Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 12:30:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 467194 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #945 skrivet: 2011.11.27 - 05:04:28 »

Det tycker jag också!  :lol: .. har inte hunnigt prova ännu... men det finns i bakhuvudet iaf!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #946 skrivet: 2011.11.27 - 13:51:16 »

Jag funderar på vad man kan använda som form innan man har en äggostform. Det ska ju kunna rinna från vätska...

Var på en väldigt trevlig julfest med stooort julbord igår. Tror vågen visade på ett helt kilo plus sedan gårdagen  :shy: Men trevligt var det så får ta det. Inget gott som inte har något ont med sig, lr var det tvärtom  :hm-hm: :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #947 skrivet: 2011.11.27 - 14:14:48 »

kaffefilter!! alltså en sån gammal melittafilter med pappersgrej. Dom är JÄTTEbra till det!  Eller durkslag med fuktad handduk eller annat bomullstyg i. Så gjorde jag med yoghurt när jag gjorde "tjock yoghurt med apelsinhonung och "nougatnötter" som jag hade som efterrätt ibland. MMM så gott!

Eller häng det i ett örngott,  fast formen blir inte så vacker men jag antar man kan pressa det i en form efteråt också.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #948 skrivet: 2011.11.27 - 14:19:34 »

Kaffefilter funkar. När jag hade min gamla frys som hade gallerhyllor tyckte jag det var lätt att göra liksom en klut av typ lakansväv och hänga på en trägaffel eller nåt i kylen, för sånt som ska rinna länge alltså. En skål under kan vara en fördel också. :biggrin1: Nu har jag glashyllor vilket inte funkar lika bra. Hatar dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #949 skrivet: 2011.11.27 - 14:47:11 »

glashyllor också här.. avskyr också. Men kanske man kan hitta ett galler som ahr rätt storlek på loppis och byta ut en platta??
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #950 skrivet: 2011.11.27 - 15:14:32 »

De blir ju mycket skitigare! Och så måste man vara försig när man diskar dem. Rostfria galler rulez!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #951 skrivet: 2011.11.28 - 10:46:11 »

Haha, vi har också glashyllor. Fast jag gillar dem förutom att de blir skitiga snabbt då.

Jag ska hålla mig borta från nätet tror jag. Satt och surfade runt på olika bloggar, och jag hittade en blogg som en hudterapeut har. Hon hade skrivit en inlägg om rosacea. Jag vet att jag har forskat lite på rosacea innan och kom fram till att det nog inte var det men nu när jag både är rödflammig från och till, har "blemmorna" över hela kinderna (de ser knottriga och allmänt ojämna ut) och har börjat få ytliga blodkärl på både kinder och näsa så kanske jag får söka upp en hudläkare. Ännu en kronisk sjukdom isf, WTF!?!?! Jaja, jag ska inte måla fan på väggen men ibland när konturerna redan är ritade är det svårt att inte fylla i med färg också...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #952 skrivet: 2011.11.28 - 11:28:41 »

Haha, vi har också glashyllor. Fast jag gillar dem förutom att de blir skitiga snabbt då.

Jag ska hålla mig borta från nätet tror jag. Satt och surfade runt på olika bloggar, och jag hittade en blogg som en hudterapeut har. Hon hade skrivit en inlägg om rosacea. Jag vet att jag har forskat lite på rosacea innan och kom fram till att det nog inte var det men nu när jag både är rödflammig från och till, har "blemmorna" över hela kinderna (de ser knottriga och allmänt ojämna ut) och har börjat få ytliga blodkärl på både kinder och näsa så kanske jag får söka upp en hudläkare. Ännu en kronisk sjukdom isf, WTF!?!?! Jaja, jag ska inte måla fan på väggen men ibland när konturerna redan är ritade är det svårt att inte fylla i med färg också...
:hm-hm: för mycket vin  kan resultera i dessa blemmor.... :whistle:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #953 skrivet: 2011.11.28 - 11:30:33 »

Hahaha  :lick: Jag är ingen vinare  :tongue_wag: Jag dricker väldigt sällan alkohol över huvud taget...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #954 skrivet: 2011.11.28 - 11:47:00 »

Hahaha  :lick: Jag är ingen vinare  :tongue_wag: Jag dricker väldigt sällan alkohol över huvud taget...
Då har jag lösningen....drick vin hehehehe  :thumbsup: Man skall alltid göra tvärt om.... :bg:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #955 skrivet: 2011.11.28 - 12:55:53 »

 :lmao: :lmao: Jag ska skriva ut den här konversationen och ta med till jobbet, ifall de skulle undra varför jag kommer till jobb och stinker vin  :lmao:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #956 skrivet: 2011.11.28 - 13:00:51 »

:lmao: :lmao: Jag ska skriva ut den här konversationen och ta med till jobbet, ifall de skulle undra varför jag kommer till jobb och stinker vin  :lmao:
Det funkar ju med tvärt om när det gäller LCHF så visst funkar det med vin   :flirting: Inte mycket kolisar heller.. hehehe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #957 skrivet: 2011.12.01 - 10:50:53 »

Kwidell, det stod någonstans att äggosten var typisk julmat så då har vi ju en perfekt ursäkt att testa den snart!!  :nod-yes:  :lol:

Jag är säkert den enda på jorden som inte upptäckt Weleda förut men om det skulle finnas någon oupplyst själ här på forumet så vill jag passa på att tipsa om deras produkter!!! Var på Kicks igår och kluddade i deras förpackningar. Har bara doftat på dem innan men tyckt att de luktar väldigt kvalmigt men så testade min kompis deras body lotion med havtorn som doftade fantastiskt så jag vågade mig på att testa deras havtornsolja. OMG!! Doftade underbart, inte lika mycket som body lotionen gjorde men mmmm. Gick runt och doftade på mina händer resten av kvällen  :lmao: Ja, iaf så har jag haft jättetorra nagelband som är hårda och vitflikiga nu i vinter som ingen handkräm kunnat råda bot på men när jag kluddat in oljan på händerna så blev nagelbanden superlena :lol: Blev så nöjd så jag köpte en liten necessär med deras "favoriter" små testförpackningar med olika krämer och oljor. Ska bli spännande att testa!!  :nod-yes: Lite putt att jag inte upptäckt oljor förut nu faktiskt  :rolleyes:  Ska nog hoppa in i duschen på en gång och testa deras Citrus creamy body wash!!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #958 skrivet: 2011.12.01 - 10:53:10 »

Nu pratar Morberg om äggkaka på TV. Vad fasiken är nu det? Måste googla. :willy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #959 skrivet: 2011.12.02 - 16:09:44 »

Pratade Moberg om äggost? Sa han något snällt om den?

Jag har beställt varor från råvarubutiken, är så spänd på att det ska komma hem!! Har köpt hampafrön och nötmjölkspåse, ska testa att göra hampamjölk  :nod-yes: och rädisfrön att grodda samt chiafrön bara för att chiapudding ser SÅ gott ut  :lol: Väntar spännt på raw-choklad som jag vunnit i en tävling också. Hoppas de hittar rätt bara för blev lite strul med min adress. Spännade, spännande, spännande!!  :thumbsup:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544