Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 00:43:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 467356 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #630 skrivet: 2011.03.30 - 15:43:58 »

Jag undeviker problemet helt genom att inte ha nån diskmaskin alls.  :tongue:

Aha, den där bildserien har jag faktiskt sett förut, men nu ska jag försöka också. Håller de ihop sen så man kan lägga alla kassarna i en (ovikt!) kasse, eller måste man ha dem liggande fint i en låda?

Jag har inte heller många kassar längre, men jag köper ibland för det är bra att ha när man har tunga sopor, har röjt i skåpen eller så. De där tunna soppåsarna går så lätt sönder då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #631 skrivet: 2011.03.30 - 15:49:31 »

Ha ha! Det var ju superlätt! Och jag kan svara mig själv - den håller ihop jättebra. Tack!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #632 skrivet: 2011.03.30 - 15:57:33 »

Javisst håller de ihop bra! Och lätt att ha med sig i väskan eller kanske liggandes i bilen.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #633 skrivet: 2011.03.30 - 17:37:19 »

Oj så små de blir, har köpt ett sådant därä rör på ikea att ha påsarna i så de är ur vägen men det där är ju superfiffigt isf en stor boll påse i väskan lr ngt om man behöver ta med sig!!

Dagen so far. Te på stan, inget konstigt. Men sedan blev jag såå hungrig innan jag åkte hem så köpte en liten milkshake och tre friterade färskoststjärnor på donkan, inte bästa utfallet från första dagen men dagen är inte slut än och det blir snart dags att laga middag så den kan räta upp sig lite iaf  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #634 skrivet: 2011.03.30 - 17:47:49 »

Just den där jättehungern som sätter in tycker jag är knepigast att klara av, då blir det lätt någon sämre mat. Det gäller bara att hålla tungan rätt i munnen och fixa en bra middag istället för att tro att dagen gått helt åt skogen.
Jag är lite sådan att jag gärna går större delen av dagen utan att äta och vid ungefär 3-tiden (idag först efter 4) blir jag superduperhungrig, då gäller det att ha tålamod och orka fixa något annat än en smörgås, inte helt lätt.  :shy:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #635 skrivet: 2011.03.30 - 17:54:21 »

Ekub, jag har också en sådan tube, någon av barnen har gjort den i slöjden, väldigans bra!

Hoppas att middagen blir gott nu och att du blir hypermätt! :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #636 skrivet: 2011.03.30 - 17:57:24 »

Dagen so far. Te på stan, inget konstigt. Men sedan blev jag såå hungrig innan jag åkte hem så köpte en liten milkshake och tre friterade färskoststjärnor på donkan, inte bästa utfallet från första dagen men dagen är inte slut än och det blir snart dags att laga middag så den kan räta upp sig lite iaf  :whistle:

Vad åt du på morgonen då? Du kanske äter för lite till frukost. Jag snålar själv lite på frukosten, men jag behöver något riktigt även om det är dagens minsta mål. Annars känns det nästan som förr med blodsockerfallen när jag är ute och rör på mig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #637 skrivet: 2011.03.30 - 19:25:12 »

Den hungern tenderar nästan göra en illamående  Gör paprikor i ugnen med en köttfärsblandning av fläskfärs, bacon, chili, vitlök, vanlig gul lök och purjo samt paprikapulver, svartpeppar och salt så klart *s* toppat med ost. Tänkte bara smörsteka champisar till om det inte blir för mkt...

Det tråkiga är att jag sa innan i diskussionen om vad vi skulle äta att jag ville ha en bättre rutin med riktig mat på kvällen att min älskling ville ha bra och fettsnål mat isf. Han hade varit hos företagsläkaren och hans kolesterol låg för högt så han fick order om att äta fettsnålare  :sad:

På tal om frukosten så åt jag en klen frukost idag  :smack_head: Hade lite bråttom  :shy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #638 skrivet: 2011.03.30 - 19:52:58 »

Visste väl det.  :nod-yes: :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #639 skrivet: 2011.03.30 - 23:03:03 »

och vad är högt kolesterol?
läs ett varv på hälsoavdelningen om kolesterol ( en hänvisning till kostdoktors sida)
eller be honom att läsa själv, allt högt kolesterol är inte farligt  :so_mad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #640 skrivet: 2011.03.30 - 23:44:35 »

Nu har jag vikt alla mina påsar, hade bara ett femtontal. Jösses vilken skillnad! Blev så inspirerad så jag började vika såna där små tunna man får gratis, såna som de brukar ha till frukt och grönt också. Insåg efter ett tag att jag nog inte behöver hundratals, sparade 15 vikta och slängde resten. Två sprängfyllda kassar som hängde på krokar i städskrubben är nu eliminerade. Tack igen, Nizhoni.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #641 skrivet: 2011.03.31 - 09:00:15 »

Så lite så!  :smooch:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #642 skrivet: 2011.03.31 - 15:24:13 »

Får nog ta och läsa på lite själv. Jag har fått för mig att socker, mjöl osv gör ådrorna "stela" och det måste väl vara värre? Vet inte om jag har läst det någonstans lr var jag har fått det ifrån. Har bara för mig :whistle:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #643 skrivet: 2011.03.31 - 15:57:14 »

Jag kommer ihåg samma sak! Kanske står det hos kostdoktorn. Det är svårt att övertyga någon annan, framförallt när läkaren gett andra order men jag håller tummarna för dig.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #644 skrivet: 2011.03.31 - 20:19:26 »

Här :
http://www.kostdoktorn.se/kategori/sjukdomar/hjartkarlsjukdom?mod=visa-kategorier


bra basfakta om kolesterol:
http://www.kostdoktorn.se/kolesterol

be honom studera i alla fall det andra!

Loggat
Sidor: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544