Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 14:07:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 466448 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #300 skrivet: 2010.08.10 - 10:14:37 »

Nä vi drack inte bra. Det låg en lien supermarket precis brevid så det blev en del av deras mackor  :blush: Starbucks låg precis runt hörnet, eller rättare sagt två stycken, så det blev en hel del latte machiato. Sötade sådana. Vi åt bara på restaurang några gånger, och inget typiskt franskt :blink: Vi åt jättegoda crepes på ett ställe och jag trodde jag skulle svälla 5 kg på en gång. Men goa var de!! :crazy: Jag tog med nutella, banan och grädde. Orkade inte äta hela dock, den var jättestor och väldigt mäktig.

Sedan när vi anlände till norrland åt jag inte ngn speciell lchf-kost heller. Burgare, pasta, nachos, vin osv. Samma på vägen hem och väl hemma. 

Min nyfikenhet tog över imorse så jag vägde mig. Till min stora förvåning stod vågen på 65,2 kg. Jag som ville väga 65 när jag åkte, vägde det ist när jag kom hem  :laugh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #301 skrivet: 2010.08.10 - 16:13:39 »

Det var som attan!   :shock:

Men du, hade du hunnit börja lowcarba igen när du väl vägde dig? Tänkte om det kunde vara som en chockeffekt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #302 skrivet: 2010.08.10 - 17:07:10 »

Nä, käkade nästan en påse gifflar och ett rör ballerina kvällen jag kom hem och senare ett stort lass pasta. Kan tänka mig att jag kanske hade gått ner mer om jag inte tryckt i mig allt sådant, för vi gick från morgon till kväll i Paris. Har haft blåsor både under och på fötterna, inget ett skavsårsplåster inte reder dock  :lol: Gick runt i halva Paris med höga kilklackar, så blåsorna är inget mysterium direkt  :laugh:

Ärligt så längtar jag lite lite till hösten så jag kan fortsätta lowcarba! Tycker det är jättesvårt på sommaren. Snart så väger jag ju faktiskt "normalt"  :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #303 skrivet: 2010.08.10 - 17:17:15 »

Fantastiskt! Du är ju ett talande bevis för att det inte hänger på några gram carbs hit eller dit då.  :lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #304 skrivet: 2010.08.10 - 17:20:16 »

Jag har nästan enbart ätit carbs när jag var borta, men å andra sidan har vi gått hutlöst mkt!  :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #305 skrivet: 2010.08.10 - 20:12:26 »

Det var samma sak för mig är jag var i Paris. Vi gick och gick och gick. Tror att det var det som dels gjorde att jag kände mig hur uppblåst som helst, men såklart också det som gjorde att jag gick ner i vikt den resan (trots att jag inte trodde det!). För croissanter med sylt (ja, jag äter dem så!) till frukost, är kanske inte det mest hälsosamma man kan tänka sig. Fast sen åt vi iofs bra lunch och bra middag, så det jämnade väl ut sig, kanske. 
God mat är det iaf! Älskar konceptet med förrätt, medelstor varmrätt och en yttepyttig dessert!  :inlove: Fattar egentligen inte varför jag inte alltid äter så! Det sägs ju att lite sötma på maten ökar förbränningen, och ska man kolla på hur många fransyskor ser ut, är det väl bara att tro på!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #306 skrivet: 2010.08.10 - 23:44:21 »

Tyvärr åt vi inte fransk mat nästan alls, som jag tycker man ska göra när man är ngnstans,men det kan nog stämma med maten och fransyskorna?!  :smile: Sist när jag käkade ett stort parisermål så kände jag mig som en stor uppblåst kossa tills ja tog en bit choklad. Då kändes det mycket bättre på nästan en gång!  :smile:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #307 skrivet: 2010.08.10 - 23:55:28 »

...det jag ville säga med detta är att det nog stämmer att en liten efterrätt sätter igång förbränningen.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #308 skrivet: 2010.08.11 - 00:36:33 »

Så bra, för jag tänker äta bakelse som nattmat. Jag har redan vispat grädden. :banana:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #309 skrivet: 2010.08.11 - 00:37:38 »

...det jag ville säga med detta är att det nog stämmer att en liten efterrätt sätter igång förbränningen.
Det är nog så!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #310 skrivet: 2010.08.11 - 00:39:29 »

Så bra, för jag tänker äta bakelse som nattmat. Jag har redan vispat grädden. :banana:
Ät och njut, kära du!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #311 skrivet: 2010.08.11 - 01:20:16 »

Jag har fått svarta vinbär av en snäll person, så jag måste ju nästan.  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #312 skrivet: 2010.08.11 - 11:17:46 »

Gu så gott de är me vinbär!! MUMS!

Jag tror att allt carbätande har gett en annan effekt dock. Utan panodil står jag inte på benen. Jag darrar och mår illa och vill helst bara ligga i sängen  :cry:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #313 skrivet: 2010.08.11 - 18:32:16 »

Det är syndarns lön! :devil:

Men det är ju nästan lite bra, hör du, även om det så klart är jobbigt just nu. Nu har du ju kvitto på att kosten hjälpt.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #314 skrivet: 2010.08.12 - 10:39:51 »

Ja men eller hur. Man kommer inte undan.

Kollar lite på rosenserien för jag har hört att den är bra mot småfinnar som är som små plitor. Jag har sådana över hela kinderna, jag hatar det verkligen. Iaf så antar jag att jag har fet hud för de jämställde den med grovporig och ibland har jag det. Ibland inte, men idag så iaf till punkten. Jag hittade detta på deras sida om fet hud är mycket färsk frukt och grönsaker och låt bli stora mängder av kolhydrater och fett. Motionera regelbundet och få tilltäckligt med sömn.  Men mängder av frukt och grönsaker blir ju mängder av kolhydrater med!  :bang_head:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544