Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 23:20:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 201 202 [203] 204 205 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067413 gånger)
0 Medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3030 skrivet: 2015.07.06 - 21:38:32 »

Du får aldrig migrän medans du är ute då? Det vore ju jobbigt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3031 skrivet: 2015.07.07 - 07:12:05 »

Deet har hänt en gång att jag vaknade tidigt på morgonen med migrän. Det blev sen avgång den dagen. Jag "sov ruset av mig" medan de andra solade och badade.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3032 skrivet: 2015.07.07 - 15:08:35 »

Men det är ju bra ivf. En gång är ingen gång.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3033 skrivet: 2015.07.08 - 06:36:39 »

jag tror att om jag fortsatte paddla och aldrig åkte hem skulle migränen aldrig komma tillbaka.  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3034 skrivet: 2015.07.08 - 13:47:27 »

Sorla, du äter väl glutenfritt? Läser just en bok som heter "Hotet mot din hjärna" av David Perlmutter. Den handlar om vad gluten, socker och kolhydrater i allmänhet gör mot vår hjärna. Bl.a menar han att migrän kan bero på celiaki. Men du kanske redan har läst den?  :hm-hm: Du får väl goda råd från både höger och vänster kan jag tänka. Det är nog lätt att bli lite less på alla som vill hjälpa till, särskilt som man redan provat det mesta.   :bang_head:  Så förlåt att jag också gör det men ifall det skulle vara till hjälp så vore det ju bra. :confused3:  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3035 skrivet: 2015.07.08 - 16:43:28 »

Nej, det gör hon inte. Hon är en fuskis!  :angry:

Att bara fortsätta paddla tycker jag låter som en utmärkt idé!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3036 skrivet: 2015.08.09 - 19:06:05 »

Vad gör jag inte Hemul? Jag kan berätta att jag inte har ätit gluten sen typ förra sommaren. OCh det gör en rent makalös skillnad på migränen. Det verkar vara min största trigger. Men så har jag käkat en massa substitut som har gjort att jag har gått upp massor i vikt. Så nu efter semestern var jag uppe i 70,6. Så nu jäklar blir det andra bullar.

Idag testade jag något som var riktigt roligt. Jag paddlade SUP. Googla det. Det var mycket roligare än vad jag trodde. Och vädret var kanon för såna aktiviteter. Jag var i och badade massor. Först provade jag en stadig och riktningsstabil bräda. Då var det lugnt. Men sen bytte jag och maken och den var helfladdrig. Inga jätte stora problem med balansen ändå. Men vi lekte ju och testade var gränserna fanns. Så det är klart att vi fick bada.  :lick:

Huvudvärksrapporten lyder som så. Migrän två gånger på 2 veckor. Första när vi kom till Finland och jag hade sovit skitilla på båten över pölen. Och sen när vi kom hem. Jag tror jag hatar långa bilresor med tillhörande båttransporter.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3037 skrivet: 2015.08.09 - 19:11:27 »

En annan rolig sak jag just har gjort är att jag har bytt ut min gamla slöa mekaniska hårddisk till en ultrasnabb SSD i lilla lapptoppen. Det var plättlätt och relativt billigt. Och datorn är så mycket snabbare nu.  :clapping: :cheers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3038 skrivet: 2015.08.09 - 21:22:28 »

Spännande. Har hört att det ska vara jättestor skillnad. De är ju hållbarare också, så det verkar ju jättebra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3039 skrivet: 2015.08.10 - 09:39:18 »

Javisst. Och om jag bestämmer mig för att byta dator flyttar jag bara över SSDn.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3040 skrivet: 2015.08.10 - 15:45:08 »

Men det kan man väl med an vanlig hårddisk också? Var det mycket dyrare med SSD? Har inte kollat så mycket. Man kanske kan ha SSD som C med alla program och en vandlig HD för dokument. Har för mig att SSD är ganska små?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3041 skrivet: 2015.08.11 - 00:18:34 »

Den är pytteliten i utförande och väger nästan ingenting. Blir nästan problem med att laptopen välter över ända pga skärmen är för tung så det blir obalans.  :sneaktongue: Det var den här jag köpte. http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/lagring/harddiskar-interna/sandisk-ssd-ultra-ll-ssd-disk-p61536 Och ett kit med program och sladd för att klona den gamla hårddisken.

