Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 04:21:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469171 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #375 skrivet: 2010.09.03 - 22:04:07 »

Men vad jobbigt du verkar ha det!  :bearhug:

Du får hitta på någon annan hobby istället för att baka. Lär dig sticka eller något. Eller tapetsera om ett rum. Åtminstone jag glömmer att jag är sugen, när jag pysslar med något som inte är matrelaterat.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #376 skrivet: 2010.09.04 - 23:06:14 »

Hallå?  Överlevde du natten?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #377 skrivet: 2010.09.05 - 00:23:46 »

Jadå!  :smile: Tack för ert peppande  :flowers: Har gått ganska bra idag, inte ätit bröd. Avbjöde till och med en äppelmunk på affärn, det ni! Tog visserligen ngn mousse ist, men inget bröd. Min mage pallar verkligen inte det. Har inte varit superduktig, men bättre än vanligt. :whistle:

Köpte surkål, älskar verkligen surkål, idag. Eftersom jag ändå inte äter samma tillbehör som älsklingen behöver jag inte längre bry mig om att han inte tycker om det  :lol: Stekte upp med lite gul lök och saltade och pepprade den. SÅÅÅÅ gott  :inlove: På jobbet åt jag mat isf mackor idag :nod-yes: Visserligen inte den bästa maten, men fortfarande var det inget bröd, ingen pasta, ingen postatis lr ngt sådant  :laugh:

 :bearhug: :bearhug: :bearhug:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #378 skrivet: 2010.09.05 - 00:43:57 »

Duktigt! :smooch:

Äter du fett ordentligt? Säger jag som drar ner på det.  :lol1: Men det är jag det och jag är ju ett megafetto. När det gäller sug så tror jag att det är viktigt att vara fucking stoppmätt hela tiden tills man är av med suget. Det är vad folk säger ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #379 skrivet: 2010.09.05 - 01:47:08 »

Ekub, du är duktig!  :worshippy: Du kämpar på trots att det blir bakslag ibland. Sånt älskar jag!  :clapping:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #380 skrivet: 2010.09.05 - 10:07:42 »

Som Hemul säger är det nog jätteviktigt att äta mycket fett. När jag äter rejält med fett är suget som bortblåst. Det är bara att vräka på  :lol:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #381 skrivet: 2010.09.05 - 10:40:18 »

Sötaste ni!  :bearhug: Har haft problem att äta mkt fett nu över sommaren, hoppas fettsuget kommer tillbaka nu på hösten!! :blink: För som sagt, är man stoppmätt är man inte sugen på godis!

Ja, jag är jävligt envis så jag ger inte upp för några bakslag heller!!  :laugh: Dessutom vet jag ju själv att det fungerar och jag har valkar att bli av med så  :cool:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #382 skrivet: 2010.09.05 - 14:04:26 »

Alltså det här med finnar och aloe vera. Det har blivit värre sedan jag började använda aloe veran så har slutat med den. Har sådana finnar i hela pannan nu med. Det har jag inte haft sedan högstadiet/ gymnasiet. Då fick jag ett dalacin-stick som man strök med på pannan. Det hjälpte faktiskt. Sedan nu för ett tag sedan, när jag hade en infektion i ansiktet som gjorde att halva ansiktet var ömt så fick jag dalacin-antibiotika, som är för mjukdelar. Vips så försvann mina finnar, och när jag slutade äta antibiotikan kom de tillbaka som ett brev på posten!!  :sad: Vet inte vad jag gör snart  :sosad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #383 skrivet: 2010.09.05 - 22:34:16 »

Märker du om det blir bättre när du håller dig ifrån (dåliga) kolisar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #384 skrivet: 2010.09.10 - 17:14:02 »

Du kanske har Roscacea?    http://www.akne.nu/rosacea.php

Jag hoppas inte det, men det kanske är det iaf? Min man har det och ibland blir han tvungen att äta antibiotika för att dämpa utslagen. Och för honom hjälper inte AloeVera, tyvärr. I somras var han sämre. Jag tycker det verkar som att värmen gör att han blir sämre. Stress kan också ställa till det. Han blev rekommenderad att ta tillskott av vitamin b5.

Krya på dig vännen.  :bearhug:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #385 skrivet: 2010.09.11 - 13:45:55 »

Har inte tänkt på om det blir sämre med maten, om jag inte trycker i mig godis det vill säga.

Jag har haft ngt liknande för några år sedan, eller det hette ngt liknande. Fick röda torr fläckar över kroppen, som tur är inte i ansiktet. Det var ngn sjukdom som bredde ut sig som en gammaldags baddräkt, om man inte fick den första fläcken i ansiktet för då kunde man få överallt. Det försvann av sig själv efter ett tag, och skulle enligt läkaren inte komma fler gånger. Men ang. roscacea så var jag röd på kinderna förut, där jag hade finnarna. Precis som om jag rodnade fast jag inte rodnade... Men de försvinner ju med antibiotika så kan ju vara så  :shake_head:

Såg nu också att man kan ha stor näsa, och det har jag. Min näsa är oproportionerligt stor  :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #386 skrivet: 2010.09.11 - 16:29:09 »

När kan man ha stor näsa?  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #387 skrivet: 2010.09.11 - 18:23:22 »

Om man har roscacea. Men tittade på bilder, och näsan blir ofta deformerad verkar det som. Men tor jag är känslig mot gluten eller något för jag har inte ätit bröd på hela dagen förns nu till kvällsmaten då tog jag en halv bit bröd som älsklingen inte åt upp och bredde på smör och lite brie. Efter en halvtimme kanske var jag tvungen att rusa. Min mage pallar inte av det. Eller om det är i kombination med någonting annat, vågar inte säga. Men läste om roscacea att om man tar vitamin b5, vet inte om det var att man skulle äta eller stryka på, så kunde det hjälpa. Vid överkänslighet mot gluten skadas tarmen och den kan inte ta upp alla näringsämnen så bra. Kanske har jag brist på b5 p.g.a. det? Det kunde ta upp till 1½ år innan slemhinnan repar sig  :shake_head: Har aldrig gått över ett år utan att äta mjölmat. Äh jag vet inte. Får väl gå till en läkare av något slag :shake_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #388 skrivet: 2010.09.20 - 07:16:15 »

Du kan också låna boken " impotensmadrassen" från biblan...
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #389 skrivet: 2010.09.20 - 18:50:17 »

Du kan också låna boken " impotensmadrassen" från biblan...

...jag är inte impotent!?!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544