Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 17:32:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469551 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #525 skrivet: 2011.03.01 - 15:24:15 »

"En låda nötkött fyller ca två hyllor eller lådor i en normalfrys" står det där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #526 skrivet: 2011.03.01 - 21:17:15 »

Ekub: Kan ni inte dela med någon kompis?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #527 skrivet: 2011.03.01 - 21:44:31 »

Ja men som det är just nu så går det inte ner en glasspinne lixom  :rolleyes: Jo har slängt ut lite krokar, hoppas någon nappar  :cool:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #528 skrivet: 2011.03.03 - 09:45:32 »

Jap, samma hovleverantör :thumbsup:!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #529 skrivet: 2011.03.03 - 14:15:21 »

Jap, samma hovleverantör :thumbsup:!

Nä va roligt! Då ska jag absolut se om vi kan ragga upp någon som vill dela om vi inte vill fylla hela frysen. Det står att de kan köra ut mot en kostnad, kanske blir billigare och roligare med en road trip? Älskar road trips  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #530 skrivet: 2011.03.03 - 17:17:05 »

Någon gång skulle vi kunna köpa ut er kött på plats, men denna gången ska vi nog inte köpa något mer.
Men kanske på sen vårleverans i maj-juni så att maten räcker över sommaren....

jag är just nu sugen att äta något annat än nötkött hela tiden, mer lax och räkor. :flirting:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #531 skrivet: 2011.03.03 - 18:50:21 »

Söta du  :inlove: Mmmm man vill ju variera lite, tyvärr går inte lax hem här hemma  :shake_head: Fisk över huvud taget är sådär här. Jag älskar makrill, tycker den är god nästan som den är, men min sambo hatar makrill så köper rökta fileer ibland. Inte så nyttigt att äta för mycket rökt och min hals är inte helt överens med rökt makrill heller (rapar makrill halva dagen  ) men det är ju så gott!  :whistle: Funderer på om man kan köpa färsk makrill, koka på något vis och frysa för att kunna ta fram småportioner. Kollade på makrill i tomatsås, har för mig att det var ungefär 65% makrill i en sådan burk  :max-shock: På tal om det föresten, brukar försöka köpa kokosmjölk med så hög halt kokos som möjligt och idag hittade jag creamed coconut 100% kokosnöt 200g för en tia  :thumbsup: Har inte testat ännu, vet inte om jag ska dosera som vid vanlig mjölk eller om det behövs mindre mängd. Hård är den med. Spännande!  :dribble:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #532 skrivet: 2011.03.03 - 20:43:29 »

Prova egen makrill i tomat. Busenkelt. Inkokt makrill, du vet såna där små rullar, går bra att frysa och det gör stekt makrill också. Man får steka på den lite när man ska äta förstås. Om den egna makrillen i tomat funkar att frysa vet jag inte, för jag gör en form och sen käkar jag det till frukost tills det är slut, men det borde väl gå?

Den där kokoscremen, var det som en tjock gucka inslaget i papper, som ett tvålpaket ungefär? De hade sån på invandrarbutiken förut, men då fattade jag inte vad det var. Sen har jag läst att det är det allra bästa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #533 skrivet: 2011.03.03 - 21:41:07 »

Ja det är en papplåda med en plastpåse i som är fylld med "kokoskräm". Köpte den i en liten thaibutik, lr ja vet inte om det är thai men asiatisk iaf.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #534 skrivet: 2011.03.03 - 21:57:52 »

Å! Vad dum jag är, jag har ju också en Thaibutik nära, fast jag aldrig går åt det hållet normalt. De har nog.  :clubhead:

Jag har bara varit in där en gång och då köpte jag palmsocker som var jättegott och smakar kola och torkad bläckfisk som jag vet är rena giftet (massor med glutamat) men ack så gott.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #535 skrivet: 2011.03.04 - 09:03:18 »

Då har de säkert sådana där  :smile: Jag har aldrig sett sådana innan bara, så ska bli spännande att testa  :cool: Palmsocker lät gott, men då är det inte från samma träd som man får palmolja ifrån lr? För dem skövlar väl massa skog?!  :shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #536 skrivet: 2011.03.04 - 09:18:13 »

Nej, vad jag förstår är det inte samma. Inte ens samma släkte.

Titta får du se vad häftigt det ser ut.
http://en.wikipedia.org/wiki/Palm_sugar
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #537 skrivet: 2011.03.04 - 11:03:36 »

Aha ballt  :cool: Köpte dadelsirap en gång, jättegott  :blush:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #538 skrivet: 2011.03.04 - 15:06:37 »

Vad jag ska med det till vet jag ju inte riktigt. Jag tror jag ska ge bort alla bollarna utom en. Jag var bara tvungen att smaka, sen har jag inte använt det till nåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #539 skrivet: 2011.03.18 - 10:57:47 »

Hallå...?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544