Såklart hade jag kunnat flytta över den gamla också till en ny. Men kostnaden för den här disken känns inte så farlig att lägga ut när jag vet att jag inte blir av med den bara för att jag kanske byter dator om ett år eller två. Extra minne, eller ett nytt grafikkort kan man ju knappt återanvända på en nyare dator. Där finns det ju inga standarder och allt utvecklas så fort att de har hunnit bli gamla på ett år.Eller passar inte ihop med resten av hårdvaran. Men en hårddisk är ju alltid en hårddisk. Liksom.

Jag har hört många som rekommenderar att lägga systemet på SSD och att spara dokument på den gamla vanliga. Men om man håller på mycket med bilder och redigering skulle jag satsa på att ha dem på SSD också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3042 skrivet: 2015.08.31 - 21:32:56 »

Nu ska jag försöka klargöra hur det ligger till med det ena och det andra.

Jag äter till vardags begränsat med tjillivipper. Dvs, bröd och fika endast när jag bjuds. Godis sammalunda. På helgen blir det faktiskt också samma lika med det. käkar så klart inte gluten. Väldigt sällan frukt. Massa grönsaker, nötter, och lite för mycket mjölkprodukter i form av keso, ost, grädde och turkisk yoghurt. Därför har jag försökt att minska på det. Det knepiga är att jag inte vill störa familjen för mycket med mjölkprodukterna. Jag tycker att det är ett bra alternativ för alla ungdomarna. Så därför är det mina frukostar jag dealar med. Så det blir då i perioder mycket omeletter. Har provat med kokosmjölk och chiafrön med bär. Men det känns mer som en efterrätt eller mellanmål. Men i perioder går jag tillbaka till min favoritfrukost som är keso, turkyoghurt och grädde med kokosflarn, valnötter, massa  ingefärapulver och typ solrosfrön eller vad jag nu har till hands. Och säsongens bär så klart. Just nu björnbär och vinbär.

Men när jag är bortbjuden kinkar jag endast med gluten. Och så får jag ta att jag kanske får lite sötsug efteråt. Då vet jag ju ändå vad det beror på.

Men räkna tjillivipper det gör jag icke. Palla liksom!  :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3043 skrivet: 2015.08.31 - 21:47:46 »

Kom det här i fel tråd?  :lol: Fattar inte hur jag har fått för mig att du inte är så kinkig med tjillivippsarana dårå.  :confused3:

Dit inlägg ovan om hårddisken hade jag totalt missat också. Tack för infon. Det kommer alltså inte att komma nåt nytt gränssnitt med andra kontakter och skit så man bara får langa sina gamla grejer? Det låter ju väldigt bra i så fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3044 skrivet: 2015.08.31 - 22:58:23 »

Näpp, det kom i rätt tråd. Men jag tyckte att det skulle bli lättare att hitta och relatera till var jag skrev det. Nu vet jag att det står antingen i Arys tråd eller min egen.  :lol1:

Men jag är ju inte så himla kinkig. Bara att jag inte äter så många av dem till vardags. Det är liksom ingen big deal för mig. Vilket jag nu inser är fantastiskt bra. Det innebär ju att det har blivit en del av min livsföring och kopplat till ryggradsreflexen.  :nod-yes:

Jag tänker inte ta gift på hur kontakterna till hårddiskarna kommer se ut i framtiden. Det var något jag snappade upp i ngt forum, att det var säkrare i förhållande till andra komponenter till datorn. Tex om man jämför med minnen, eller grafikkort som kan kosta multum och är helt värdelösa ett år senare.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 201 202 [203] 204 205 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544