Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 12:25:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 148 149 [150] 151 152 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064392 gånger)
0 Medlemmar och 32 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2235 skrivet: 2013.04.04 - 18:35:16 »

godnatt kära Sorla, hoppas du får en bra och läkande sömn!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2236 skrivet: 2013.04.04 - 18:46:11 »

Efter flera bra veckor utan migrän har jag nu haft varierande grader av migrän en hel vecka.
jag läste att du var i sjukhuset, men sedan har jag inte orkat hit något mer. Bara försökt överleva och fixa det nödvändiga.

Nu har jag läst ikapp och ser att du har också haft ett elände. Jag förstår att dagarna blir långa utan internet.
thailänds tv är säkert inte någon hitt heller.

Jag har också haft svärmor i sjukhus en vecka, hon är hemma nu med dottern som sjukvårdare.
Hon fick med sig vinterkräksjukan från sjukhuset. Hon själv är nu bättre, men dottern, som ska vårda henne är nu drabbat.
Lika så min äldsta son har varit sjuk 2 dygn efter att ha hälsat farmor när hon var sista dag på sjukhus.

med andra ord, ett eländes vecka överallt , sverige och Thailand
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2237 skrivet: 2013.04.05 - 04:51:59 »

Mynlen tack!  :smooch: Har sovit ganska gott faktiskt.

Idalinda, det låter inte heller som någon höjdare.  :shake_head:

Idag var frukosten topp! Ägg, skinka och korv. Kunde jag äta? Nä  :shake_head: Har sån jäkla magknip. Måste få något som stabiliserar magen. Är jätte hungrig, svag och mår illa. Men maten bara växer i munnen och jag får kväljningar. Väntar på doktorn. Imorgon ska jag skrivas ut är den preliminära planen. Men jag kan inte äta.  :shake_head:

Fick duscha själv idag för övrigt. Kändes gott. Med en plastpåse fasttejpad på magen. Vet ni hur skönt det är att duscha?!?  :smile:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2238 skrivet: 2013.04.05 - 06:27:31 »

Jag får lämna sjukhuset imorgon!  :clap_jump:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2239 skrivet: 2013.04.05 - 07:56:17 »

JIPPPPIIII!!!! ska såret sys först?

När går planet till sverige?

Och ja, jag vet hur HÄRLIGT det är att duscha när man får igen. Haft det några ggr efter operationer. SÅ JÄVLA skönt!

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2240 skrivet: 2013.04.05 - 09:26:35 »

Näpp, det kommer att plåstras in ordentligt för att klara transporten. Läkaren är inte nöjd med såret än. Det såsar. Och massiva inflammationer ska inte stängas in.  :sneaktongue:

Jag undrar hur lång konvalecens det här kan bli. Snackar vi veckor här eller? Nån som vet? Cheferna är nog lite nyfikna på när jag kan tänkas återgå i arbete. Och det är i ärlighetens namn jag med. Ska googla lite och se om jag hittar någon info.

Sent på söndag, eller tidigt måndag. 01.10 lyfter planet. Vi landar kl 07.00 hemma i det kära kalla Sverige igen. Men luras inte av tiderna. 11 timmar blir det på planet. Minst.

Har äntligen kunnat få ner lite i magen. Två formfranskor från dagens frukost och en liten jordgubbsyoghurt som maken kom med.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2241 skrivet: 2013.04.05 - 11:39:13 »

BRA det är iallafall något

Hur länge det kan ta är olika. Jag vet en som det tog ett halvår för. Men det var extremt. Bäst att fråga det sjukvården ist för att googla för dom vet inte hur ditt sår ser ut....

ska du berätta till flygbolaget i förväg om detta? Så du inte behöver stå i kö länge typ? Tycker du ska göra sånt, en operation är inget att leka med...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2242 skrivet: 2013.04.05 - 13:10:22 »

Hurra!  :cheerleader:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2243 skrivet: 2013.04.05 - 13:48:15 »

Det känns bara bättre och bättre! Kanylen är borta och jag har sluppit måillamedicinen hela dagen. Får en tuggtablett efter måltiderna för att få bort gaser, men ärligt tror jag just droppmedicinen och yoghurten är det som gjorde störst skillnad. Kunde äta ganska bra av middan som bestod av ngn stekt fläskbit med pepprig sås. Riktigt gott. Ingen söt sås eller något som sabbade upplevelsen.  :nod-yes:

Jag googlade lite, men ger dig rätt. Det skiljde något enormt mellan de olika upplevelserna. Men socialstyrelsens rekommendation är sjukskrivning 3 veckor vid fysiskt arbete. Men det var operation av inflammerad blindtarm. Inte brusten. Vid komplikationer kunde även 4 veckor vara vägledande. Det ger i alla fall en liten hint om vad jag kan ha att vänta.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2244 skrivet: 2013.04.05 - 14:00:06 »

När dom plockade min blindtarm (jag var 14) låg jag hela 4 v på sjukhus eftersom jag fick inflammation. men då hade dom inga öppna sår inte, då var det sy med en gång.  Och jag hade ingen brusten blindtarm fast den var på väg.

andra vet jag har börjat jobba efter 2 v igen, det är SÅ olika. Beror på så många faktorer!!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2245 skrivet: 2013.04.05 - 14:11:26 »

Vi vet inte hur många timmar den var brusten. Men minst 10 timmar. Första 5 timmarna helt utan bedövning eller smärtstillande. Så inte konstigt eg att jag var så borta de första dygnen. Hade ångest i drömmarna, när jag var drogad, som jag hade svårt att ta mig ur. Men 4 veckor på sjukhus är en jäkla pers det med! Var du frisk när de släppte hem dig då, eller var det lång konvalecens efteråt?

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2246 skrivet: 2013.04.05 - 15:58:19 »

Det kommer jag inte ihåg. Var ju barn, minns bara att det var så TRÅÅÅÅKIGT på sjukhuset. Den tiden hade man ingen tv osv. Brevid mig låg en äldre kvinna som inte kunde komma ur sängen och när hon sket sprutade hon en viss parfym så om jag luktar den är det som bajs  :laugh:  I den tiden behöll man folk ju längre på sjukhus än nu. vi talar om mer än 30 år sen :) Gick nog till skolan ganska omgående efter hemkomst.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2247 skrivet: 2013.04.05 - 17:35:01 »

Det där är lustigt. Jag har insett att det antagligen är liknande orsaker till att jag aldrig lärt mig tycka om whisky, fast jag gillar de flesta andra starksrpritsorter utom vit rom. Jag blev våldsamt bilsjuk ända fram till puberteten så de årliga bilfärderna till västkusten, 50-60 mil, var en mardröm. Mamma och pappa brukade köpa en slags nickelliknande karameller som hette Scott om jag inte minns fel. De var smaksatta med whisky och fullständigt stank av detsamma. Dem satt de och sög på hela resan. Så jag låg där bak och mådde illa insvept i whiskydoft. Whisky användes även som magmedicin hemma. Så om man redan var magsjuk fick man en sked whisky och spydde ännu mera...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2248 skrivet: 2013.04.05 - 19:47:31 »

doftminnet är ofta starkare än synminnet...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2249 skrivet: 2013.04.05 - 20:34:24 »

Fast man har inte så många, inte som man är medveten om i varje fall. Det där är inte ett doftminne på det viset att jag kommer att tänka på det när jag känner doften av whisky eller så, det är därför det har tagit så lång tid att koppla ihop det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 148 149 [150] 151 152 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544