Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 15:12:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460868 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #615 skrivet: 2011.03.29 - 22:05:13 »

Nä såklart inte men ibland är det mysigt att bara ligga och hålla om varandra tycker jag  :whink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #616 skrivet: 2011.03.29 - 22:14:54 »

Visst är det  :smile:

Kram på dig! Nu ska jag sova!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #617 skrivet: 2011.03.29 - 22:15:32 »

Men jämfört med datorn är det inte så intressant? Tror att den västvärldiska befolkningen kommer att minska en del pga datorer...  :huuh:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #618 skrivet: 2011.03.29 - 22:28:55 »

Hemgjord coleslaw lät gott, vad har du i den? Har ett halvt huvud vitkål kvar efter kålpuddingen  :smile: Jag drack mjölk till maten idag inte bra heller  :blink: Men varför är grädde i kaffet inte så bra? Vi får försöka ta babysteps. Om vi gör små förändringar stegvis kanske det känns lite bättre:nod:

Mja, vissa av oss kan vara känsliga för det lättillgängliga proteinet i mejerier så att man får ett större insulinpåslag, och därmed stoppar "fettbrasan". För jag går oftast inte upp om jag äter normal LCHF-kost... Men nu vill jag ju ner!!! :blink:
I min coleslaw har jag ett halvt, mycket finstrimlat kålhuvud, en medelstor lök och hemmagjord majonnäs... Det är mums!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #619 skrivet: 2011.03.29 - 22:32:44 »

Spelen har en väldigt stor dragningskraft, jag får nog bli större än månen om jag ska lyckas med samma  :lmao:

Gött att det blev ett halvt huvud kvar då!!  :lol: Ska tänka på insulinpådraget i mjölken!

Jag ska med försöka insupa lite skönhetssömn, lr iaf sömn för att vara vaken under min okristligt tidiga körlektion som jag är så fruktansvärt nervös inför. Är alltid nervös inför körlektionerna, men inte som första och andra då jag nästan mådde dåligt och funderade på gå därifrån  :lmao: Känner att jag inte har kontroll eller koll på allting och det blir så lätt så väldigt fel  :blink: Gillar inte.

Nattipuss  :smooch:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #620 skrivet: 2011.03.29 - 22:38:56 »

Så du är ME och Monkan också , :yay:

Vi har nog alla gjort några framsteg idag!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #621 skrivet: 2011.03.30 - 07:03:47 »

Min startvikt är 77,5 kg.

...vilket jag just observerade är mer än när jag började skriva den här tråden.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #622 skrivet: 2011.03.30 - 08:47:54 »

Spelen har en väldigt stor dragningskraft, jag får nog bli större än månen om jag ska lyckas med samma  :lmao:

Min ex-man var precis sådan vilket tärde enormt på relationen, jag tappade till slut allt självförtroende eftersom spelandet var mer intressant än närheten. Framför allt nu när du inte mår riktigt bra borde han faktiskt vårda er relation istället för att spela, se när du behöver lite närhet och ge dig det. Men jag vet ju bara hur det var för oss, det kan vara annorlunda för er. Styrkekramar får du utav mig i alla fall.  :bearhug:


Nu är det längesedan jag gjorde coleslaw men jag har för mig att mitt bästa recept innehöll följande: Strimlad vitkål, turkisk yoghurt, crème fraîche, majonnäs, lite grovkornig senap, salt och peppar. Om vi hade matgäster lade jag till rödlök och/eller morot för syns skull. Jag är osäker på proportionerna men jag tror att majonnäsen var ungefär hälften av crème fraîchen och ännu lite mer av yoghurten, det är bara att smaka av under tiden.  :smile:
Jag är så tokig att jag strimlar vitkålen med kniv för jag tycker resten av kålhuvudet håller sig bättre om jag inte delar på det, så jag plockar av bladen istället.  :lol1:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #623 skrivet: 2011.03.30 - 10:26:47 »

Nä men jag säger ifrån när jag tycker det blir för mycket spelande  :whistle: Tack Nizhoni, styrkekramar kan man aldrig få för mycket utav  :whink: Kan behövas extra efter min körlektion  :blink:

Lät gott det med, kålhuvudet håller sig mycket bättre om man inte delar det på mitten utan drar bladen men jag är för lat  :shy: Men lät gott med rödklök i, älskar rödlök  :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #624 skrivet: 2011.03.30 - 10:29:14 »

Ekub, då kan vi väl sikta både under 70-sträcket i vilket fall?
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #625 skrivet: 2011.03.30 - 10:30:46 »

Apsilitut  :nod-yes: Måste ragga upp något i kylen att äta, dör av hunger. Var nog ingen vidare frukost med ett kycklingben och feta-krämfräsröra enbart  :smack_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #626 skrivet: 2011.03.30 - 13:06:39 »

Du har tur du om det hjälper att du säger åt honom, det hjälpte inte ett dugg för mig.

Nähä, du är inte alls lat för att du inte drar bladen! Det är jag som är tokig som gör det, för det är ett riktigt terapiarbete att strimla kålen för hand. Men så viker jag plastpåsar i trekanter för att de ska ta mindre plats, eller gjorde rättare sagt, för sedan länge använder jag bara tygkassar (de viker jag bara till rektanglar).   :pippi:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #627 skrivet: 2011.03.30 - 13:51:35 »

Nja det hjälper hjälpligt ibland beroende på omständigheterna  :whistle:

Ambitiöst att vika plastpåsar i trekanter måste jag säga  :flirting:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #628 skrivet: 2011.03.30 - 14:03:16 »

Jag har försökt vika dem ett par gånger men fick aldrig till det.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #629 skrivet: 2011.03.30 - 15:26:43 »

Plastpåsarna blir väldigt lätthanterliga när de är vikta, på den tiden hade jag dem i en kökslåda och slapp deras rymningsförsök varje gång lådan öppnades. Plus att påsarna inte blir skrynkliga och ännu mer ful än de redan är. Såhär gjorde jag.  :smile:
Tokigt men smart!

Apropå terapiarbete, om ni vill undvika det så ska inte aldrig skaffa en diskmaskin med särskild hylla för bestick istället för bestickkorgen. Det är verkligen terapiarbete att fylla det eländet, dessutom stjäl den så mycket plats på höjden att jag snart kastar ut skiten!  :angrywife:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sidor: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544