Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.07.01 - 06:21:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1006467 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1710 skrivet: 2012.05.03 - 01:17:07 »

Arbeta heltid??  :nonono:    :shake_head:
Du är inte uppe i normal nivå och andhämtning:
 Det krävs tid och den tiden har inte alls passerat  :mad_roll:  :fork_off:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1711 skrivet: 2012.05.03 - 09:15:49 »

Håller med Ninnan... spring inte så fort! VÄNTA och se och ge det litet mer tid!

Sorla, om du kan "bevisa" att redcord gör att du mår bättre och kan jobba mer då kanske det är billigare för fk ändå. Jag har ingen aning om hur det fungerar hos er men man kan ju alltid prova. 

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1712 skrivet: 2012.05.03 - 12:59:34 »

Angående tiden är det inte jag som bestämmer. Om fk inte godkänner min sjukskrivning blir jag utan pengar helt och hållet. Det främjar inte heller mina odds att bli bättre. Så jag måste gå tillbaka till jobbet och bli sjuk igen, och igen, och igen. I bästa fall kanske mina åtgärder just nu gör att det inte behöver bli så illa. Eller så blir jag sjuk igen. Och då får jag gå till läkaren igen och få en ny sjukskrivning. Som jag ser det har jag inte mycket val. Det är så systemet ser ut. Oavsett vad jag tycker om det. Migrän är kroniskt. Så jag kommer aldrig bli helt migränfri. Så ambitionen nu är att hålla så många dagar som möjligt mellan migrändagarna fria från värk. Vi måste helt enkelt vänta och se hur det går. Men jag uppskattar era åsikter! De hjälper mig fortsätta fokusera i rätt riktning, så jag inte får för mig att bli den där duktiga som ska till jobbet oavsett vad. Jag var millimeter från att braka in i väggen, så jag vill inte hamna där igen. När man bara gråter och gråter och inte klarar att någon så mycket som tittar på en med ömkan i blicken då är det farligt. Och där var jag. Så nu blir det varsamma steg härifrån. Barnen behöver mig mer än vad min chef gör det.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1713 skrivet: 2012.05.03 - 13:06:26 »

Skulle just säga det, att du inte kan bestämma själv.  :club_idiot:

Men, oavsett om röda snöret har effekt så tror jag också att du behöver en längre tids vila. Så jag tycker du ska trötta ut den där läkaren med täta besök och långa beskrivningar av dina problem. :nod-yes: Kanske går det att ordna nån slags rehab-grej, att du behöver vara ledig för att hinna och orka träna för att kunna må bättre. De brukar gilla såna där proaktiva lösningar. De förstår begrepp som "tid" och "pengar" bättre än subtila saker som "vila" och "återhämtning". :glare:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1714 skrivet: 2012.05.05 - 07:38:01 »

Jag ska definitivt ha kontakt med min läkare. OM huvudvärken inte håller sig på mattan.

Den där värsta ilskan och irritationen har lagt sig. Undrar om det var jag eller omgivningen. Jag brukar inte bli så arg, så länge.  :shake_head: Konstigt att jag inte fick migrän, för det kan hända som en föraning om att migränen är i antågande. Men då brukar det hålla i sig typ 10-15 minuter max. Ibland yttrar sig den där ilskan inte alls i ilska, utan total lycka eller glädje istället. Lite tråkigt att en så negativ sak ska svärta ner mina glädjekänslor. Att jag inte kan få känna mig oförbehållsamt lycklig utan att ha misstanken att det kommer migrän strax.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1715 skrivet: 2012.05.06 - 07:14:15 »

Så passerade stans lägsta lufttryck igår. 988 vaddetnuheterbar på barometern hela dagen. Och jag fick inte migrän!  :headbanger:

Jag var nog ganska övertygad om att det skulle komma. Men det gjorde det inte.  :thumbsup: Vet ni mer? Jag var och storveckohandlade. I 2 timmar! Igår! När det var så där mycket lågtryck! I solglasögon inne i köpcentrumet.  :cool: :whistle: Det var för att undvika att trigga migrän av lysrören. Folk blängde och tittade snett. Vissa tog en extra lov runt och sniffade i luften. De trodde nog att jag var vansinnigt bakfull. Fast jag inte vinglade. Eller så trodde de att jag hade fått en snyting och ville dölja blåtiran.  :rolleyes: Inne på ClasOhlson trodde de nog snarare att jag var synskadad för jag behövde hjälp att hitta en pyttelitet knappcellsbatteri. Han skrev ner siffrorna på det åt mig med stooora tydliga siffror.  :lmao:

