Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 12:36:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 468703 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #315 skrivet: 2010.08.12 - 16:46:34 »

Annars brukar kosten hjälp mot finnar och andra hudproblem. Märker du om du får mer när du fuskar?  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #316 skrivet: 2010.08.13 - 16:38:43 »

Ja jo, jag har ju inte så många småfinnar som när ja har tokkrängt godis  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #317 skrivet: 2010.08.15 - 09:14:42 »

...ville bara säga 64,3  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #318 skrivet: 2010.08.15 - 16:28:27 »

 Heja! :thumbsup:

Vad har du för målvikt/önskevikt? Du måste vara bra nära nu.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #319 skrivet: 2010.08.15 - 16:56:59 »

Ja men eller hur. Man kommer inte undan.

Kollar lite på rosenserien för jag har hört att den är bra mot småfinnar som är som små plitor. Jag har sådana över hela kinderna, jag hatar det verkligen. Iaf så antar jag att jag har fet hud för de jämställde den med grovporig och ibland har jag det. Ibland inte, men idag så iaf till punkten. Jag hittade detta på deras sida om fet hud är mycket färsk frukt och grönsaker och låt bli stora mängder av kolhydrater och fett. Motionera regelbundet och få tilltäckligt med sömn.  Men mängder av frukt och grönsaker blir ju mängder av kolhydrater med!  :bang_head:



Tänkte bara skriva att för vissa människor kan det vara en hjälp att utesluta mjölkprodukter (eller i alla fall minska ner kraftigt) för att bli av med finnar. Det kan ju vara värt att prova och se om du märker någon skillad. Annars håller jag med hemul om att denna kost ofta minskar akne (även med mjölkprodukter). Jag är själv ett levande bevis på det.
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #320 skrivet: 2010.08.15 - 22:22:04 »

Mitt mål var 65 kg. Nått och gått förbi 65 känner jag mig inte nöjd. Det är inte det här jag-är-aldrig-nöjd-känslan utan jag har ff kvar en ganska stor mage och buk, samt tjocka lår. Vet inte vad jag ska väga för att få bort det  :sad: Jag kan ha tappat en del muskler också så det är därför jag ff ser tjock ut!?! Skulle börjat träna nu när jag kom hem. Som vanligt när jag ska börja träna igen blir jag sjuk, denna gången hann jag inte ens gå till gymmet  :eek:

Ang. finnar har jag inte sådana finnar man kan klämma lr syns så mkt på håll. Utan är mer som små små plitor, som små små gåshudsknottror fast som finnar. Det är bara det att jag äter så mkt mejeriprodukter att jag inte vet vad jag ska ersätta det med!  :sad: yoghurt, smör, mjölk, grädde, kräm fräs osv.

Jag tänkte göra ngt åt mina mörka ringar och stora påsar under ögonen (syns tydligast när jag skrattar då de bildar två stora shoppingkassar!! ) så köpte en roll-on mot mörka ringar. Det funkar nog inte tänkte jag men äh jag ger det en chans. Kan ju inte mer än inte funka. Det funkade inte. Har bara testat en gång, känns stramare som om jag baddat med alkohol men är ff mörk och påsig  :cry: Jag måste ha universums sämsta hudkvalité  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #321 skrivet: 2010.08.15 - 22:55:18 »

Jag fick såna där mörka ringar när jag började, men nu är de borta.

Vad skulle vara idealvikt på dig då? Klart du inte ska sluta. Satsa på modellsnygg, vetja!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #322 skrivet: 2010.08.15 - 23:38:45 »

Hur långt efter att du började? Påsar under ögonen har jag alltid haft tyvärr, men inte mörka!! :shock:

Jag vet inte vad min idealvikt är. Jag var inte smal innan jag blev tjock, väger mindre nu än när jag började gå upp. Nu när jag ändå håller på kan jag ju göra det ordentligt  :lol: Så jag vet inte vad som är idealt för mig!!  :nonono: Efter dagens kokostoppsbakeri är jag inte på väg mot ngn heller hahaha  :crazy: När jag inte har putmage eller tjocka lår längre har jag nått min idealvikt  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #323 skrivet: 2010.08.16 - 00:21:01 »

Så du väger mindre nu än när du var smal? Wow igen!  :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Jag tror de mörka ringarna kom ganska omgående. Vet inte om de syntes hela tiden, men när jag blev trött såg jag ut som ett lik i badrumsspegeln.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #324 skrivet: 2010.08.16 - 00:47:03 »

