Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 20:34:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 135 136 [137] 138 139 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1831147 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2040 skrivet: 2011.10.30 - 21:21:04 »

Äsch, jag firar ändå. Fast att det är jag som har varit duktig istället. Jag har just lyckats få igång en dator som var helt kaputt. Jag är stolt.  :nod-yes:

Kom igen nu Hemul, till nästa vecka. Jag klarar inte så här mycket spänning.  :there:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2041 skrivet: 2011.10.31 - 14:45:10 »

Månadsvägning oktober: -1.2 kg (100.7 kg)
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2042 skrivet: 2011.11.06 - 02:51:36 »

Ni kan sluta slå vad nu. Jätteproppen orvar är här för att stanna.

Veckovägning 73

Veckans resultat: +0.1 kg
Nu: -26.7 kg (100.8 kg)
Hittills den här månaden: +0.1 kg
Hittills i år: -12.9 kg
Totalt: -35.2 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2043 skrivet: 2011.11.06 - 09:51:37 »

det är ingen JÄTTEPROPP!! det är bara en liten propp så att vi tillsammas går över linjen! Om 2 v så hoppar vi båda! SÅ DET SÅ!
 :club:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2044 skrivet: 2011.11.06 - 11:08:46 »

Hård i magen?  :fart:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2045 skrivet: 2011.11.06 - 12:11:54 »

Hård i magen?  :fart:

Smoothies :cheers:

Tråkigt för dig, verkligen, jag står ju still men jag fuskar ju... om jag bara skulle köra hård som du gör, så skulle jag gå ner.

Kan du trösta dig att du kanske har en ny läkningsperiod på gång i kroppen, att det kan ta lite tid och sedan släpper det vikt igen.
Min andra fundering är potatis, kan du testa att vara ett par dagar utan det, någon sade någonstans nyss att den är värre stärkelse än någon annan stärkelse ( fråga inte mig om vem och vad...)
Den tredje funderingen är ändå kalorimängden, Du har gått ner och kanske behöver justera mängden av mat ner pga. det.

Men detta har jag ju sagt förr och du har testat och funderat också förr. Så kanske måste du ändå bara hålla ut igen,
eller börja med smoothies... :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2046 skrivet: 2011.11.06 - 12:38:53 »

Nix, det kan jag INTE. Jag har ju gjort det flera gånger, det funkar inte. Dessutom mår jag inte bra av det och jag tror inte det är bra i längden heller längre. Dessutom äter jag ju mer totalt sätt om jag försöker nolla för jag blir så hungrig av det. Jag åt ju potatis hela tiden jag gick ner, så att det skulle bero på det helt plötsligt verkar långsökt.

Jag tror att de menar att potatis är extra dåligt därför att det har högre GI än t.ex. ris och de flesta bröd. Men GI är i sig inte intressant, man måste räkna med mängden man äter också. Vi får extremt låg GL även om vi skulle inta alla våra kolhydrater i form av socker, t.o.m. jag.

Jag har haft svårare att hålla igen på maten nu när det inte hänt nåt på rätt länge, så det kan bidra. Dessutom kanske Sorlas käpphäst om muskler stämmer just nu. Jag har sista veckorna ökat vikterna för nästan alla övningar och lagt till ett par nya också. Det borde väl innebära att man binder vätska precis som när man börjar träna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2047 skrivet: 2011.11.06 - 12:48:58 »

vad är GL?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2048 skrivet: 2011.11.06 - 12:56:38 »

Glycemic Load. Det är en produkt av GI och mängden ätna kolhydrater.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2049 skrivet: 2011.11.06 - 13:22:40 »

ah tackar.. fördjuper mig i det senare. börjar få huvudvärk nu :(
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #2050 skrivet: 2011.11.06 - 13:30:55 »

Citat
Ni kan sluta slå vad nu. Jätteproppen orvar är här för att stanna.

 :there:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2051 skrivet: 2011.11.06 - 13:32:15 »

Man behöver inte räkna ut det. Man fattar ju ändå att det inte är farligt att äta 1 vindruva hur högt GI den än har. Jag menar att vi (speciellt ni då  :tongue:) äter så lite kolhydrater att GI kvittar. Belastningen blir ändå jättelåg. Äter man 400 g kolisar per dag, då är det ju en helt annan femma.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2052 skrivet: 2011.11.06 - 15:02:27 »

nä, förstår det. Men jag vill kunna förstå vad jag läser :) om jag kunde köpa en vindruva skulle jag äta den :) men att köpa en är svårt. Fast man får smaka här o där ibland...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2053 skrivet: 2011.11.06 - 15:29:32 »

Jag köpte i julas. De låg i såna där öppna påsar liksom. Då jag delade helt fräckt på jättklasen och la merparten i en annan påse. Jag gjorde mimosasallad och det var gott!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2054 skrivet: 2011.11.06 - 15:31:56 »

Vad kul ändå att styrketräningen går så bra!  :clapping: Och visst brukar jag kunna bli svullen i musklerna när jag har tränat hårt. Men oftast känner jag av träningsvärk samtidigt. Har du haft träningsvärk?

Och om det är så, att träningen gör att du stannar av i viktnedgången borde du verkligen börja mäta dig med måttband nu. Skit samma att du inte har några tidigare värden att jämföra med. Börja från nu vettja! Överarmar, byst, under byst midja, stuss, lår, vader.... stortån.... eller skit i den då. Men om du börjar nu när du väger 100 kg, så är det ju jätte intressant sen när du är nere på till exempel 80 kg. Vägen dit blir mer spännande och rolig om du har något annat än vågen att stirra på och bli frustrerad av. Så länge du får skriva mindre mått i din tabell spelar inte vågen lika stor roll. Allt som kan sporra, inspirera och avhålla från svull är av godo!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 135 136 [137] 138 139 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544