Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.10 - 07:20:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 209 210 [211] 212 213 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067748 gånger)
0 Medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3150 skrivet: 2016.03.02 - 19:57:13 »

Och i morse vaknande jag med migränhelvetet.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3151 skrivet: 2016.03.02 - 21:15:25 »

Piss!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3152 skrivet: 2016.03.04 - 16:42:50 »

Fredag, tjohooo! Nu ska det bannemig inte bli någon migrän. Så det så!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3153 skrivet: 2016.03.04 - 17:05:59 »

 :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3154 skrivet: 2016.04.30 - 16:35:58 »

I tisdags kväll glömde jag ta kvällsmedicinen. Dvs ingen betablockerare blev det. Vanligtvis tar jag 150 mg, vilket för många är en hästdos. Det blir som att försöka köra bil med handbromsen i hela tiden. Men eftersom den är en så kallad depottablett tar det ju ett tag innan den går ur systemet så att säga.

Men hur som, fan flög i mig. Efter att flertalet gånger försökt fasa ut medicinen sakta och innan jag hunnit klart blivit tvungen att fasa på igen pga för jobbiga bakslag tänkte jag att vafan. Jag skiter i att komma ihåg tabletterna mer. Hjärtat är oroligt. Det blir hoppsanslag, hjärtklappning och darrig i kroppen. Men fatta vad mycket bättre det har gått i simbassängen! Vad himla härligt att kunna gasa på utan att något bromsar mig! Jag fick visserligen migrän igår kväll igen. Men det skulle jag säkert ha fått ändå. Jag har fler migränfredagar än icke migränfredagar nu för tiden hur jag än bär mig åt, så det är ändå skit samma.

Förhoppningsvis lugnar sig hjärtat snart, och huvudet blir inte sämre. Då är det fett värt att det är lite darrigt just nu. Särskilt som ju cykelsäsongen närmar sig.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3155 skrivet: 2016.04.30 - 17:04:05 »

Oj! Det är inte farligt att gå cold turkey då? Låter lite småläskigt det där.  :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3156 skrivet: 2016.04.30 - 18:04:30 »

Det kan jag inte tänka mig. Jag är ju inte hjärtsjuk! Och sover bra. Vaknar ju inte av hjärtklappning. Det är när jag är stilla som hjärtat rusar iväg. Eller när jag växlar mellan stilla och aktivitet. När jag är igång ordentligt är det ingen fara alls. Då tickar det på i rätt fart utan att misstända. Jag tror det är signalerna till hjärtat som inte fungerar riktigt efter att ha varit manipulerade så många år. Så hjärnan begriper inte vilka signaler den ska skicka till hjärtat. Van vid att skicka full signastyrka för att få någon som helst reaktion. Nu behövs bara en svag signal, men det blir full signal direkt. Därav skuttar det omkring lite för vilt emellanåt. Känner mig lite andfådd ibland trots att jag sitter stilla, men jag gissar att det rättar till sig så småningom.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3157 skrivet: 2016.04.30 - 19:18:56 »

Låter ju som du vet vad du gör. Men var försiktig i varje fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3158 skrivet: 2016.04.30 - 19:27:36 »

De här sajterna verkar inte direkt vederhäftiga, ivf inte den första, reklamhängare.
http://www.betablockerare.se/anvandning.html
http://sjukdom.11665.com/sv/halsa/201307/124621.html#.VyTpgYE08ro

Men det står om det i FASS också.
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20041011000010&docType=3
Rubriken Plötslig utsättning, mot slutet.

Kunde du inte dra ner så där som det står, under 2 veckor?  :rose:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3159 skrivet: 2016.04.30 - 20:35:49 »

Det var riktig skrämselpropaganda! Men jag inbillar mig fortfarande att det gäller patienter med hjärt och kärlproblem.

FASSs text var ändå bäst tycker jag. Där fick jag TVÅ anledningar till, till att sluta fortast möjligt med medicinen.

Perifera arteriella cirkulationsrubbningar
Metoprolol bör användas med försiktighet till patienter med perifera arteriella cirkulationsrubbningar (till exempel Raynauds sjukdom eller fenomen, claudicatio intermittens), eftersom behandling med betablockerare kan förvärra sådana tillstånd


Jag har jätte problem med vita fingrar. Har inte tänkt på att ta det med läkare förut, men såg för någon vecka sedan att det tydligen kan vara allvarligt och farligt. Jag vågar till exempel inte ha ringar på mig. Och jag har förutom vita fingrar problem med att knogarna svullnar och gör ont. på morgonen vaknar jag ofta av att jag råkar böja något finger och då känns det som att hela knogen spricker från insidan. Asont!

En annan orsak är min puls. Nya telefonen har ju roliga funktioner så jag kan kolla pulsen i vila med fingret mot blixtlampan. Och min puls är extraodinärt långsam. En morgon när jag vaknade kom jag för ovanlighetens skull ihåg att jag skulle kolla riktig vilopuls. 42 bpm! Och vid lucherna på jobbet har jag kollat. Då har jag ätit gott och suttit en liten stund, innan kaffet. Då snittar jag på mellan 54 och 56 bpm. Enligt fass ska jag inte äta beta då.

Jag provar och ser vad som händer. Blir det inte bra får jag väl ta en halva då. Under tiden självmedicinerar jag med träning och virkning/stickning.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3160 skrivet: 2016.04.30 - 21:52:11 »

Jo, det är säkert överdrivet, men jag tänkte att två veckor är ju inte så himla lång tid att vänta om du vill vara på den säkra sidan...

Bra att du slutar. Hoppas verkligen du klarar det. Tror du det är mindre risk för migrän när du slutar helt än när du trappade ner förut?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3161 skrivet: 2016.04.30 - 23:11:12 »

Nja, jag vet inte vilket som är störst risk för migrän. Men jag tänker lite som med plåster nu. Jag har ju provat att dra bort saaaakta och bara fått fler och fler migränatacker. Då har jag ju inte fått någon sjysst chans att testa på riktigt att vara utan. Hittills verkar det ju ändå gå skapligt, trots min traditionella fredagsmigrän.  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3162 skrivet: 2016.05.01 - 00:11:06 »

Men jag vill inte att du ska få läskiga utsättningssymptom heller ju!  :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3163 skrivet: 2016.05.01 - 14:19:00 »

Du är så söt!  :smooch: Har du druckit? Du brukar ju inte vara så gråtmild.  :rolleyes:

Det känns bra så länge jag är uppe och gör saker. Dålig tajming har jag dock som vanligt. Pollen=geggiga luftrör=skulle behöva ta brikanyl och pulmikort. Men brickan får jag hjärtklappning av innan jag har vant mig vid den, så den vågar jag inte ta nu. Får köra med bara pulmikorten.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3164 skrivet: 2016.05.01 - 17:17:38 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 209 210 [211] 212 213 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544