Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:31:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460468 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #450 skrivet: 2011.02.10 - 09:35:17 »

Upptagen o använd  :bang_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #451 skrivet: 2011.02.10 - 09:50:23 »

Skit oxå.... :glare:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #452 skrivet: 2011.02.10 - 10:33:50 »

Shit vad jag har gått upp  :max-shock: I höstas låg jag som mest nere på 61kg, nu visade den 68 :max-shock: :max-shock: :sosad:  :sosad: Visst förstår ju att jag går upp i vikt om jag styrketränar men har på något vis svårt att inbilla mig själv att två gånger ger sådant resultat   :lmao: Striktare diet helt enkelt  :kungfu: Behöver jag lägga på mer kolisar om jag nu fortsätter styrketräna? :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #453 skrivet: 2011.02.10 - 10:38:30 »

Nej, inte mer kolisar. Möjligen mer mat totalt.

Hur lång är du Ekub? Jag var ju också nästan uppe i 70 i höstas innan jag tog tag i saker och ting :) Nu ligger jag på 65-66 och har 3-4 kg kvar till mitt mål.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #454 skrivet: 2011.02.10 - 10:49:26 »

Okej, men lite mer blomkål och sådant som inte innehåller så mkt kolisar är okej att äta lite mer av då? Jag är väl runt 163cm, ganska kort med andra ord. När jag vägde 61, hade jag tänkt mig att se hur det kändes på 58 eftersom jag hade mkt mage och lår kvar men istället gick jag upp så jag ligger 10 kg från där jag ville vara  :bang_head: :bang_head: hade som grundtanke att gå ner så pass mycket att jag kände mig nöjd och sedan börja styrketräna från där. Men nu när min sköldkörtel håller på att "normaliseras" så har jag inte lätt att gå ner utan går upp när jag fuskar, vilket jag gör hela tiden. Det plus att mina muskler har blivit väldigt svaga utav struman vad jag förstått det som så kändes det som läge att börja kämpa lite på gymmet. Kommer ju inte göra någonting på viktnedgången om jag håller i men på förhoppningsvis på fettlagret. Får se. Vill verkligen inte bli tjock igen  :sosad: :sosad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #455 skrivet: 2011.02.10 - 11:01:39 »

Är du frisk nu? Lyssna på kroppen! Känns det bra att styrketräna så gör det, men känner du dig duktig av att styrketräna, men kroppen egentligen protesterar, så ta det försiktigt.

Strunta i vågen om du ändå vill träna. Hitta ett par byxor som mall för målet.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #456 skrivet: 2011.02.10 - 11:19:57 »

Jag känner mig ju frisk, men sedan kände jag mig aldrig sjuk innan jag fick medicin heller  :rolleyes: Läkarna skulle nog inte säga att jag är frisk  :blink: Men känns mycket bättre i hjärtat sedan jag fick Inderal. Hade ju en puls på över 120 när jag kom till läkaren först. Jag kunde verkligen känna hur hjärtat pumpade hårt och hur hela kroppen pulserade. Pulsen bara skena ibland så jag fick ont i hjärtat men med medicin är jag nera på runt 70 i puls. Så gör inga övningar som ökar pulsen onödigt mkt, känns onödigt. Det är en sådan skön känsla i kroppen efter ett pass, hatar smärtan när man inte pallar lyfta vikten en cm till men älskar träningsvärken dagen efter. Finns ingen värks som är så skön!!  :eek:  :laugh:  Vill ju verkligen, verkligen komma i form med, går det inte hela vägen med lchf får jag lägga på styrka som hjälp på vägen. Vet inte hur det fungerar med struman, men antar att man får jobba upp styrkan man tappat alltså att det inte är ngt tillfälligt bara.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #457 skrivet: 2011.02.12 - 00:20:37 »

Skulle tvunget gå till gymmet idag, för att försöka hittat rutiner i min träning, även fast det piskade snö. Nu sitter jag här o snorar ist  :evil: Trött jag blir  :bang_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #458 skrivet: 2011.02.12 - 00:26:01 »

 :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #459 skrivet: 2011.02.12 - 00:26:42 »

:club_idiot:

Aaaa  :shake_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #460 skrivet: 2011.02.12 - 00:28:47 »

  :rolleyes:

:spank_u:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #461 skrivet: 2011.02.12 - 00:37:22 »

Ska lägga mig nu, se om jag kan sova bort förkylningen. Natti  :byecry:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #462 skrivet: 2011.02.12 - 00:45:16 »

 :byecry: :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #463 skrivet: 2011.02.12 - 09:20:48 »

Fortfarande snuvig  :max-shock: och låter lite förkyld på rösten men har inte ont i halsen  :lol: Det sägs ju att har man inte ont i halsen så är det bara tuta och köra!  :clapgrin:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #464 skrivet: 2011.02.12 - 14:42:56 »

Hittade en liten påse mandelmjöl på Lidl som jag tänkte använda till ett test av airams våfflor. Inte hela satsen för köpte bara 200g för att testa  :tongue:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544