Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 10:22:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064311 gånger)
0 Medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2205 skrivet: 2013.04.02 - 13:09:19 »

Alla tarmar har svårt att komma igång efter en operation. Beror bl.a. på narkosen som "stänger ner" dom eller nåt. Har jag för mig. Har säkert fel.   Håller med Ary att det ska fungera innan man går ur sjukhuset. Men samtidigt är det inte bra för läkandet att vara på ett sjukhus i utlandet. typ.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2206 skrivet: 2013.04.02 - 13:23:56 »

Jaha, jag trodde det var speciellt för blindtarmen, för man hör alltid om det då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2207 skrivet: 2013.04.02 - 14:14:08 »

antar att det måste vara tydligt att det inte blev hål där dom klippte bort blindtarmen...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2208 skrivet: 2013.04.02 - 14:21:09 »

Vad pratar du om nu?  :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2209 skrivet: 2013.04.02 - 16:14:39 »

Nog diskuterat. Jag har skitit. Två gånger tillochmed. Bättre än på en bra frisk dag.  :yay: Får se vad doktorn säger nu då.  :lol: Fast det är ju inte bara det som ska funka. De måste vara nöjda med hur jag äter. Och hur bra penicillinet tar....

Klockan är tio över nio och jag är sömnig. Men för nattsömnens skull ska jag försöka hålla mig vaken lite till.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2210 skrivet: 2013.04.02 - 16:23:52 »

 :clapping: :cheerleader: :cheerleader: :hurray: :party: :party: :party:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2211 skrivet: 2013.04.03 - 08:17:40 »

Bugar och tackar!  :lol1:

Internet har varit så segt att inget har gått att göra med datorn. Men nu verkar proppen ha löst sig även där.  :flirting:

Har fått börja med smakportioner. Till middag igår och frukost idag: Blaskig rissoppa.  :tongue_wag: Kunde inte ens förmå mig att försöka äta det. Fick en skål med typ misosoppa också. Minus krafset i. Det var sådär. Kunde väl få i mig en knapp dl.
Lunch idag var mjukmat. Fisk och blomkål och lite andra överkokta grönsaker. Kunde få i mig en msk av vardera kanske. Och några små bitar vattenmelon som dessert. Matlusten är långt ifrån topp. Ändå känner jag mig svullen överallt.  :glare:

Jag har klarat mig utan värkstillare idag. Ända sen i går eftermiddag faktiskt. Har väl lite mer ont, men inte värre än att det går att uthärda. Får röra mig lite försiktigare bara. Doktorn sa att jag kanske får lämna sjukhuset på fredag eller lördag. Hoppas såret har hunnit bli så fint att de vill sy ihop innan dess. Känns inte så kul att flyga hem och börja med att besöka någon läkarmottagning som kan byta förband åt mig är man har flugit hela natten. Flyget går på söndag. Det var den semestern det.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2212 skrivet: 2013.04.03 - 09:15:12 »

Varför kan de inte sy igen såret? Hur stort är det?  :shock: Kan du vara svullen av "kolhydratkosten"? Vet inte hur det funkar när det kommer (mest) genom dropp.

Hur går det för familjen då? Kan de koppla av och göra nåt trevligt trots allt eller är de alltför tagna?

Har du försäkring som täcker förresten? Jag menar inte sjukvården, utan kan du få ut nåt för den förstörda semestern?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2213 skrivet: 2013.04.03 - 10:02:47 »

sar ska ibland inte sys eftersom det kan komma en infektion i om man stanger den. ar det oppet gar det att tvatta och dranera och sant. Och eftersom Sorlas redan brustit ska det nog vara oppet sa att inte bacillerna stangs in.

Sorla, forstar du vill at det sytt men kanske bast att ha det oppet anda aven nar du flyger tillbaka. Kan dom kolla i sverige hur det star till... Hur stort ar saret?

JObbigt med bara san kh mat. kan du inte be om ett kokt agg?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2214 skrivet: 2013.04.03 - 10:06:38 »

En smörklick rakt i hålet är vad hon behöver! Då kommer det inte in bakterier heller.  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2215 skrivet: 2013.04.03 - 10:14:22 »

Kokosfett ska ju vara bakteriedrivande!!! och det har dom nog darnere!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2216 skrivet: 2013.04.03 - 10:16:12 »

Nej, jag menade inte därnere!  :club: Jag menade i operationshålet.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2217 skrivet: 2013.04.03 - 10:20:50 »

jag hade inten tanke pa sorlas "darnere"  :shy:  VAD tror du om mig egentligen..

DARNERE I THAILAND, RIS OCH KOKOSATARNA!!!!

(och nu jobba igen, har smitit fran det for lange redan .. DITT fel!)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2218 skrivet: 2013.04.03 - 16:13:07 »

Ha internet igen! Har varit utan nästan hela dagen. Fattar ni hur tråkigt detta börjar bli? :cry:

Jo, som Mynlen så förståndigt påpekar ska vissa sår hållas öppna, för att kunna hålla rent och koll på utvecklingen. Och här uppmanas känsliga läsare att skippa läsning av det finstilta.

Lika vidrigt varje gång de pillar därnere i hålet PÅ MAGEN. Såret är enligt vittnena som finns ca 5 cm långt och dryga cm djupt. Troligen hela vägen ner till bukhinnan alltså. Blir sjuk bara av att tänka på det.  :puke1: Det rengörs med jod och inte smör eller kokos. Ovanpå det så petar de ner kompresser indränkta med jod.

Ikväll kunde jag inte äta alls. Mådde illa och hade huvudvärk. Fick be om två panodil att mixa med en Zomig. Har ont i hela kroppen. Känner mig överkörd av ett tåg.  :worried: Sista droppflaskan börjar vara på upphällningen. Sen måste jag klara att äta själv. Bara jag ser mat mår jag illa. Det räcker nästan att tänka på det.

Och här tappade jag internet igen. Återkommer......
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2219 skrivet: 2013.04.03 - 16:27:35 »

 :bearhug: STOR kram till dig!!!
Loggat



Sidor: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544