Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:55:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460845 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #465 skrivet: 2011.02.13 - 12:58:08 »

VA FAN!?! Har kliande böldliknande saker på båda axlarna och i båda ljumskarna samt på ena käkbenet :max-shock: Är som upphöjningar i huden och de kliaaaar!!!  :sosad: Väntar på att sjukvårdsupplysningen ska ringa upp. Blir så trött. De på axlarna ser ut som stora myggbett men det ena i ljumsken är stor som en halv handflata!!! :cry: :cry: :cry:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #466 skrivet: 2011.02.13 - 13:52:18 »

Larvens morsa har lagt fler ägg under huden!  :max-shock:

Allvarligt, kan det vara en biverkan av medicinen du fått? Låter ju skitjobbigt. :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #467 skrivet: 2011.02.13 - 14:47:11 »

Tror det är nässelfeber, biverkning av en av mina medicier. Ska åka o kolla nu strax
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #468 skrivet: 2011.02.13 - 14:52:12 »

Får du komma till sjukhuset? Är det strumamedicinen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #469 skrivet: 2011.02.13 - 15:57:27 »

Tråkigt med biverkningar, hoppas att de hittar någon vettig lösning för dig!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #470 skrivet: 2011.02.13 - 16:12:56 »

Jupp var på sjukhuset men läkaren kunde inte säga så mkt. Antingen var det en biverkning eller inte o va han nu sa, jag fick lite antihistaminer och skulle ringa min husläkare. Har ju två mediciner, på bipacksedeln på den ena stod det att nässelfeber var en vanligt biverkning  :shock: Men fläckarna bara blir större och större och har fått på fler ställen nu med  :cry: Jobbigt att ha en i ansiktet med, antagligen där jag legat mot kudden för alla fläckar är på ställen med "tryck" efter troskanterna, efter bh-banden, efter att jag har suttit på en stol verkar det som och så just på ena sidan av hakan  :cry: Kommer ju inte kunna visa mig bland folk  :cry:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #471 skrivet: 2011.02.13 - 16:46:46 »

Fan vad snabb du är!

Du får väl försöka få komma till husläkarn i morrn då. Om det nu hjälper eftersom de inte visste på akuten. Eller var den nån glop till AT-läkare du råkade ut för där? :goggle:

Är det som riktiga bölder men nånting i eller mer svullnader?

Antihistamin är jättebra. Jag fick det i somras när jag hade vattkoppor. Mina kliade inte först, så det var bara tur att jag hämtade ut receptet. Men sen började det minsann. Det tog inte lång stund innan tabletten tog bort klådan nästan helt.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #472 skrivet: 2011.02.13 - 16:58:06 »

Nä det är mer som att huden är upphöjd som en platt bula och kliar. Tycker inte tabletten hjälpte så värst, har visserligen precis poppat den men kliar som fan på hakan som är helt deformerad av bulor  Ska o ta blodprov imorn med, får se om jag kan klämma in ett besök på vc med. Hade ju tänkt hinna med ett pass styrka också innan det är dags för jobb  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #473 skrivet: 2011.02.13 - 18:00:13 »

Minns inte hur lång tid det tog för mig innan den verkade, men som jag minns klart inom en timme, antagligen betydligt snabbare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #474 skrivet: 2011.02.13 - 18:04:37 »

Jo den har nog börjat verka, tror det var den som gjorde mig så sömnig att jag sov en halvtimme i min kontorsstol  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #475 skrivet: 2011.02.13 - 18:15:12 »

Jaha, det visste jag inte att det kunde ha den effekten. Märkte inget sånt, bara att helt plötsligt var kliet borta. Men vad skönt då, att det funkade. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #476 skrivet: 2011.02.13 - 18:19:16 »

Vi åt våffelfrukost idag, jag hade tänkt göra på mandelmjöl men tydligen var det fiberhusk i Airams recept så blev vanliga ordinära. Vi hade inget man "traditionellt" har på så jag tog fram smetanan och ett paket varmrökt skinka som jag la på halverade våfflor och vek på mitten så det blev en klämma. Guuuu se gott!! Tack Bookia för smetanatipset  :thumbsup:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #477 skrivet: 2011.02.13 - 18:20:17 »

Jaha, det visste jag inte att det kunde ha den effekten. Märkte inget sånt, bara att helt plötsligt var kliet borta. Men vad skönt då, att det funkade. :smooch:

Kan ha varit psykosomatiskt, poppar inte gärna piller utan att veta vad det är så kollade Fass först  :flirting:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #478 skrivet: 2011.02.13 - 18:26:28 »

Gjorde ju inte jag då. Konstigt nog, för det brukar jag göra.   :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #479 skrivet: 2011.02.17 - 09:58:26 »

Funderar över om mina piller fungerar lite väl bra eller om jag bara trycker för mycket skit. Ligger snart på 10kg plus seddan i höstas  :cry: Jag äter väl ungefär likadant som innan men ämnesomsättningen har väl gått ner, är min oprofessionella gissning. Eller att ämnesomsättningen gått ner mer än den borde  :blink: Får ta upp det med min läkare i nästa vecka. Kanske har byggt upp 2 kg muskler varje gång jag varit på gymmet  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544