Affe
|
|
« Svara #2205 skrivet: 2011.11.24 - 13:28:05 » |
|
Jag trodde jag hade haft nog av för små kläder som ligger i garderoben och väntar på bättre tider. Fast de har ju varit misstag per postorder förstås. Det kanske är jag som är knäpp, men jag gillar såna där fulsnygga grejer ibland. Jag tycker den ser ut som en raggig gammal fårskinnspäls och det gillade jag. Fast den är bra också, med rediga fickor med blixtlås både på bröstet och i sidorna. köpte en liknande på JULA fast grön , som jacka..... kände mig som en skogsarbetare ...varm och skön var den
|
|
|
Loggat
|
Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #2206 skrivet: 2011.11.24 - 13:35:20 » |
|
Jag älskar också såna udda plagg, jag fick en knallgul fleece jacka med reflexband av sambon för några år sen .. jag ser ut som en geting i den men jag äälskar den jackan
|
|
|
Loggat
|
Bra sås reder sig själv ...
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2207 skrivet: 2011.11.24 - 13:36:13 » |
|
kände mig som en skogsarbetare Jag vet, man gör det. Har haft många klassiska HH, de gamla med stjärtlapp och tumgrepp. Det enda dumma med den här är att det inte är helt blixtlås. Man blir lätt för varm i dem. Tänkte inte på det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #2208 skrivet: 2011.11.24 - 13:39:03 » |
|
Hahaha, jag sitter just nu och myyyser i en gammal grön HH (eller Henry Karlsson som min sambo kallar dem ... ) MED tumgrepp
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #2209 skrivet: 2011.11.24 - 13:43:46 » |
|
kände mig som en skogsarbetare Jag vet, man gör det. Har haft många klassiska HH, de gamla med stjärtlapp och tumgrepp. Det enda dumma med den här är att det inte är helt blixtlås. Man blir lätt för varm i dem. Tänkte inte på det. Det roliga med JULAS jackor är att dom har stjärtlapp och tumme hål med helt blixtlås..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #2211 skrivet: 2011.11.24 - 14:12:39 » |
|
Märkligt... jag köpte en i storlek L till dottern förra veckan på JULA Kungenskurva... dom verka ha fler storlekar i butiken än på postordern.... Hon är jättenöjd med den när hon är ute med hunden (Affe)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2212 skrivet: 2011.11.24 - 15:10:43 » |
|
Oj! Då måste jag nästan åka dit. För framtida bruk...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #2213 skrivet: 2011.11.24 - 15:32:58 » |
|
Hittar inte några förklaringar på storleken på storlek S ?
Min förra gula är storlek M men det är ju inte samma märke som Julas. Nån som vet?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #2214 skrivet: 2011.11.24 - 15:39:50 » |
|
Hittar inte några förklaringar på storleken på storlek S ?
Min förra gula är storlek M men det är ju inte samma märke som Julas. Nån som vet?
Kan vara lurigt..... i vissa Herr affärer betyder S stor och i vissa kan den bokstaven betyda att den är lika stor som en liten näsduk
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #2215 skrivet: 2011.11.24 - 15:43:25 » |
|
Själv har jag en vinterjacka som är gul med reflexer..... hur skön som helst...billig och passar fint... 2xl JULA Man syns när man är ute......det är säkert...sedan får man nickande av alla andra "gatuarbetare" som också glänser i november mörkret
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2216 skrivet: 2011.11.24 - 16:59:02 » |
|
Det där gula brukar vara reflekterande också va, det är inte bara reflexerna? Eller flourescerande eller fosforescerande eller nåt.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #2217 skrivet: 2011.11.24 - 17:00:17 » |
|
Det där gula brukar vara reflekterande också va, det är inte bara reflexerna? Eller flourescerande eller nåt. Etter gul flouroserande ja....med reflex....ett prisvärt val tycker jag.....elegant
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2218 skrivet: 2011.11.24 - 17:01:10 » |
|
Jag ska ha sån sen. Men jag ska bli smal först.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Affe
|
|
« Svara #2219 skrivet: 2011.11.24 - 17:05:31 » |
|
Jag ska ha sån sen. Men jag ska bli smal först.
Det passar stor som smal........köp en nu det är mörkt därute.....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|