Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 12:20:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064365 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2220 skrivet: 2013.04.03 - 16:44:12 »

 :worried: Tack! Den behövdes. Jag känner mig låg idag.... Och nu hade jag feber... första gången på flera dagar.  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2221 skrivet: 2013.04.03 - 17:07:37 »

Usch vad jobbigt. Men det viktiga är ju att du blir bra och på den vägen verkar det ju vara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2222 skrivet: 2013.04.03 - 19:51:31 »

Usch, vilken semester. Oturens otur.  Jag hoppas att febern går över fort och att du hinner bli bättre till hemresan.  Stor kram :bearhug:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2223 skrivet: 2013.04.04 - 08:02:13 »

Tack, jag suger upp all medkänsla jag kan få.  :inlove: Humöret går väldigt mycket upp och ner just nu.  :worried:

Ska försöka lägga upp en bild av dagen frukost. Lunchen var tack och lov 100% bättre. Grillad kyckling och lite grönsaker.


* Frukost.jpg (141.01 KB, 653x490 - visat 382 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2224 skrivet: 2013.04.04 - 09:05:43 »

Nämen fy! Vad är det där oranga, nån slags frukt? Och det rutiga är färdigköpta våfflor med typ 5 blåbär eller?

De borde ju vara vana vid amerikaner va? Kan du inte väsa Atkins till dem? Inte för att jag tror du dör av lite extra kolhydrater, men det där är ju för sjutton inte mat. Värre än på svenskt sjukhus t.o.m. ju, där hade du ivf fått smör (nåja, margarin) och ost. Annars kan väl din make köpa med sig nåt? Det där blir du ju inte stark och frisk av i brådrasket.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2225 skrivet: 2013.04.04 - 09:33:55 »

Det är någon frukt. Menlös i smaken så den äter jag inte. Våfflorna fastnar i gommen. Klarade att äta upp en halv. Med nöd och näppe. Tomaten och salladsbladet gick bra. Hade gärna fått vara fler för sån sallad gillar jag. Inte blåbär. Russin! 

Ikväll får jag inte besök. De ska på något äventyrsland och åka vattenrutchbana. Det är en låång dag detta.  :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2226 skrivet: 2013.04.04 - 10:00:31 »

Smaklös frukt i Thailand? Det måste vara något av ett konststycke! Vilken blandning till våfflorna - skitäckligt ju. Tycker som nån annan tidigare, be om ägg. Och säg Atkins, det fattar de nog.

Jag sitter också hos doktorn. Ska ta prover och vaccinera mig mot TBE. Får inga våfflor.

Posted from my phatPhone using Tapatalk
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2227 skrivet: 2013.04.04 - 11:00:37 »

Även om det är skitmat, SÅ fint har jag aldrig fått det upplägt i ett sjukhus. Och så tyckte jag det var lustigt med sallad till söta våfflan och russinen.

Håller med Hemulen, kanske säga att du äter atkins och därför mår dåligt av dom här sakerna. Och då kan det ta längre tid att börja må bättre.

Förstår familjen ska ha det roligt ändå, Men dom kan ju ta med sig mat nästa gång, några kokta ägg e.d. !

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2228 skrivet: 2013.04.04 - 11:13:28 »

Ja, precis. Det var så jag menade, att du skulle bli bra fortare om om du får äta mer som du är van och får i dig lite näring också. Det var alltså inte ett utslag av kolhydratsfobi.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2229 skrivet: 2013.04.04 - 12:23:32 »

nej, som khfobi såg jag det inte heller. Men det där kan ju inte kallas mat? det är tja.. en fika kanske. söt dryck, mjölkchokladdryck, kaka och litet frukt. var är näringen?


tycker förresten att Sorla har vunnit plåstertävligen. HOn får säkert ny varje dag minst en gång!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2230 skrivet: 2013.04.04 - 12:34:24 »

Intressant faktiskt att det är lika illa där som här med sjukhusmaten. Trodde det var bättre. Kolhydratbaserat förstås, men mer riktig mat liksom. Sorla kanske fått en turistanpassad meny.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2231 skrivet: 2013.04.04 - 12:51:05 »

I början försökte de få i mig fisk till frukost. Det gick bara inte. Eller ja allra först var det ju misosoppan. Det här är en skräckvecka. Jag vill hem!!!!!  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2232 skrivet: 2013.04.04 - 15:16:36 »

ändå tror jag soppa nog är bättre. Salt och varmt. Fast med miso vet jag inte.. Skulle du kunna ha fisken nu?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2233 skrivet: 2013.04.04 - 16:34:34 »

Om du skickar mig en flygbiljett så kommer jag med kokta ägg och svenskt smör!  :plane::fatangel:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2234 skrivet: 2013.04.04 - 17:30:39 »

Nej,till frukost är jag kinkig. Ägg eller yoghurt. Omelette, kokt, what ever. Men fisk går bort även när jag är frisk. Men en mage som lider av antibiotikadiarré är det verkligen ingen hit. Mannenkommer med yoghurt och ägg imorgon. Tyvärr finns ingen naturell fet, bara blaskiga frukt. Men bättre än inget. Sovdags börjar det bli här.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544