Den totala behandlingstiden är ungefär ett och ett halvt till två år. Efter den här tiden läker sjukdomen ut.
Men hallå! Det där låter ju jättebra!
Jag hade ingen aning om att man kunde bli botad! Det är klart att det är den behandlingen du ska ha då. Vad är det för medicin? Finns det läskiga biverkningar och så vidare?
Jag kände bara till operation eller radioaktivt jod och inget låter ju särkilt kul. Man ska ju ha rätt att bli informerad om alternativa behandlingar, men det vet vi ju hur det funkar. Och jag vet inte om rätten att bli informerad med autimatik innebär att man också har rätt att få en annan behandling än den gängse.
Men stå på dig! Det finns ju alltid andra läkare i värsta fall. Jag tycker det låter som om du passar in på beskrivningen, för du är väl inte så påverkad? Kanske är det så att den här behandlingen inte räcker om det gått för långt? Är det bara frågan om att de inte vill ge den här bahandlingen för att den är dyrare, så stå på dig ännu mera och hjälper inte det så betala själv för medicinen. Herregud, kan du slippa operera bort skölkörteln eller bli strålad så är det värt ett banklån om det krävs!
Det finns ju det där sköldkörtelforumet, turtles nånting (jag har adressen nånstans om du inte vet vilket jag menar). Du skulle ju kunna kolla där om de har någon erfarenhet de kan dela med sig av.