Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.10 - 05:27:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 208 209 [210] 211 212 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067695 gånger)
0 Medlemmar och 33 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3135 skrivet: 2016.02.01 - 16:17:26 »

Skönt att det går så bra med tabletterna!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3136 skrivet: 2016.02.01 - 19:42:48 »

Ja, förhoppningsvis går det bra. Jag vill helst få bort dem helt, utan att få mer migrän.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3137 skrivet: 2016.02.01 - 20:01:54 »

Usch, såna piller får mig att tänka på hjärtproblem så klart. En kompis till mig ska på arbets-EKG. Hon hostar så hon spyr när hon går och anstänger sig. Har inte tänkt så mycket på det, för hon har alltid dragits med hosta efter förkylningar och så. Finns misstankar om astma också. Aldrig ordentligt utrett. Men det här är nåt annat. Hon brukar ringa när hon går hem från jobbet och det går inte att prata. Måste stanna och hämta andan också. Både hennes far och syster fick pacemaker rätt tidigt. När hon nämnde det till läkaren blev det fart på dem och det var väl inte en sekund för tidigt. Hon är lite eljest och vet inte vad för slags hjärtfel de har/hade och verkar inte oroa sig, men jag tycker det är jätteläskigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3138 skrivet: 2016.02.02 - 11:37:44 »

Snacka om att ta livet manjana! Hade jag så många hjärtfel så nära hade jag varit skitorolig! Men jag har ju inga hjärtproblem. Dock får jag hjärtrusningar emellanåt nu när jag har tagit bort så mycket medicin. Ändå tar jag det väldigt sakta i nertrappningen.

Men hosta så man spyr låter som astma tycker jag. Konstigt att hon inte utreder det ordentligt!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3139 skrivet: 2016.02.02 - 15:45:07 »

De har gjort några tester men de har visst inte visat nåt specifikt. Hon är nog inte så bra på att stå på sig. Hon får inte svårt att andas. Hosta kan vara hjärtat också. Ja, jag fattar inte att hon inte nojar. Jag är orolig bara för det där lilla blåsljudet de hörde på akuten och kommer nog att kräva att det utreds. Ska till min vanliga läkare snart, så kan ta det då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3140 skrivet: 2016.02.07 - 16:20:14 »

Jag fattar vad du menar. När jag gick utredningen för all värk i kroppen hittade de att jag har någonting på någon sinus någonting när de gjorde ett ekg. Läkaren menade att jag kanske skulle kolla upp det någon gång, så jag nämnde det för min husläkare. Men jag vet inte om han kollade upp det. Kanske slarvigt av mig. Men samtidigt resonerar jag som så att om det var farligt skulle han ha tagit det allvarligare än vad han gjorde.

Igår åt jag en massa plockgodis. Säkert moffade jag i mig ett par hundra gram själv.  :puke2: Det var gott just då. Eller, vissa bitar var rätt goda, andra var inte sååå goda, men de var ju där tillför att ätas. Men örrrk vad jag mådde dåligt efteråt. Hjärtklappning och satt och darrade som ett asplöv. Men jag lyckades somna ifrån det i alla fall. Men jag var sååå galet trött i morse, så jag tror jag hade värsta sockerdippen då. Usch, jag påminner mig om att aldrig äta sånt äckel igen. Nästa helg ska jag äta brieost och gräddädelost istället. Det blir man ju inte dålig av i alla fall.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3141 skrivet: 2016.02.07 - 17:27:50 »

 :club_idiot:

Kompisens EKG gick bra. Inte fick hon hosta på testcykeln heller. Det är visst mer utomhus, fuktig luft, kryper det fram nu. Måste ju vara nåt åt astmahållet då. Betydligt bättre. Hon ska utredas vidara ivf. Är ju bra att det äntligen blir gjort. Hon har nåt fel på lungorna, lägre kapacitet än normalt, så det är ju inte så långsökt. Fast det har aldrigt märkts på henne, hon går som en furir.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3142 skrivet: 2016.02.09 - 17:15:40 »

Jag skulle ha blivit läkare. Sa jag inte astma va? Eller så har hon krupp.  :look_down:

Jag fick värsta nackdragaren igår kväll, så jag fick dra till naprapaten akut idag innan jobbet. Nu är jag lullig på citodon. På jobbet.  :borracho:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3143 skrivet: 2016.02.09 - 18:07:45 »