Mitt mål var 65 kg. Nått och gått förbi 65 känner jag mig inte nöjd. Det är inte det här jag-är-aldrig-nöjd-känslan utan jag har ff kvar en ganska stor mage och buk, samt tjocka lår. Vet inte vad jag ska väga för att få bort det  :sad: Jag kan ha tappat en del muskler också så det är därför jag ff ser tjock ut!?! Skulle börjat träna nu när jag kom hem. Som vanligt när jag ska börja träna igen blir jag sjuk, denna gången hann jag inte ens gå till gymmet  :eek:

Ang. finnar har jag inte sådana finnar man kan klämma lr syns så mkt på håll. Utan är mer som små små plitor, som små små gåshudsknottror fast som finnar. Det är bara det att jag äter så mkt mejeriprodukter att jag inte vet vad jag ska ersätta det med!  :sad: yoghurt, smör, mjölk, grädde, kräm fräs osv.

Jag tänkte göra ngt åt mina mörka ringar och stora påsar under ögonen (syns tydligast när jag skrattar då de bildar två stora shoppingkassar!! ) så köpte en roll-on mot mörka ringar. Det funkar nog inte tänkte jag men äh jag ger det en chans. Kan ju inte mer än inte funka. Det funkade inte. Har bara testat en gång, känns stramare som om jag baddat med alkohol men är ff mörk och påsig  :cry: Jag måste ha universums sämsta hudkvalité  :max-shock:
Grattis till din viktminskning! Önskar att jag vägde 65 igen! Men icke! Det lär dröja!  :mad_roll:
Är det torrhetsplitor du har, eller är det pga fet hy?
För är det pga torr hy, kan du alltid använda dig av gamla "kokandevattentricket". Dvs man ångar upp ansiktet, skrubbar med hjälp av någon kräm, och smörjer in med jättefet kräm efteråt.
Påsarna under ögonen kan man ta bort med äggvita. Det stramar upp.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #325 skrivet: 2010.08.16 - 09:14:26 »

Tack sötisar :lol:

Ja, jag ser också ut som ett lik  :sad: Jag vet inte riktigt vad jag har för hud, den kan vara ganska torr på kinderna men tycker jag blir lätt flottig på näsan Förut, för länge länge sedan hade jag inget problem med torr hud, då var det nästan åt andra hållet ist. Har jag för mig. Jag ska absolut testa kokandevattnettricket  :thumbsup: Jag har ingen fet kräm hemma, fungerar vanlig olja tro? Ångningen kanske biter på förkylningen med? ...och hostan som väckte älskade inatt 

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #326 skrivet: 2010.08.16 - 09:26:42 »

...det här blir lite av en drog, jag kunde bara inte låta bli. 63,7 kg idag  :cool: Det är rolig så länge det är något hg neråt, är det ett upp är det katastrof  :lmao: As if it matter.  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #327 skrivet: 2010.08.16 - 12:04:24 »

Man borde inte kunna bli anorektiker på lcHF. Så därför GRATTIS!  :flowers: Nu väger vi ungefär lika.

Jag har slutat köpa svindyra krämer och annat tjafs till ansiktet. AloeVera på hälsokosten. En oansenlig tråkgrön tub med 99% aloevera. En ärtstor klick efter tvätt, morgon och kväll. Jag använder store sonens ansiktstvätt från apoteket, som inte torkar ut. Runt ögonen och lite på kinderna använder jag Jojobaolja. En droppe på vardera pekfingret och duttar runt ögonen med. Framförallt ögonlocken. Överflöd eller ytterligare en likadan droppe till kinderna om de känns torra. När jag sminkar mig får jag ta det lite varligare med jojobaoljan, så det inte smetar. När jag började med den varianten försvann mina problem med finnar och plitor nästan helt och hållet.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #328 skrivet: 2010.08.16 - 12:28:29 »

Haha, nä anorektisk ser jag knappast ut att vara!!  :crazy: Har nog tappat en del muskler tror jag. Annars hade jag tappat mer mage!!

Sorla du är fantastisk!! Hade jag vetat hur man ger smörklickar hade du fått femtielva!! Var hittar man jojobaolja? Jag hatar att titta mig i speglar för har små plitor över hela kinderna, och de har börjat sprida sig såg jag igår  :shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #329 skrivet: 2010.08.16 - 12:39:51 »

  :blush: Äsch det var inget....  :whistle:

Jojobaolja finns också på hälsokosten. En liten flaska brukar det vara.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544