Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.10 - 05:24:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 207 208 [209] 210 211 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067684 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3120 skrivet: 2016.01.04 - 06:25:00 »

Tror jag hällde i ett dl-mått... Tyckte just det att tillverka det varje gång var det jobbiga. Om man kunde ha gjort för ett par veckor i stöten...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3121 skrivet: 2016.01.04 - 09:42:42 »

Fast det går ju rätt fort att vispa ihop. Ska iaf. testa när jag får slut schampo så jag får en bra flaska.  :smile:
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3122 skrivet: 2016.01.04 - 09:44:32 »

Från det ena till det andra. Såg en inlagd artikel på FB. Om migrän. Vet inte om det är nåt för dig, Sorla. Du kanske redan har läst men här är den:


http://www.mynewsdesk.com/se/svenska-ortmedicinska-institutet/news/ny-upptaeckt-orsaken-bakom-migraen-funnen-143897?utm_campaign=facebook&utm_medium=email&utm_source=channel&fb_ref=Default
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3123 skrivet: 2016.01.06 - 09:32:01 »

Ja, jag såg också den artikeln. Det är ju bra att de hitta något. Ett litet steg framåt. Eller stort, beroende på hur man ser det. Nu får de bara snabbt som jäsiken hitta orsaken till bristen och stressen. Sen är ju faktiskt frågan hur säker den här forskningen är. Det känns mer som en evidensbaserad forskning, än en klinisk. Jag tror de är tvungna att forska kliniskt också, som en dubbelkoll liksom.
Men visst, det känns väl inte helt ologiskt att det skulle kunna vara så enkelt. Det skulle förklara varför fler och fler drabbas. Och om det är någon mutation som gör att vissa släkter inte tar upp vitaminerna, eller omformar dem till antioxidanter skulle även det kunna vara en förklaring.

Ytterligare ett skutt över till ett helt annat ämne. Det finns ingen hormonspiral i mig. Var på röntgen igår och den finns inte. Så jag är helt säker på att de plockade ut den medan jag var nersövd i Thailand. Jäkla MUPPAR!  :mad_viking: Men det är rätt skönt att jag inte behöver genomgå plågan med att plocka ut den nu i alla fall. Men jag fattar inte hur de kunde göra så och sen inte tala om det för mig! Egentligen skulle jag ha lust att stämma dem. Men orka liksom. Och det känns som en jäkla tur att jag inte har blivit gravid. Men de kanske såg på mina slemhinnor att jag ändå  inte skulle kunna bli gravid? Fast jag fick ju mens när jag låg där på sjukhuset. För första gången på flera år! (Och faktiskt sista också.) Och jag frågade honom då om han hade tagit bort den, och det nekade han till. Återigen. Jäkla MUPP!  :mad_viking:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3124 skrivet: 2016.01.06 - 13:30:54 »

inte sagt att det var dom.

En kompis till mig hade spiral, blev gravid och fick UL för att söka spiralen, men den hittades aldrig. Det är tydligen så att det KAN hända, om än sällan, att den frösvinner av sig själv. Mycket konstigt iallafall. Kanske om man någon gång haft magbesvär och suttit på toan med onda tarmar.. jag vet inte, spekulerar nu bara.

Iallafall skönt att veta den inte har tagit sig en promenad i din kropp!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3125 skrivet: 2016.01.06 - 19:51:27 »

Jo, gynläkaren hummade något ditåt också. Men med tanke på att läkarna i Thailand gärna ville ta bort den, och sammanträffandet att jag fick mens 1-2 dygn efter operationen gör att jag känner mig rätt säker på min sak.

Hur gick det för din kompis? Behöll hon barnet?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3126 skrivet: 2016.01.07 - 13:14:29 »

Jaaa då, pojken är nog 16 eller nåt nu. Eftersom det inte fanns en spiral längre var det ingen fara alls. Och UL skadar ju inte fostret som t.ex. röntgen gör.

Tror du har rätt. GRRRR!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3127 skrivet: 2016.01.08 - 12:18:33 »

Måste ha känts märkligt att bli gravid när man tror att man är skyddad. Dottern blev ju till under en period där vi inte skyddade oss så himla noga, så därför var vi ju lite medvetna om att det skulle kunna bli en graviditet även om det inte var planerat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3128 skrivet: 2016.01.16 - 11:41:34 »

Usch, idag är en dag som är postmigrän. Fast jag borde inte klaga så mycket eftersom det var säkert ett par veckor sedan sist. Om inte längre!

