Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 14:46:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469278 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #570 skrivet: 2011.03.25 - 19:53:57 »

Nucklearmedicin, inte visste jag att sånt fanns. :smack_head:
Något nytt varje dag.
Vad du måste läsa och ta reda på hela tiden, det är inte sånt man pratar om i vanlig kafferast.

och lysande är du alltid, men hoppas också att du slipper att vara extralysande snart!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #571 skrivet: 2011.03.25 - 20:12:41 »

Ja Jeeesus, vad komplicerat! Morsan har det lite enklare. Henne opererar de bort rubbet på nu strax. Fast hon har fått vänta alldeles för länge så hon är helsjukskriven sen årsskiftet. Helgalet!  :bang_head: Men ändå en enklare process att förstå liksom.....  :confused3: Fråga på nu...massor!  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #572 skrivet: 2011.03.25 - 23:12:32 »

Men hallåååå!  :smack: Lugna er lite nu. Så farligt är det inte. Enligt vad jag fick reda på, var det mindre strålning än en röntgen. Och det säger väl ändå lite?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #573 skrivet: 2011.03.26 - 00:22:38 »

Sötaste ni  :inlove: Har inte hunnit läsa alla inlägg, vi har ätit våfflor och spelat spel här i kväll så är något överförfriskad känns det som.  :lol1:  Jag kunde, och kan fortfarande få bli opererad om jag vill och då blir jag ju bättre fortare men tar de hela körteln blir jag beroende av levaxin för livet. En som genomgått operation där de tog rubbet sa att kan du få läkemedelsbehandling och den fungerar är det ju bra för det har inte fungerat helt hundra sedan op. för hennes del. Fick en kallelse till ögonkliniken idag med men var väntetid på ca 3 månader förstod jag det som, har känt ett tryck bakom ögonen i en vecka nu ungefär  :sad: så är skönt om det inte nödvändigtvis tar 3 månader. Ska få en ny tid att injeceras med radioaktiva ämnen för får inte äta levaxin veckan innan, och började såklart äta den just i veckan  :rolleyes:

Känner stundtals av att jag inte är frisk, blir det för mycket av någonting är jag helt utmattad efteråt. I kropp, själ och sinne.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #574 skrivet: 2011.03.26 - 00:48:42 »

Men att inte doktorn sa nåt om det! Gud så klantigt! Kommer du att må skit nu då när du inte får äta Levaxin?

Klart du ska välja medicinering om det är möjligt. Jag skulle tänka precis som du och acceptera att må ganska dåligt bara jag visste att jag skulle bli frisk sen. Levaxin ersätter ju bara ett av flera sköldkörtelhormon och det funkar ju inte så himla bra för alla som bara har nedsatt sköldkörtelfunktion ens.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #575 skrivet: 2011.03.26 - 09:30:14 »

För att svara på en tidigare fråga, ja man var tvungen att skriva under och lämna in att man inte är gravid eller ammar. Vilket jag är/gör ingetdera.

Det roliga, och som visar hur effektiv sjukvården är, är att jag var hos läkaren på måndagen och fick recept på levaxin som jag började äta på tisdagen. På torsdagen får jag en kallelse till följande måndag till en undersökning som förutsätter att jag inte ätit levaxin den senaste veckan.  :club: Känns som att det brister i kommunikationen eller organiseringen någonstans, lr? När jag ringde kunde jag inte få en ny tid på en gång heller, vilket jag inte förstår för de måste väl ha tillgång till något slags bokningssystem? Lr är det ngn annan som bokar tiderna?

Visste inte att levaxin bara ersatte ett av hormonerna faktiskt  :blush: förklarar varför en jag känner som har nedsatt funktion inte bli bättre  Ska med andra ord "vara glad" att jag fick en överproducerande och inte en underproducerande körtel. Nu är den ju likväl underproducerande iaf, men det är ju p.g.a. medzen.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #576 skrivet: 2011.03.26 - 18:29:29 »

Jo. Det är syntetiskt T4 som kroppen ska omvandla till T3 som är det aktiva sköldkörtelhormonet. Men även om det funkar, vilket det alltså inte gör för alla, så producerar sköldkörteln en radda småhormoner också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #577 skrivet: 2011.03.27 - 01:48:12 »

Vilken koll jag har   :redface: Tur jag har dig hemul  :huuh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #578 skrivet: 2011.03.27 - 03:17:52 »

Du har ju inte haft nån anledning att intressera dig för levaxin förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #579 skrivet: 2011.03.27 - 12:37:08 »

Jag håller med att så länge man kan va utan operationer är det bra!
Jag har ingen stor erfarenhetsunderlag, men det lilla talar om för mig att om det går att vänta och se, ska man göra det.

