Tack för tipset. Problemet är att de brukar bli så förbannat stora i ärmarna och i axlarna. Jag behöver egentligen ingen nu, det var mest för att det var rea och de var ovanligt snygga som jag ville ha. Ångrar mig nästan att jag inte köpte den snyggaste att växa i också. Den var heller inte lång i ärmarna, bara ett par cm mer än nödvändigt.
Jag fattar inte varför det är så här. Precis som det inte finna jobbare med kagge. Det får man ju inte längre armar och bredare axlar av precis.
En annan grej som retar mig är handskar. Förr fanns det ju inte ens arbetshandskar i dam. Det gör det ju nu, men bara för stora damer. 8 är det minsta de har. Jag har 7 1/2 men kan ha 8 i vanliga handskar om det inte finns halvnummer vilket det sällan gör numera, men såna här är mycket större i storlekarna. Begriper inte, nu finns det ju mycket tjejer inom industri och verkstad och de måste väl ha riktiga grejer. Inte bra att vara fumlig i stora handskar.
För min del är det väl inte hela världen, jag ska ha dem mest för att inte skita ner mig, men jobbade jag vid en maskin skulle jag inte vilja ha för stora handskar som kan fastna.