyoaks.co.uk/shop/Lunch_kit
T.ex. de här nappflaskorna verkar väl jättetrevliga och bra, greppvänliga och stödskyddade liksom.
http://www.littleacornstomightyoaks.co.uk/shop/Coddletime/Glass_Baby_Bottles
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #6 skrivet: 2011.10.02 - 18:24:57 »

Åh det där bi-lunchkitet vill jag ha. Tänk att komma till jobbet med det.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.10.02 - 19:10:53 »

Tina, just det är nog för barn.  :bg:

Finns som ryggsäck också.  :whink:
http://www.littleacornstomightyoaks.co.uk/shop/Skip_hop/Backpack
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.10.02 - 19:26:26 »

Ibland skulle jag vilja ha barn bara för att kunna köpa såna här grejer. Är helt kär i de där trädjuren. Så fina.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2011.10.02 - 19:46:15 »

I början när barnen var små köpte jag några liknande såna där fantastiskt ursöta träfigurer, bilar, tåg och fan och hans moster. Helt politiskt korrekta. Men tyvärr blev de bara prydnader. Mina ohängda ungar lekte hellre med billiga plastbilar och annat "skräp". Så rätt det var tänkt. Men så fel det blev.

Det hade kanske fungerat om det inte hade varit för att mina barn lekte med andras barn hemma hos dem och såg andra leksaker. Plus att snälla släktingar och vänner gav presenter, som givetvis var i plast och mycket roligare, i barnens ögon.

Men du kan väl låssas att de ska bli presenter till några barn. Men så av en händelse glömmer du ge bort dem och så får du behålla dem som prydnader.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.10.02 - 19:49:37 »

Jag har några barn som jag brukar köpa smågrejer till ibland, men det skulle gå precis som det gick med dina. Föräldrarna köper massor med skräp till dem, hela plastkittet liksom. Brukar köpa nåt som är grällt och låter typ i en 10-kronorslåda på Willys ibland. Det blir uppskattat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.10.02 - 20:05:52 »

samma här med såna fina leksaker. Dom är helt enkelt för fina för barns fantasi brukade jag säga senare... dom vill ha plast och skräp. och när dom är äldre så blir det: jaa den fina hästen fick jag aldrig leka med. HMPF!



Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #12 skrivet: 2011.10.03 - 20:53:12 »

Varför ska bara barn få ha sådana fina saker. Fast de för vuxna var rätt snygga också.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.10.03 - 21:12:38 »

Jag vet! Jag är starkt betänkt på koryggsäcken med bimatan som accessoar nu. Och det är ditt fel!   :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #14 skrivet: 2011.10.03 - 21:13:17 »

Jag vill ha ugglan...  :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1] 2 3 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544