Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 10:19:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064296 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2190 skrivet: 2013.04.01 - 17:11:40 »

herreduminje, vad händer där hos dig!. Alltid något. Skönt iallafall du fick rätt vård, och det snabbt!

Krya på dig!

Kan vara jobbigt när du är tillbaka för dom är ju så rädda för sjukhusbaciller man kan ta med sig...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2191 skrivet: 2013.04.01 - 17:21:16 »

Är det inte Thailändarna som borde vara rädda för våra sjukhusbaciller? Här frodas ju de resistenta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2192 skrivet: 2013.04.01 - 17:52:21 »

säkert men ändå får jag varje gång jag ska till sjukhus om jag varit i ett sjukhus i utlandet....
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2193 skrivet: 2013.04.01 - 20:04:45 »

Stackars Sorla  :cry:, jag berättade just storyn till maken.
Så onödigt att åka till Thailand bara för att opereras.  :mad_roll:
Han du njuta av några fina semesterdagar innan?

Hoppas att du kan få havsutsikten i alla fall!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2194 skrivet: 2013.04.02 - 04:52:26 »

Ja, det här var ju lite onödig kan man tycka. Och den som tycker något annat ska jag ta i örat!  :kungfu:

Vi kom ner hit på tisdag morgon. Då gick vi ner och badade i havet ganska omedelbart. Onsdag badade vi också, sen hade några av barnen fått tillräckligt med sol, så torsdagen åkte vi till det fina varuhuset och fyndade lite. Bad i havet i månsken på kvällen. Det var magiskt!  :inlove: Jag mådde fortfarande finemang. Tillbaka till huset och hade fruktstund. Jag smakade lite av de olika exotiska frukterna. Började kanske känna mig lite dan då. Magen hade inte funkat så bra ett par dagar. Men vad annat var att räkna med? Jag är en typisk magmänniska som reagerar på förändringar med att magen stannar upp. Gick på toa och fick lite att hända, men magknipet höll i sig. Sen resten vet ni. Massa undersökningar, klämma och känna. CTGskanning några gånger. Fylla tarmen med vätska och kolla igen med CTG. Ultraljud. Inget visade något onormalt med blindtarmen. Mitt i allt detta var maken tvungen att betala en depositionsavgift på 30 000 baht, tror jag det var, för att de skulle undersöka mig. Och när det blev tal om operation ville de ha en till, betydigt större. Detta visste inte jag så mycket om just då. Men med en man som är i försäkringsbranchen känner man sig alltid trygg. Lite påstridighet. Telefonsamtal och sen vart det fart. Lite knepigt blev det ju tack vare att det var mitt under påskhelgen. Men han fixade det, min älskade man.  :inlove:

Har just blivit tvättad. Även håret. Av ett helt hov med söta sköterskor.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2195 skrivet: 2013.04.02 - 05:21:53 »

Hade de inga manliga sköterskor?  :shock: Och fruktstund???  :max-shock:  :flirting:

Du får se det från den ljusa sidan. Det kunde ha varit en tsunami!  :nod-yes:

Försöker bara pigga upp dig. Tycker det låter ganska hemskt att ligga på sjukhus utomlands. Och att ha brusten blindtarm också. Hade den brustit redan när du kom in tror du, eller hände det för att de inte hittade nåt fel?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2196 skrivet: 2013.04.02 - 05:47:18 »

Hade de inga manliga sköterskor?  :shock: Och fruktstund???  :max-shock:  :flirting:

Haha, jag gillar hur du tänker.  :lol:

De enda manliga jag har träffat här, förutom min familj, är den gode doktorn och en ung gynekolog som var den som till slut kom på felet. Han beslutade nämligen att det var dags för titthålsoperation för att se vad som felades. Kunde vara äggstockarna också.

