Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 15:56:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hittade en nätbutik  (läst 30224 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.05.15 - 04:16:18 »

Bodystore har slutat sälja Thai-deon som jag numera är beroende av. Skulle köpa från Amazon då. Då visade det sig att de inte kunde skicka den till Sverige. Varför begriper jag inte, för de ska skicka hudvård/kosmetik, det står det. Jag provade att lägga till andra produkter från samma kategori och det gick bra, t.o.m. en thai-deo av ett annat märke (dyrare och såg ut som skit). Det är bara prylen jag vill ha som inte funkar. Samma med en lädersmorning jag också traktar efter.  :huuh:

Hur som, den där deon heter PitRok och jag har hört att den ska vara bättre än den vanliga Thai varianten. Efter lite googlande hittade jag en brittisk sajt som skickar fraktfritt. De har en massa parfym, kroppsvård o.s.v. Massa tvålar som ser intressanta ut men är dyra. Priset på deon var jämförbart med vad Amazon tar. Nu gick det inget bra där heller. De säger "Not authorized" när jag försöker betala. Ska försöka igen i morrn.

Jaja. Jag tänkte tipsa bara för det var som sagt ingen frakt och man kan köpa hur lite man vill. Deon kostar bara 79 spänn (SEKiner). Nu vet jag ju inget om dem, men det ser proffsigt ut och det har rätt mycket så de är säkert OK.
http://www.feelunique.com/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.05.15 - 04:19:51 »

lite meckigt det där när de inte vill skicka sakerna.  man tycker ju att det inte borde vara något problem... men tydligen så är det det ibland?  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.05.15 - 04:52:15 »

Det retsamma är ju att det är just de här produkterna. Fattar inte varför. Problemet med Amazon är att de inte har trevlig och personlig support som man kan vända sig till med sina undringar.  :glare:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.05.15 - 05:54:16 »

Nje jag vet. skulle tro att Amazon har blivigt lite för stora för sitt eget bästa?... att de har glömt bort servicen till kunderna någonstans bland alla framgångar... 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.05.15 - 15:59:16 »

Nu gick köpet igenom!  :clapping:

Det var nog SEB som hade problem i natt. Nu när jag skulle betala kom det upp en sån där Verified by Visa-sida. Det var där jag fick Unauthorized i natt.

Skitbra. Det stod också att om jag beställt flera saker kunde de skickas som separata försändelser. Det är nog som med Healthspan, de gör också så. Sakerna packas inte ens utan har stadiga små kartonger från början och så kletar de på en adresslapp bara. Kan tänka mig att det håller nere kostnaderna en hel del det. Måste kolla om de här också ligger på Guernsey som Healthspan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.05.15 - 16:56:50 »

Sådärja. Nu har jag fått tag på lädersmörjan också och bara £2.99 i frakt. Enligt listan skulle det bli £4 nånting but who am I to complain? I love net shopping.  :biggrin1:

Tänk om man kunde beställa gräsbeteskött och opastöriserade ostar och smör så här lätt?  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2011.05.15 - 16:57:59 »

Är thai-deo en sådan där kristall-sten?

Jag hittade en sådan i ica-maxi i en rosa genomskinlig butej, sådan som en vanlig deo-stick.
Jag tror att den kostade 30-40kr och fungerar just nu väldigt bra.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.05.15 - 17:04:20 »

Ja. Jag lyckas inte lokalisara den som är som en vanlig deostick här. Bara stenar och jag vill inte ha skiten på händerna för de är redan torra så det räcker.

Den här sorten köpte jag på bodystore förut
http://www.deodorantstones.com/
och den här köpte jag nu.
http://www.pitrok.co.uk/
Aningen dyrare men den verkar mer välgjord. På den där Thai är sista fjärdedelen oanvändbar om man inte bryter loss stiftet och tar bitarna i handen. Hoppas den här konstruktionen är bättre.

Kanske finns det nåt man kan använda på apoteket också. Det är bara alun och jag minns att pappa hade alunstift som han duttade med om han skar sig när han rakade sig.

Jo, de är supereffektiva. Jag använde Bats förut, också luktfri och väldigt effektiv, men sen blev man ju anti allt. Ett sånt här stift räcker mer än ett år till mig, så det kvittar egentligen vad det kostar. Det är ju aluminium i alun också, men vad jag hört är det i en ofarlig form och partiklarna är så stora att de inte kan tas upp och inte heller täppa till porerna vilket tydligen händer med den form som är i vanlig deo.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #8 skrivet: 2011.05.16 - 00:32:44 »

Sådärja. Nu har jag fått tag på lädersmörjan också och bara £2.99 i frakt. Enligt listan skulle det bli £4 nånting but who am I to complain? I love net shopping.  :biggrin1:

Tänk om man kunde beställa gräsbeteskött och opastöriserade ostar och smör så här lätt?  :inlove:
Det här lät iaf lovande.

http://webshop.johanihallen.se/notkott-c-144-1.aspx

Du får väl se om du hittar något du gillar!  :smile:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.05.16 - 00:52:16 »

Häftigt! Fast det var ju inte gräsbetat. Tänk om Gröna Gårdar kunde börja med webshop...  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #10 skrivet: 2011.05.16 - 01:15:45 »

Men finns det inte somliga av dem som gör det? Om inte jag minns fel, så finns det faktiskt ekologiska gårdar som kör med webshop. Kanske inte just Gröna Gårdar, men andra.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.05.16 - 08:47:02 »

Jag kör med Urtekrams kristalldeo. Är väl ungefär samma sak skulle jag tro? Finns på Life och på bodystore med.

Och på http://arstiderna.com/ finns väl ibland kött med, om jag inte minns fel?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.05.16 - 14:46:52 »

Å sjutton, att Urtekram gör en sån kände jag inte till. Bra att veta, för på BodyStore kan man ju alltid köpa annat också.

Men Årstiderna kör väl med abonnemang, gör de inte?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #13 skrivet: 2011.05.16 - 15:23:45 »

Du ska se att GG levererar till Uppsala snart.
Men har du kollat in dom här:
http://www.tomasbo.se/index.html
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2011.05.16 - 15:53:41 »

Jo. Det skulle nog gå redan nu om jag slog mig ihop med nån med bil. De kör ju till Stockholm, så man kunde ju möta dem där.

Tomasbo såg intressant ut, men jag hittar inget om vart och hur de levererar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544