En bekant till mig hade med åren stora problem med ryggen och till sist opererades hon, nu är det dubbelt värre.
Sviterna efter min ändtarmoperation framkallar kallsvett fortfarande.

och alla som har varit tvungna att opererera sig, alla dessa komplikationer efteråt, inget roligt alls.

Så försök att stå ut med sjukvården och alla dess konstigheter, mitt tips är att hela tiden försöka tigga till sig någons e-postadress,
det är mycket smidigare att kommunisera med dom genom e-post än att jaga telefontider för att höra att personen i fråga är på tjänsteresa/ semester/ hemma för vård av sjuk barn på obestämt tid.
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #580 skrivet: 2011.03.27 - 13:18:26 »

Ja, är operation inte enda utvägen utforskar jag gärna andra vägar  :nod-yes: Det som besvärar mig mest just nu förutom att jag är helt slut som artist emellanåt, speciellt om jag blivit riktigt uppstressad, är att jag har ont i kroppen och gått upp till en storlek 44!  :max-shock: Tillbaka till ruta ett ungefär. Har inte vägt mig på länge nu så vet inte exakt, men ser ju hur jag ser ut och hur mina kläder sitter. Igår var jag svullen som en kossa med så såg höggravid ut  Kan inte skylla allt på medicinen, men hade jag inte ätit den tror jag inte jag hade svällt så snabbt. Just nu rör jag inte på mig alls och äter för mycket "skit" och med låg ämnesomsättning i den ekvationen så är det inte konstigt att jag går upp i vikt.  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #581 skrivet: 2011.03.27 - 14:49:09 »

Jag ligger på samma svulloträsket även utan meduciner  :pippi:, så jag förstår dig väl.
Börjar bra varenda dag med maten och slutar lika galet varje kväll :sneaktongue:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #582 skrivet: 2011.03.27 - 19:05:07 »

Ja, är operation inte enda utvägen utforskar jag gärna andra vägar  :nod-yes: Det som besvärar mig mest just nu förutom att jag är helt slut som artist emellanåt, speciellt om jag blivit riktigt uppstressad, är att jag har ont i kroppen och gått upp till en storlek 44!  :max-shock: Tillbaka till ruta ett ungefär. Har inte vägt mig på länge nu så vet inte exakt, men ser ju hur jag ser ut och hur mina kläder sitter. Igår var jag svullen som en kossa med så såg höggravid ut  Kan inte skylla allt på medicinen, men hade jag inte ätit den tror jag inte jag hade svällt så snabbt. Just nu rör jag inte på mig alls och äter för mycket "skit" och med låg ämnesomsättning i den ekvationen så är det inte konstigt att jag går upp i vikt.  :rolleyes:
Vad för sorts artist är du? Hur som, så behöver man kroppen som artist. Så är det bara. Vare sig man håller på med målning, teater, sång, cirkus eller något annat, så måste kroppen vara fit for fight.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #583 skrivet: 2011.03.27 - 21:26:46 »

Ja just nu är det bara svull nästan. Våffelfrukost idag, sedan fika med kompisar och pizza nu precis  :bang_head: Precis i början när jag var sjuk så "tröståt" jag något så fruktansvärt mycket choklad vilket har hållt i sig av bara farten  :redface:

Tänkte mer på uttrycket "slut som artist" mer än att jag är artist, annars hade cirkusartist varit ballt att vara  :lol: Eller vara duktig på måla, det skulle jag vilja vara!!   :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #584 skrivet: 2011.03.28 - 05:32:25 »

Du ska inte hålla på och slarva med maten fram och tillbaka!  :fork_off:

Ärligt, jag tror att det är påfrestande för kroppen. Jag menar inte att du måste äta benhård lowcarb för att må bra, men just att hoppa fram och tillbaka tror jag tar på krafterna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544