Annars är det unga sköterskor för hela slanten. Alla skulle platsa som modeller var som helst. Alla har de korta blå kjolar och en matchande kavaj till. Figursytt. De med lite högre rang har en liten söt hätta. Alla har håret uppsatt med söta matchande rosetter. De ser ut som flygvärdinnor hela bunten.  :laugh:

Jag tror blindtarmen brast efter att jag kom in. Känns lite onödigt att det var så svårt att hitta vad som var felet. Hade jag sluppit att den brast hade mycket varit vunnet på det. Då hade jag troligen varit ute från sjukhuset nu. Nåväl. Det är som det är. Jag är ju inte ensam här heller. Hela familjen plus pappa och sambon. Så jag känner mig ganska trygg faktiskt.  :nod-yes:

Har blivit av med katetern. Doktorn vill ta droppet ikväll. Han tjatar om ifall jag är hungrig. Det är jag inte. Mår illa bara av tanken på mat.  :shake_head: Men jag kommer inte härifrån med mindre än att jag äter och skiter som folk.  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2197 skrivet: 2013.04.02 - 05:53:56 »

Jag är en empatisk hemul!  :throw_flowers:

Du hade nog tur i oturen. Det verkar ju som om de redde upp situationen innan du fick värre problem. Men taskig semester, hörru! Du måste nog ha en till sen.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2198 skrivet: 2013.04.02 - 05:56:16 »

För det där sista problemet kan jag rekommendera katrinplommonkompott. Jag åstadkom en projektil på ett kilo i morse efter att ha laddat med katrinplommonkompott i går kväll. En sådan skulle säkert imponera på dem.  :bg:

Det är sant. Mynlen tvingar mig att väga min avföring numera.  :sad:

Är det ett turistsjukhus du är på förresten? Med tanke på sköterskorna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2199 skrivet: 2013.04.02 - 06:20:11 »

 :eeek: TVINGAR jag dig?  :club_idiot:

Hoppas du kommer att må bättre snart Sorla, och sen kan titta tillbaka på detta äventyr med ett leende. Inte många som får allt tvättat av flygvärdinnesköterskor!!!

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2200 skrivet: 2013.04.02 - 06:52:39 »

Usch ja. Jag har tänkt på det när jag legat vaken. På hur det kunde ha gått. Som att det skulle lugna ner oron!?!  :bang_head: Ny semester ligger jag redan och funderar på också. Bara maken och jag kanske. Eller, nä, jag vill ha barnen med också.

Du är stolt över din bajsbedrift. Jag är stolt för att just kissade.  :lol: :nod-yes: Vi har lite olika horisont...... Fast imorgon kanske jag måste åstadkomma någon plutt också. Varje gång doktorn ser mig frågar han om jag har pruttat något.  :lmao: Eller ja, så uttrycker han det ju inte. Men det är det han menar. Oförskämt, tycker ni inte?  :look_down:

Jag ska berätta om flygvärdinnesköterskorna för mina manliga kollegor när jag kommer tillbaka. De kommer bli gröna av avund.  :lmao:

Och nu kom just en sån där leende liten varelse in med ett glas rött.  :cheers: Smakar......  :puke1: Jätte stark saft!  :max-shock: Det var det vidrigaste jag varit med om!  :sosad: Förstår ni nu att jag är nöjd med att ha droppet kvar.  :worried:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2201 skrivet: 2013.04.02 - 08:08:08 »

undrar om dom dar skoterskorna aven tvattar manliga turisterna?

GRATTIS till kisset. Och bara att saga att du pruttat rejalt, da far du ga hem igen.

usch, jattestark saft. Kan du inte fa i extra vatten?
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #2202 skrivet: 2013.04.02 - 09:49:38 »

Nej nej inte säga att man pruttat om man inte gjort det. Annars hamnar man kanske på sjukhus igen om det visar sig att tarmarna inte kommit igång och funkar igen.
Förhoppningsvis har ni en bra försäkring så att ni får en ny semester utan sjukhusbesök.  :smile: Men nog borde de kunna trolla fram drycker som inte är söta....  :rolleyes:
Till Hemulen: Det kanske finns toaletter som väger erhmm avyttringen?  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2203 skrivet: 2013.04.02 - 11:42:30 »

Mynlen har säkert en sån.  :mad_roll:

Varför blir det så där vid blindtarmen? Att magen har svårt att komma igång?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2204 skrivet: 2013.04.02 - 11:57:28 »

Jag trodde Sorla skrev aprilskämt  :redface:. Jag har inte läst om hennes resa
tidigare
Loggat
Sidor: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544