Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 21:58:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953771 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1410 skrivet: 2012.02.06 - 20:24:08 »

Tack för hjälpen. Jag tar hela spektrat. Imorgon kommer jag börja jaga ortoped. Sen inväntar jag första telefonhalvtimmen som dyker upp i nästa vecka och ser om jag kan komma fram. Ett par dagar senare har jag en tid hos kandidaten och ytterligare ett par timmar senare tid hos neuron.

Men det är konstigt hur jag fungerar. I morse och under dagen har armbågen värkt. När jag kom hem värkte det. Nu känns det ok om jag inte petar där i leden. Men det kryper i huden och känns ömt. Men huvudet har hållit sig på mattan hela helgen och idag. Nä, nu när jag satt här började armen igen. Det är det som är så konstigt. Jag tycker att jag mår skapligt, och så gör jag ju inte det, men jag har liksom vant mig vid att det ömmar och värker här och där. Jag tänker bort det. Men förutsättningen är att jag inte är för trött. Då går det inte att tänka bort. Kanske det är därför jag har mer ont i huden på kvällarna. :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1411 skrivet: 2012.02.06 - 22:00:35 »

Kram!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1412 skrivet: 2012.02.06 - 23:18:01 »

Har du mindre värk på sommaren? eller är det oberoende årstider?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1413 skrivet: 2012.02.07 - 06:48:57 »

Tack för kramarna  :inlove:

Hösten är definitivt min värsta årstid värkmässigt. Då är det rått, blåsigt och ostabilt väder. Vintern med klart kallt och högt lufttryck brukar fungera bättre förutsatt att jag pälsar på mig. Men sommarvärme, med riktig värme är det bästa. Då brukar jag må prima, med mina förutsättningar förstås. Jag har värk då med, men svängningarna bli lite mindre, eller så är det lättare att orka ha ont. Men det är nog så att jag mår allmänt bättre i värme. Såna där somrar med regn däremot är ingen höjdare. Då mår jag dåligt i alla fall.

Det blev migrän inatt. Men katten ville inte att jag skulle ligga kvar, så nu försöker jag få i mig frukost. Det går trögt. Sen ska jag ta mig till jobbet med upplivande promenad och tåg. Hoppas livsandarna hittar tillbaka ut i lemmarna.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #1414 skrivet: 2012.02.07 - 11:19:35 »

 :bearhug: på dig och hoppas att det blir bättre snart
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1415 skrivet: 2012.02.07 - 13:01:36 »

 :bearhug:  en till så du blir riktigt varm
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1416 skrivet: 2012.02.07 - 16:31:44 »

Tack söta ni! Det känns bättre nu. Livsandarna har sakta funnit sin plats igen. Nu ska bara energin komma också. Jag hoppas jag hittar den i 25meters bassängen senare i kväll. Lite teknikträning med coach kan säkert skrämma fart på mig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1417 skrivet: 2012.02.07 - 17:46:08 »

Det där basängträning låter härligt, du är väl van vid det, elller? Annars varnar jag bara för att man gör lätt lite för stora
rörelser med armar i vattnet bara för att det är lättare och det är roligt och då kan axlarna lätt skicka det onda till huvudet. :mad_roll:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1418 skrivet: 2012.02.08 - 11:55:05 »

Jag går en fortsättningskurs i crawl, så jag är van. Och det är så roligt och skönt! Jag hittade energin där i bassängen. Tyvärr fick jag migrän igen i morse. Men det var nog kombination träning igår och för lite sömn. Men nu tränar jag fastän jag vet att det blir migrän. För jag får ju migrän om jag inte tränar också. Nu styr jag lite attackerna iom att jag vet att de kommer efter träningen. Förhoppningsvis blir känsligheten mindre med tiden. Eller så blir den inte det, men jag har i alla fall roligt och gör det jag älskar att göra. Det ska banne mig vara JAG som bestämmer vad som ska göras, och inte migränen.  :kungfu: :so_mad:
Om en vecka blir det ortoped. Samma som jag träffade för knät för knappa två år sedan. Han ska få kika på både käken och armbågen. Det kanske sitter i ryggen! Fast naprisen inte har hittat det. Nåja, det visar sig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1419 skrivet: 2012.02.08 - 22:30:56 »

Hade du en bettskena?
Vi har visst prata om det förut, men jag har glömt hur det nu va...









Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1420 skrivet: 2012.02.09 - 13:04:46 »

Jag har haft bettskena. I början var det nog bra, men efter en period vaknade jag av att jag låg och bet krampaktigt i den. Sen har inte bitande varit något problem. Däremot märker jag att jag har en liten tendens att låsa käken i ett visst läge. Inte ihopbitet men ändå en fixerad position, när jag koncentrerar mig på något.

Min arbetsledare har anmält mig till ett stresshanteringsprogram på Hälsoskolan här på jobbet! Så nu ska jag få prova Quigong och ha gruppsamtalsterapi. Första gången blir på tisdag. Det ska bli spännande! Han är otroligt bra min al.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1421 skrivet: 2012.02.09 - 19:57:34 »

Vilken bra arbetsgivare! De vill verligen ditt väl och behåller dig på plats så mycket som möjligt!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1422 skrivet: 2012.02.10 - 07:02:32 »

Ja faktiskt! Det känns skönt.  :nod-yes:

Men idag är jag tjänstefri efter att ha haft beredskap i helgen. Så ungarna ska iväg till skolan och sen ska jag iväg och simma och basta.  :thumbsup: Känner mig stel och lite småvärkig i huvudet och kroppen, så det kanske hjälper mig loss.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1423 skrivet: 2012.02.16 - 09:00:38 »

Jag fick en kortisonspruta i armbågen för en timme sen. Är det inte meningen att det ska sluta värka, eller åtminstone avta lite? Nu värker det helt vansinnigt i hela armen, som om varenda nerv i armen har hamnat i kläm. Och handen är alldeles kall. :sosad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1424 skrivet: 2012.02.16 - 09:03:20 »

usch, stackare... kramar litet försiktig på din andra sida! vet att dom kan göra sjuhelvetes ont men det borde ju avta....
Loggat



Sidor: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544