Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 05:56:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948036 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1365 skrivet: 2012.01.22 - 15:00:04 »

Har du fortfarande ont i kroppen också?  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1366 skrivet: 2012.01.23 - 09:09:43 »

Ja, det flyttar omkring.  :sad: Idag är det armbågen igen, och tokstel nacke. Igår var det ryggen. När jag går och lägger mig känner jag mig som Prinsessan på ärten. Det är helt galet, men fastän lakan och bäddmadrass är perfekt sträckta så känner jag veck som trycker mot revbenen så det gör ont. Det måste vara mitt sidennattlinne som veckar sig.  :bang_head:
Idag är jag hemma och vilar upp mig efter migrän som hänger i lite än. Jag ska yoga och stretcha så hoppas jag det sista ger sig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1367 skrivet: 2012.01.23 - 13:37:58 »

Har du nån aning alls om varför det blev så jävligt nu när det gick så bra innan?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1368 skrivet: 2012.01.23 - 19:56:46 »

har funderat på det här. har du nånsin hört om HSP? High sensitive person. Jag är en men absolut inte så känslig som du verkar vara. Det är ingen sjukdom eller något men det kan förklara en hel del och om man vet det är det lättare att "leva omkring" den typ.

Kanske googla litet på det?

Kom på det för att du skrev att du inte kan ligga på "veck"... det har jag också svårt för ibland. När jag är i en känsligare period.
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1369 skrivet: 2012.01.24 - 08:16:42 »

Det var intressant Mynlen! Jag tror att jag har snuddat vid begreppet i ett annat sammanhang någon gång. Men då gällde det inte mig, eftersom jag ju är oerhört social och utåtriktad för det mesta. Med åren har jag märkt att jag behöver mer och mer tid för mig själv, då jag inte orkar vara trevlig och underhållande, utan bara vill lyssna på andra eller försjunka i egna tankar. Nu såg jag att även utåtriktade personar kan vara HSP. Jag hittade ett enkelt test också och enligt det finns inga tveksamheter. Jag är HSP. Jag ska goggla mer på det och se hur jag ska förhålla mig till det. Men det var verkligen intressant att jag kände igen mig så oerhört väl. Tack Mynlen! :rose:

Idag ska jag göra ett försök på jobbet. Halvtid skulle passa mig bättre att jobba egentligen. Efter en halvdag hemma klättrar jag på väggarna, men får ändå inget vettigt gjort. Då skulle det passa mig att jobba några timmar. Kruxet är att jag har så långt till jobbet. Att resa fram och åter tar 2,5-3 timmar. Att bara jobba 4 timmar då känns ju löjligt. Det beslutet skjuter jag på framtiden.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1370 skrivet: 2012.01.24 - 08:53:56 »

Jag är också utåtriktat, mer eller mindre, beroende på om jag orkar eller inte. Glad jag kunde ge dig en liten ledtråd till "dig själv".

Kanske dags att leta ett annat jobb, närmare som är deltid.... ibland får man ställa sig själv på första plats.
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1371 skrivet: 2012.01.24 - 12:38:15 »

Sorla
Du är inte alls ovanlig.
Jag behöver lika mycket "självtid" som jag är tillsammans med andra.
Det är som om jag behöver mina monologer för mej själv och allt görs i min takt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1372 skrivet: 2012.01.24 - 13:33:52 »

Det har jag också alltid behövt. Men jag vet inte om jag är speciellt känslig.  :confused3:

Citat
Halvtid skulle passa mig bättre att jobba egentligen.

Äntligen!  :thumbsup:

Citat
Efter en halvdag hemma klättrar jag på väggarna, men får ändå inget vettigt gjort. Då skulle det passa mig att jobba några timmar. Kruxet är att jag har så långt till jobbet. Att resa fram och åter tar 2,5-3 timmar. Att bara jobba 4 timmar då känns ju löjligt. Det beslutet skjuter jag på framtiden.
Det var ju ett aber. Jag antar att det inte skulle ge samma effekt att ha flera hellediga dagar istället? :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1373 skrivet: 2012.01.24 - 14:52:35 »

Det beror väl inte på vad man har för arb.
Man kan ju arb. två och en halvdagar eller tre ena v. och två andra .  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1374 skrivet: 2012.01.24 - 15:25:40 »

Jo, men det kanske inte ger den lättnad Sorla är ute efter. Det blir ju inte samma sak att jobba fulltid ibland och vara helledig ibland som att jobba halvdag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1375 skrivet: 2012.01.24 - 15:49:01 »

Vi får se vad Sorla svarar!   :whink: hennes restid tycker jag verkar  :shake_head:
Själv jobbar jag hellre lite varje dag men min restid är t. r en tim.
Sen brukar jag få bra idéer i bilen   :hippie:  
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1376 skrivet: 2012.01.24 - 18:03:36 »

Varm kram från mig. Ungefär det jag har att komma med...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1377 skrivet: 2012.01.24 - 18:12:50 »

Att bestämma om jobbet är inte det enklaste och ännu svårade att byta till en deltidare, bara så där.
Men menar du på allvar Sorla, att du jobbar 8 timmar/ dag  + lunchtid + 2,5-3 timmar resetid. ( ju det menar du, det fattar jag)

11 timmar borta minst. Huja! Beundransvärd!
Hur sjutton fixar du det med migrän var och varannan dag. Det är inte mänskligt!

Jag pendlade en gång till ett jobb ca. 50 minuter bort och tyckte att det av asjobbigt.
Bytte till ett jobb på närmare håll efter ett år.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1378 skrivet: 2012.01.24 - 20:13:49 »

Det är ju mycket för en helt frisk person.  :ninja:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1379 skrivet: 2012.01.24 - 22:24:12 »

Än om jag har ensamboende skulle jag aldrig avsätta 11 tim per dag för arbete  :shake_head:. Livet är meer än arbete.
hälsar Latfia som gillar att såsa  :cheeky:
Undrar vad Sorla tänker när vi "tycker" åt henne?  :confused3:
Loggat
Sidor: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544