Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 00:40:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 138 139 [140] 141 142 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063957 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2085 skrivet: 2013.01.20 - 17:23:29 »

Ta de lugnt då. Infektioner ska man inte leka med.

Jag fick också nån konstig svullnad under hakan före jul. Trodde det var tilltäppta spottkörtlar, det har jag haft förr, eller mamma sa ivf att det var det. Men det här blev som 3 små kulor, som ärtor, som gjorde ont. Först trodde jag det var 1 kula som flyttade på sig. Över varje kula var en liten skarp rund röd fläck, som jäkla strypmärken såg det ut. Det lustiga var att jag läste sen om någon på KiF som fått precis likadant men glömde kolla om hon fick reda på vad det var. Nu i veckan hände det igen, men inte lika mycket och det försvann på någon dag. Skumt va?

Antagligen hade det väl med förkylningen jag gått och dragit med sen före jul. Igår var faktiskt första dagen den där tröttheten inte infann sig även om själva förkylningssymptomen är borta sedan länge.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2086 skrivet: 2013.01.20 - 17:44:12 »

Antagligen är dina lymfkörtlar också retade av infektionen. Det kan hänga i i några veckor efter att förkylningen har släppt. Det läste jag på nätet idag.

Jag ska tjoffa ihop lite lax strax. Brukar ungarna gilla och plättlätt att göra. Med potatis till.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2087 skrivet: 2013.01.20 - 18:22:18 »

Tjoffad lax. Hur lagar du det? Stekt? Bit i ugnen? Laxfärsbiffar? Eller? :confused3:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2088 skrivet: 2013.01.20 - 18:50:46 »

 :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2089 skrivet: 2013.01.20 - 19:25:37 »

Tjoff in i ugnen så klart!  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2090 skrivet: 2013.01.20 - 20:14:47 »

 :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2091 skrivet: 2013.01.20 - 20:32:10 »

Kanonbra namn. Från och med nu så heter mina laxrätter i ugnen "Tjoffad lax"  :lmao:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2092 skrivet: 2013.01.20 - 21:06:17 »

 :lol: Och gott var det! Alla ungarna och katten var nöjda.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2093 skrivet: 2013.01.22 - 06:19:01 »

Nu är man på väg då. Götelaborrg, herr I come.




Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2094 skrivet: 2013.01.22 - 15:37:25 »

Det är säkert vidrigt väder i Göteborg nu. Inte för att jag har kollat, men man kan ju misstänka det. :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2095 skrivet: 2013.01.22 - 22:43:15 »

Svinkallt och blåser motvind. Oavsett vilket håll man går åt. Brr!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2096 skrivet: 2013.01.25 - 23:39:18 »

Kom hem från Göteborg i torsdags kväll. Hade planerat middagarna framöver på tåget så jag snabbt kunde planera handlingen innan sovdags. Idag skulle jag jobba och bryta av en sväng till sjukgymnasten med akupunkurnålarna. Men det blev mer än så. Fick läkarbesök hos husläkaren för att få recept på antiinflammatoriskt som komplement till akupunkturen vilket gjorde att jag fick stressa iväg med pendeln efter att ha varit på jobbet i en timme på morgonen. När bägge besöken var över orkade jag inte åka tillbaka till jobbet för att hinna närvara sista timmen av arbetsdagen. Huvudet började larma. Kyla och stress. Väl hemma blev det så klart dags för Zomig igen. Fick ta i onsdags kväll med. Så nu börjar det vara dags att dra i någon nödbroms. Jag behöver tänka över min arbetssituation. Igen. Det har smugit sig på en massa när jag har mått bättre.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2097 skrivet: 2013.01.26 - 00:09:31 »

Är det inte dags att tänka på det där med deltidssjukskivning igen? Du kanske kunde få jobba varannan vecka, typ. BARA jobba en vecka, inget handlande och städande. NÄSTAN BARA vila en vecka, lite handlande och städande. Det är nog doktor Hemuls recept.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2098 skrivet: 2013.01.26 - 08:44:44 »

Det är härligt att drömma.... :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2099 skrivet: 2013.01.26 - 10:54:03 »

Sälj bilen, flytta till mindre, säg upp nåt abonnemang, stanna hemma på semestern... Det funkar ju inte att hålla på så där. Det kommer att sluta med att du blir heltidssjukskriven, fattar du inte det? Ingen kan orka hålla på så där i längden.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 138 139 [140] 141 142 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544