Vet ni en sak till? Jag har klarat av 5 hela dagar utan migrän!  :hurray: Kan det ha varit någon gång förra sommaren sen sist det hände? Eller är det längre? Länge sedan är det i alla fall.  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1716 skrivet: 2012.05.06 - 09:05:19 »

Härligt! Grattis med detta. MEN MEN MEN MEN MEN!!!

du är nu inte bra ÄN!. som alla här säger, Och du också måste göra. Äntligen börjar din kropp återhämta sig litet, och om du börjar fullljobba igen slänger du hälsovinsten bakåt med en gång igen!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1717 skrivet: 2012.05.06 - 11:41:34 »

Toppen!  :clapping: Tror du det är för att du varit hemma?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1718 skrivet: 2012.05.06 - 11:42:47 »

Kom att tänka på en sak. Du kör ju bil en bra stund till och från jobbet. Kan det ha nåt med saken att göra? Jag menar om nån muskel i nacken blir spänd eller så utan att du märker det (på nåt annat sätt) kanske?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1719 skrivet: 2012.05.06 - 12:32:21 »

Eftersom du ska vara hemma 7 dagar efter migränanfall, inte ha ont i diverse muskler och behöver mycket vila eftersom du skrivit att du var nära att gå i väggen, hoppas jag att du inte börjar jobba förrän efter semestrar.  :hippie:
Med det menar jag inte att jag vill du ska ha migrän men jag blir så nervös  :lmao: varje gång du andas ordet; arbete  
 :there:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #1720 skrivet: 2012.05.06 - 14:23:41 »

Härligt att se att din migrän tagit en LÅNG paus och hoppas på att den flyttar ut för gott :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1721 skrivet: 2012.05.06 - 20:27:00 »

 :lol: Jag mår bra.  :nod-yes: Fast jag har varit på Sollentunagymnasternas klubbmästerskap. Med bara en öronpropp.  Missade att dubbeltjecka handväskan.  :glare:

Att migränhelvetet skulle flytta för gott finner jag inte troligt. Är man migräniker slipper man inte för gott. Men ju fler timmar mellan, desto bättre. Dan är inte slut än. Men imorgon bitti ska jag på ett till pass Redcord innan jag åker till jobbet.

Jag kan inte påverka hur jag måste jobba. Men att motivera för kära farbror doktorn och framför allt försäkringskassan att jag inte kan jobba imorgon, när jag inte har ont, det kan jag inte. Eller vill inte. Jag vill ju jobba:ignore: Men jag ska diskutera mina arbetstider med min chef. Så jag kan få senarelägga min arbetstid, så jag inte behöver gå upp kl 5 varje morgon.

Hemul, jag åker tåg! Jag åker tåg till jobbet sedan drygt ett år tillbaka. Ingen människa har råd att sitta och kajka bil fram och tillbaka vareviga dag. Och jag orkar inte heller. Usch för att sitta och köra med pågående migrän. Det har jag ghort allt för många gånger. Nä, tacka vet jag tåg. Då kan man dessutom sova lite.  :sleep:


Jag viskar vissa ord för att inte göra Ninnan nervös. Omtänksam är mitt andranamn :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1722 skrivet: 2012.05.06 - 20:37:18 »

Grattis för migränfria dagar, härlig läsning!
Kanske din nya träning gör susen tillsammans med vilan.

Jag håller tummarna i morgon :thumbsup: och hoppas att farbror docktorn kan göra något åt sjukskrivningen
framöver, att du kan jobba deltid åtminstone, kanske varannan dag, så att du har chansen att vila ut!
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1723 skrivet: 2012.05.06 - 23:11:33 »

 :flirting: det var skönt du skrev ordet med liten text.
Det är min egen bittra erfarenhet  :smack_head:  som kommer fram när jag skriver till dej.

Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1724 skrivet: 2012.05.07 - 12:07:34 »

Väntar här för att få höra hur din dag var!
Loggat
Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544