Jag har redan föreslagit krupp.  :biggrin1:

Vilken otur! Men så är det ju. Man får aldrig vara glad. Hoppas vad napraten gjorde hjälper.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3144 skrivet: 2016.02.17 - 15:25:50 »

Det blev bra av naprapaten, men det tog två omgångar. Och efter första fick jag en rent fruktansvärd yrsel som sedan utmynnade i migrän modell jobbigare. Har aldrig varit med om maken till yrsel förut. Det tog flera timmar innan jag var fri från skiten. Det var bara att sova som hjälpte mig att stå ut. Tur att jag var ledig, även om det kändes trist att sova bort en ledig dag.

Guben är tillbaka i jobb igen. Så nu är det definitivt slut på lyxlivet med hemmaman. Det går fort att vänja sig.Jag vill bli pansjonär! Synd att jag är så ung.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3145 skrivet: 2016.02.17 - 19:34:56 »

Vad gjorde naprapaten? Har funderat på att vända mig till en sån också. Axlarna blir bara sämre av övningarna sjukgymnasten hittar på. Fick andra övningar sist. Gick bra ett par dar, sen smällde det till så jag fick lägga av. Nu är det besvärligt att ta på sig brallorna igen för att jag inte kan föra händerna bakåt.

Skönt att hembiträdet fått jobb ändå! För honom alltså.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3146 skrivet: 2016.02.27 - 13:35:59 »

Jag rekommenderar varmt naprapat! Nackdelen är att man måste betala hela klabbet själv. Brukar ligga på runt 650 kr för 45 minuter. Men jag är säker på att jag hade varit sjukpensionär vid det här laget om det inte hade varit för naprapaterna. Vi skickar ungarna också titt som tätt efter att de har krashat på träningarna. Dyrt, men det räddar från sjukskrivningar.

Min naprapat knådar först igenom musklerna. Plågsamt och nyttigt. Sedan känner hon igenom lederna och justerar där det behövs. Sen brukar det bli en avslutande knådning igen.

 Jag har fått bakslag på nedtrappningen av betan. Fick mer och mer migrän när jag låg på 50 mg, så jag gick i panik upp till 100 mg. Ska avvakta lite och se effekten och sedan kapa till 75 mg så får jag nöja mig där. Känns jäkligt trist att jag inte klarar mig helt utan betan, när den påverkar min träning så negativt. Men jag vet inte annars vad jag ska göra. Det påverkar träningen ännu mer negativt att ha migrän flera gånger i veckan.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3147 skrivet: 2016.02.28 - 20:49:07 »

Det är ju bättre trots allt och jag går back just nu ändå. Vad trist att det inte funkade med betan. Kan du ha gått för fort fram?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3148 skrivet: 2016.02.29 - 16:51:00 »

Kanske trappa ner långsammare från 75.  Man kan ju karva litet av ett piller.... säg 65 i minst 2 månader, sen 2 månader 60 sen 2 månader 55 osv.. eller på ett ungefär det dära
Jag tror absolut på att kroppen behöver tid att sätta om sig att kunna anpassa sig till det nya.  Och då inte tal om några veckor men månader!

du har verkligen ett val mellan pest och pina...



Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3149 skrivet: 2016.02.29 - 21:14:26 »

Det känns svårt att knapra på tabletterna så som du beskriver Mynlen. Och jag tyckte nog inte att jag gick ner allt för fort. Det var ju först efter någon vecka på 50 som migränen ökade i mängd och styrka. Jag vet inte jag. Känner mig lite olycklig. Har fått ett par omgångar på senaste tiden som har varit rätt djävliga. Ena gången fick jag yrsel innan som fullständigt slog undan benen på mig. Fick ligga blick stilla i 6 timmar innan det lättade lite. Sen kände jag mig åksjuk i ett dygn samtidigt som migränen höll på. Andra omgången (i lördags kväll) var det inte yrsel, utan domning. Hela vänstra sidan domnade bort. Det var som att handen och bröstet  inte hörde till mig. Och läpparna kändes konstiga och borta liksom. Men jag hade inga problem att gå och prata. Det var ingen som märkte någonting, utom jag. Och sedan blev det jobbig migrän på högra sidan (vilket verkligen hör till det ovanliga!) igen. Igår var jag "bakis" hela jäkla dagen.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 208 209 [210] 211 212 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544