Fick besked från fingerröntgen och man hittade ingen artros. Inte för att jag hade trott det. Jag tycker inte symptomen stämmer. Jag skulle säga att det är något med senan över knogarna som bråkar. Men det verkade inte Herr Doktorkvist fatta. Jag får ta nya tag och bråka vidare.

Igår var jag och simmade igen. Sen i december, med uppehåll över jul, har jag simmat minst 3 ggr per vecka. Under tiden har jag sakta minskat betablockerarna så från 150 mg/dag är jag nu nere på 75 mg. Och igår märkte jag äntligen skillnad på flåset!  :yay: Bara det inte var därför jag fick migrän igår kväll. Jag hoppas det bara var för att jag satt uppe för att börja vända på dygnet till på söndag då jag ska börja jobba natt.

Men i eftermiddag ska jag vara piggelin igen, för då ska jag och tjejerna vinterbada igen. Blir med mössa och vantar på idag.  :thumbsup:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3129 skrivet: 2016.01.20 - 22:24:06 »

Igår kändes det som att det skulle kunna bli migrän innan jag drog och simma före jobbet. Men det blev inte så. Kändes lite i skallen under simningen men med bastu efteråt försvann det nästan helt. Det sista skrämde jag bort med två Ipren. Sen kunde jag jobba hela natten utan problem.  :yay: Det känns fantastiskt och lite hoppfullt. Tänk om jag kan bli av med betan helt och bara köra simning som medicin! Och cykling när den säsongen drar igång. Det har sina fördelar att ha blivit klimakteriekärring.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3130 skrivet: 2016.01.21 - 00:29:13 »

Låter ju bra. Betablockerarna är nog inte så bra i längden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3131 skrivet: 2016.01.21 - 00:44:53 »

Nä, jag tror inte heller att det är bra för länge. Hjärtat måste ju träna också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3132 skrivet: 2016.01.22 - 21:00:12 »

Idag vänder jag tillbaka dygnet till dagtid igen. Men jag lyckades styra så jag jobbar kvällstid nästa vecka. Sjukt skönt att slippa upp i ottan.

Om allt går bra drar jag bort ytterligare en halv tablett beta. Då är jag nere i 50 mg. Jag känner mig piggare. Det har gått så lätt att jobba natt. Var och simmade igen idag och det känns bra. Är bara flåsig så det stör första 5-10 minuterna, sedan kan jag pressa på och ändå få andningen att fungera. Det ska även bli roligt att se om det påverkar ämnesomsättningen. Vikten går saaaakta uppåt, och det kan ju bero på att jag har blivit klimakteriekärring, eller så är det betan som gör det. Kroppen går ju på sparlåga när man stryper farten på hjärtat. Håll tummarna för att jag slipper bakslag.  :cheerleader:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3133 skrivet: 2016.01.23 - 21:30:38 »

Jadå, absolut.  :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3134 skrivet: 2016.02.01 - 15:53:12 »

Jäsiken vilken toppendag!  :yay:

Maken är på första jobbdagen, och jag har en ledig dag. Jag får sköta mig helt själv! Förmiddagen virkade jag till jag blev trött i händerna. Då åkte jag till badhuset och simmade en hel timme. Sen tog jag nästan en cache. Fast det visade sig att jag skulle vara tvungen att gå 1 km dit och sen tillbaka också. För hungrig efter simmandet för sånt. Och kaffesugen. Så jag avblåste jakten och for hem istället och satte sele på Rasmus, så nu ligger han i princip där man har lagt honom.  :lmao:

Igår var inte lika bra. Jag fick migrän på lördagskvällen, och det höll i sig och störde sömnen hela natten. Så igår var en sån där avstängd dag. Vilken himmelens tur att jag hade min lediga dag idag!  :nod-yes:

Har skippat ytterligare en halv tablett, så nu är det bara en enda på 50 mg beta. Det märks i bassängen. Jag hoppas migränen inte blir återkommande. Jag vet att det är känsligt nu, för det är botoxdax om knappt 2 veckor. Jag brukar kunna må sämre de där sista veckorna innan behandlingen. Så träning och ordentlig sömn och avslappning där emellan. Jag måste vara petnoga med det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 207 208 [209] 210 211 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544