Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 20:05:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 468424 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1260 skrivet: 2013.01.28 - 08:26:11 »

Hmmm  :hm-hm: Var tvungen att googla. Blockbuster betyder jättesuccé och en blockbuster drug är en medicin som dragit in mer än 1 miljard dollar i intäkter varje år. That´s a lot of money! Vet inte hur man ska tolka blockbuster disease dock. Succésjukdom låter ju konstigt  :laugh:

Tror alla fyra tjänar nog rätt så bra så det är nog mer en smakfråga skulle jag gissa  :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1261 skrivet: 2013.01.28 - 08:40:23 »

Jo men så är det nog, en sjukdom som man har en bästsäljande medicin mot.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1262 skrivet: 2013.01.28 - 08:51:25 »

Jo. Som t.ex. med mitt levaxin "Vi opererar bort en bit av kroppen då måste de köpa levaxin livet ut" Kanske ska maila kliniken och fråga om det finns någon som de vet om praktiserar funktionell medicin i Sverige. Googlar jag funktionell medicin så hittar jag en allskön uppsamling alternativa metoder men inte det som de menar med funktionell medicin  :nonono:

Hyman säger att man ska ta redan på hidden food allergies (kommer inte på något bra svenska namn, gömda födoämnesallergier låter ju konstigt  :blink: dolda kanske  :hm-hm: ) och att man då ska ta bort allt som kan vara en allergen i två veckor eller vad han sa och sedan tillför en och en med några dagars mellanrum. Men, allt kan ju vara allergener. Ska man inte äta på två veckor då?!  :eeek: Vad är säkert att äta? Det går väl att vara känslig mot precis allting. Jag menar en del tåler ju inte sitt eget svett eller vatten...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1263 skrivet: 2013.01.28 - 09:11:36 »

Dolda låter bra. Att maila låter som en väg. Risken är ju att det är väldigt många som mailar de här läkarna som har stjärnstatus.

Hur är det med andra europeiska länder? Tyskarna håller ju på med lite allt möjligt alternativt, men i mitt fall är språket ett problem. Hur är det i Storbritannien?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1264 skrivet: 2013.01.28 - 09:16:37 »

Kom just på joddoktorn, David Brownstein, som jag intresserade mig för förut. Han har ju lite lägre profil, så att säga. De svarade ivf per omgående när jag ville beställa böcker och undrade om frakten.

När jag skulle leta upp hans namn som jag glömt i sköldkörtelforumet hittade jag den här tråden. Minns inget om det, men du kan ju kolla. England är ju mer nästgårds och den här Durrant-Peatfield driver ju flera kliniker, så om han bara är rätt sorts doktor, så låter det väl rätt lovande?
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1920.0.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1265 skrivet: 2013.01.28 - 09:18:59 »

Tack  :thumbsup:

Tänkte att om jag mailar kliniken så borde jag få svar inom en rimlig tid. Något slags intresse för de som är intresserade av dem borde de ju ha  :lol1:

Ja andra skandinaviska länder (läs; Norge och Danmark) skulle jag kunna tänka mig åka till. Tyskland blir svårt för mig med, men England skulle absolut fungera. Av allt jag har hittat på nätet låter Hyman vettigast tycker jag. Eller snarare den "gren" som han ändå är en representant för.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1266 skrivet: 2013.01.28 - 09:21:09 »

Jag redigerade mitt andra inlägg ovan och la till länk till tråd om Durrant-Peatfield i England. Missa inte det, det kan kanske vara nåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1267 skrivet: 2013.01.28 - 09:28:34 »

Och här hittade jag en tråd med adress till en annan läkare i England som hjälpt någon med just Graves.  :thumbsup:
http://thyroiduk.healthunlocked.com...

Ser väl inte så dumt ut? Men säkert dyrt.
http://www.bmihealthcare.co.uk/...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1268 skrivet: 2013.01.28 - 10:04:04 »

Åh tack Hemul  :inlove:

Jag har mailat the ultra wellness center med förfrågning om funktionell läkare häromkring, får se om jag får något svar. Sedan har jag ringt endokrinen eftersom min läkare och jag har missat varandra varje gång. Om en och en halv vecka har jag fått boka in en telefontid.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1269 skrivet: 2013.02.03 - 21:09:56 »

Jag googlar alldeles för mycket!!  Jag blir så sjukt trött efter att jag har ätit något lite sötare, typ varit och fikat eller haft något sött att dricka till maten, och efter att ha konsulterat google lider jag (i alla fall i mitt huvud) av "prediabetes" :cry:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1270 skrivet: 2013.02.03 - 21:40:15 »

Hur äter du nu egentligen? Inte lowcarb, som det låter.

Prediabitiker var jag i många år. Inget kul alls. Mådde dåligt jämt, orkade ingenting.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1271 skrivet: 2013.02.03 - 22:21:30 »

Just nu äter jag hejkon bacon. Det jag är sugen på med andra ord  :blink: Sitter just nu med magknip och är smått illamående efter gyrosrulle och cola  :puke1: ...det tillhör inte vardagsmaten dock  :lick:

Blev du också trött, nästan sömnig, när du åt sött?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1272 skrivet: 2013.02.03 - 23:07:36 »

Behövde inte vara sött. Jag var pigg ungefär en timme efter maten, sen var det koma. Brainfog, fysisk orkeslöshet, håglöshet... trött på alla sätt det går. Tills jag tänkade nästa gång.

Sluta äta socker! Du vill inte göra det där värre. Diabetes eller förhöjt blodsocker är ett fin-fint sätt att skaffa sig svamp eller underhålla den man redan har. Jag har haft på fler ställen än jag trodde var möjligt. Och gå och ta ett HbA1c.

Man kan också bli infektionskänslig. Blir du ofta förkyld?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1273 skrivet: 2013.02.04 - 08:44:01 »

Vad är ett HbA1c för något test?

Nja...just nu är jag förkyld men annars har jag inte varit det på ett tag.

Men jag blir inte trött efter all mat, bara om det är mycket socker i den. Skulle kunna lägga mig och sova efter en fika...


Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1274 skrivet: 2013.02.04 - 14:30:02 »

Långtidsblodsocker.

Det är tyvärr så det börjar. Jag var så illa däran innan det vände så det räckte med kött och potatis typ. Skippade jag potatisen så blev jag helt låg, det var som om det blev värre än innan jag åt. Men då hade jag haft tydliga känningar av det i mer än 15 år och mitt blodsocker låg en period väldigt nära diabetesklassning. Det var först när jag skippade (nästa) alla kolhydrater som det bröts helt, men GI hade förbättrat läget betydligt innan, ivf vad gäller blodvärdena. Så för min del tror jag att jag inte har anlag för diabetes, trots allt. Jag borde ha fått det för länge sedan. Jag vet att det är en definitionsfråga, men jag tänker att min kropp kämpade emot rätt bra utan att helt ge upp, om du förstår hur jag menar.

Gör nåt åt det ivf och ta ett blodprov så du vet hur du ligger. Det vore ju för jävligt om du fick diabetes ovanpå allting annat. Du kan antagligen bara knalla till vårdcentralen och berätta det du sagt här och be att få ta ett prov. Och sluta först och främst med socker i större mängder, även i form av juice och sånt. Du behöver ju inte sluta helt, men skippa de stora chockerna, speciellt på fastande mage.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544