Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 03:27:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947999 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1665 skrivet: 2012.04.25 - 18:10:05 »

Ja brukar du äta finncrisp annars så blir det ju ingen skillnad på spannmålsfronten. Finncrips är bröd, vet du.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1666 skrivet: 2012.04.25 - 18:16:24 »

Jag vet. Och galet gott! Det krispar:lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1667 skrivet: 2012.04.25 - 18:37:39 »

Finncrips och flatbröd. LCHFs ickebröd. Suck.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1668 skrivet: 2012.04.25 - 18:44:30 »

Jag gillade finncrisp innan lchf! Så deså!  :angry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1669 skrivet: 2012.04.25 - 21:31:23 »

Jag gillade finncrisp innan lchf! Så deså!  :angry:

Finncrisp är guld!  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1670 skrivet: 2012.04.25 - 21:37:22 »

Det är fortfarande bröd. Det lär inte vara farligare att äta gröt eller pasta än att äta finncrisp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1671 skrivet: 2012.04.25 - 21:54:48 »

..men.. jag som har en kronisk inflammationssjukdom-lätt sådan- har lag till surdegsknäcke i kosten 9 kolh. om dagen. Jag mår definitivt bättre nu än för ett år sedan.
Nu har jag hållit på med lchf i tre år.
Varje sak som jag lägger till; fil, knäcke, rotfrukter och frukt har jag upplevt som positivt
men minskat på fettet..Min mage går som en moraklocka.
Gladare  :lol1: och piggare  :strut:
Jag visste inte att mjöl skulle vara olämpligt för migrän.
Vanligt bröd tycker jag inte är så gott, lägger sig som en klump i magsäcken.
Tänker jag riktigt efter skulle ett rostat bröd vara gott ngn gång. Men jag tänker inte så mycket..  :clown:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1672 skrivet: 2012.04.26 - 08:42:00 »

Jag håller på och läser en bok som heter The Keeler Migrain method, av Robert Cowan. A groundbreaking, individualized treatment program from the renowned headache clinic.

I den ondgör han sig över alla dessa listor med mat som sägs trigga migrän. Mat som kan ha triggat någon av författarens patienters migrän någon gång. Genast kommer den med på listan. Robert Cowan poängterar vitsen av att hitta sina egna triggers. Det finns då triggers som direkt triggar igång en migränattack. Och så finns det triggers som ibland triggar. I kombination med andra triggers, mat eller interna/externa miljöer. Dessa två olika miljöer kan vara sömn, övrig sjukdom, spänningar, andra mediciner mm. Eller solsljus, lysrör, bullrig miljö, dofter, vissa människor osv. Robert menar att var och en måste finna sina egna triggers. För att choklad triggar en migräniker är det inte självklart att det triggar min.

Så bra eller dåligt. Jag har inte sett att bröd triggar migrän. Däremot blir magen lite bubblig om jag överäter. Så därav små små mängder ibland. Inte ens varje dag. Jag är sugen på att återinföra yoghurt också. För den saknar jag verkligen. Men jag tar det lite lugnt. Iom att jag just nu provar lite andra saker så låter jag det nog vara lite till. Jag fortsätter helt enkelt mitt matspår som jag har gjort de senaste månaderna utan några stora förändringar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1673 skrivet: 2012.04.26 - 08:59:17 »

Hur ska man göra för att hitta sina egna triggers då? För det mesta äter man ju tiotals saker på en dag, hur vet man vilken som kanske är boven?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1674 skrivet: 2012.04.26 - 09:01:12 »

Bra fråga. Jag läser om det just nu. Det går inte så jätte fort, för boken är på engelska. Men jag läser snabbare och snabbare.  :nod-yes: Inte så lite stolt är jag.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1675 skrivet: 2012.04.26 - 09:18:18 »

Du behöver låna min platta. Då kan man slå upp ord i diverse ordböcker eller googla eller kolla i Wikipedia.  :nod-yes:

Hoppas det ger nåt. En ny infallsvinkel verkar ju vettigt ivf eftersom de gamla inte funkat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1676 skrivet: 2012.04.26 - 14:16:57 »

Vad jag förstår så är inte kost den stora triggern, kanske en del av 10 st sådana.   :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1677 skrivet: 2012.04.26 - 15:36:47 »

Sant Ninnan. Och Hemul, jag har min lilla söta Asus Eee med tangentbord att slå upp saker på.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1678 skrivet: 2012.04.26 - 16:10:40 »

Jag har också en sån! Fast jag har tröttnat på den lite.

Men med plattan behöver man bara markera ordet och så kommer det upp ordböcker + val att slå upp i Wikipedia eller googla. :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1679 skrivet: 2012.04.26 - 16:34:06 »

Ja, det låter ju smidigt. Fast jag lär mig stava ordet när jag skriver det i google eller översättaren.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544