Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 02:18:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460694 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #720 skrivet: 2011.06.28 - 22:25:50 »

Usch, man mår bättre utan klister i magen  :nod-yes:

Köpte en mandelkvarn men den har hamnat på vinden. Var inge bra alls, var säkert för att jag köpte en billig variant på maxi. Tror jag försökte mixa nån gång med men blev förstora bitar, blev inte finmalt. Eller vad det kokosflingor jag försökte med?  :hm-hm: Hel kokos lär jag inte testa på ett tag iaf, blev en dyr läxa  :glare: Hade sönder sambons ena globalkniv  :glare: Tio kronor för kokosnöten och tusen kronor för en ny kniv :bang_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #721 skrivet: 2011.06.29 - 07:05:06 »

Det kommer jag ihåg!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #722 skrivet: 2011.06.29 - 16:15:10 »

en rejäl skruvmaskin och en bågfil är det som biter på hela kokosnötter!  :nod-yes: gärna ett garage med skruvstäd också...  :whistle: och ja ni gissar rätt. det blir inte så många kokosnötter numera för min del!  :rolleyes:  :laugh: synd att de ska vara så jäkla kinkiga att öppna... för de är ju jättegoda när man väl får upp dem!!  :dribble:

när det gäller pajskal så låter den mängden mandel som väldigt mycket! ... blir nog bara stabbigt och jobbigt att äta misstänker jag. när jag gör paj så brukar jag antingen strunta i botten helt eller så blandar jag samman flretalet olika saker.. mandelmjöl, nötmjöl, pofiber, bakepro.. och kokos om det ska vara till en efterätt.  jag kör efter principen "det här blir nog gott i" och experimenterar för fullt i köket... så dessvärre har jag inte något standard recept  :redface: men mitt råd är just att experimentera lite!  :nod-yes: rätt vad det är hittar du en variant som du tycker om!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #723 skrivet: 2011.06.29 - 16:37:37 »

Men det är jätte lätt att öppna en kokosnöt! Slå en spik i 2 av ögonen på nöten och töm den på kokosmjölk. Sen sätter du hela kokosnöten i ugnen på 100 grader i 30 minuter. Linda sen in den i en gammal handduk och puckla på den med en hammare. Sen är det bara att börja rensa ut kokosköttet. Skala bort det bruna med en vass potstisskalare. Ät och njut. :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #724 skrivet: 2011.06.29 - 16:53:03 »

Jo, jag ser pajen som ett experiment. Gillar att experimentera i köket, tyvärr blir jag lite less på det om flera i rad blir misslyckade  :lol1:

Jag körde en vinöppnare genom ena ögat och tömde den på vatten. Körde in den i ugnen på vad det nu var för grader ett tag, kommer inte ihåg exakt för var ett tag sedan. Sedan knackade jag med baksidan av kniven längs en skåra jag skurit fram, skulle vara enklare enligt vem det nu var. Har för mig jag pucklade på den med hammare med innan kniven, fast var kanske ugnen med  :hm-hm: Låter ju så förbannat av att slå med en hammare bara  Har inte råd att ha sönder knivar på löpande band så har inte köpt ngn sedan dess.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #725 skrivet: 2011.07.02 - 02:59:43 »

" Far jag kan inte få upp min kokosnöt.... inte ens med krut och dynamiiiit..."  :whistle: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #726 skrivet: 2011.07.02 - 08:00:06 »

Jag röstar för modellen med skruvstäd, borrmaskin och sticksåg.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #727 skrivet: 2011.07.02 - 11:39:02 »

Jag röstar för modellen med skruvstäd, borrmaskin och sticksåg.  :nod-yes:

När det räcker med milt våld? Alla aggressioner försvinner i ett navs.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #728 skrivet: 2011.07.03 - 02:17:42 »

 :lmao: jag tycker de Skapar aggretioner när man inte får upp dem jag!  :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #729 skrivet: 2011.07.03 - 09:45:40 »

Men det får man med min metod seru.  :nod-yes: Man behöver inte bli frustrerad.  :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #730 skrivet: 2011.07.04 - 06:39:47 »

överväger att prova din metod nästa gång andan faller på Sorla!  :nod-yes: för numer har jag ingen källare att hålla till i!... det var väldans bekvämt när man bodde hemma det.. stor källare med ett nästintill oändligt föråd på verktyg
.. ja det tyckte jag i alla fall som liten  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #731 skrivet: 2011.07.04 - 12:00:18 »

Jag ska testa när jag blivit miljonär och kan köpa en kniv till varje kokosnöt  :laugh: Eller en personlig kokosnötsöppnare  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #732 skrivet: 2011.07.04 - 14:20:30 »

Jag ska testa när jag blivit miljonär och kan köpa en kniv till varje kokosnöt  :laugh: Eller en personlig kokosnötsöppnare  :lol:

Men du behöver ju ingen kniv!  :club_idiot:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #733 skrivet: 2011.07.07 - 19:42:38 »

Jo, den öppnade sig mer med kniven än med hammaren  :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #734 skrivet: 2011.07.08 - 16:34:24 »

Då får du slå hårdare! Var inte blyg, utan puckla på den bara.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544