Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 07:57:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1830642 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1260 skrivet: 2011.05.30 - 12:26:48 »

Tycker faktiskt pepsin är lite godare än colan, om vi nu ska prata sockerfria alternativ....  :blink:

Bättre med kött och smör istället för lchf-brödet.... men ibland är det bara så gott med en macka.....  :whistle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1261 skrivet: 2011.05.30 - 12:48:16 »

Hör du till de där som kan äta hur mycket som helst bara du låter bli kolisarna? Det är i så fall väldigt orättvist! Orättvist också att det är just det man är svag för som sätter käppar i hjulen. Kolisarna för dig och fettig mat för mig.

Jag snackar om vanlig cola med socker. Jag tyckte aldig om lightvarianterna. Nu kanske jag skulle göra det, för nu gillar jag ju stevia och stevia smakar faktiskt sötningsmedel. Aropå de fick jag ju en halv citron över efter spättalunchen. Tror jag ska göra lite lemonad. Ibland hjälper det mot hungern att äta eller dricka nåt med stark smak, vet inte hur det funkar, men det gör det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1262 skrivet: 2011.05.30 - 13:26:50 »

Nja, lite får jag allt begränsa mig. Runt 1800 kcal är max vad jag kan äta men om det är kolisar inblandade i dessa kcal då går det inte alls....
Annars är det ju svårt....hallon med grädde är ju så förbenat gott  :biggrin1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1263 skrivet: 2011.05.30 - 14:06:14 »

Nämen! Det är ju vad jag äter när jag går ner. Konstigare och konstigare detta. Jag menar, du rör dig nog betydligt mer än jag och jag har taskig sköldkörter och är i klimakterieåldern, trodde ju inte jag kunde gå ner öht. Det gick inte med kaloribegränsning och det gick inte med lowcarb - men se kombinationen funkade. Man skulle ju tro att du skulle kunna äta mer än jag.

Undrar om man någonsin kommer att bli klok på hur det här funkar egentligen.  :shake_head:

Jag såg jättefina motorcyklar idag förresten.  :mc:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1264 skrivet: 2011.05.30 - 14:29:44 »

Skumt är ordet, vissa går ju på om hur mycket mer de går ner när de äter mer...inom lowcarb vill säga...
Om jag jobbar måste jag äta mer 1800, då är jag nog uppe i 2100 men då, då går jag ner i vikt. Just nu gör jag absolut ingenting nyttigt (läs motionerar) jag sitter vid den här förbaskade datorn och pluggar ihjäl mig....både matte c och engelska b samtidigt.... *suck*

Nåja, jag vet att jag åt för lite förut, omkring 800-1200 kcal/dag, och då gick jag ju bara upp i vikt....  :shock:
Så sedan jag höjde till dagens ratio så har det gått neråt (nåja)..... :whistle:


Oooh, det är nedräkning här : T -4 dagar ;)
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1265 skrivet: 2011.05.30 - 14:53:52 »

Ja, det är helskumt. Jag har ivf en fördel. Om jag rör på mig mera så dämpar det hungern. Om jag går en långpromenad t.ex. så brukar jag få skjuta på maten någon timme. Så minns jag det var förr också, när jag var normal menar jag. Anstränger jag mig jättemycket blev jag så klart hungrigare sen, men den volymen fysisk aktivitet kommer jag aldrig upp i nu.

Oooh, det är nedräkning här : T -4 dagar ;)

What?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1266 skrivet: 2011.05.30 - 15:42:42 »

Till Bikemeet!!  :mc:

Sus o dus i dagarna tre!
Och dessutom så fick jag mitt lämp idag så jag kan börja övningsköra på hoj!  :clapping: :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1267 skrivet: 2011.05.30 - 16:08:59 »

T?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1268 skrivet: 2011.05.30 - 16:25:48 »

Meh, har du inte sett på film? Då funkar nedräkningen som så; "T minus five seconds" osv  :lol:
Därav T -4 dagar från idag  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1269 skrivet: 2011.05.30 - 19:30:54 »

Nä, dagen D har jag hört talas om men inte dagen T. :pippi:

Nu har jag varit duktig hela dan och ska gå och lägga mig tidigt också. Se här dygdens belöning! :banana:



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1270 skrivet: 2011.05.30 - 19:42:15 »

Vad är det? Det såg smarrigt ut!  :eating:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1271 skrivet: 2011.05.30 - 20:04:11 »

Äggmjölk med kakao??? Det såg gott ut!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1272 skrivet: 2011.05.30 - 20:36:17 »

Nästan. Det är chokladmjölk med mycket grädde i. Kändes lite konstigt att dricka ute i solen, men lika gott som vanligt var det. :tasty: Fast jag fick dricka fort för det blev varmt!  :eek:

Och jag är på sista kapitlet i boken.  :cool: Nån som har läst den och vad tyckte ni i så fall?  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1273 skrivet: 2011.05.31 - 00:12:51 »

Det där såg smarrigt ut hemul!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1274 skrivet: 2011.05.31 - 09:03:56 »

Jag lyckades bli av med svullvikten, verkar vara mest vatten det där. Dålig månad, men inte total katastrof ivf. Nu gäller det att hålla svullet borta bara.  :kungfu:

Månadsvägning
-21.7 kg (105.8 kg)
Resultat maj månad: -1.3 kg

http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544