Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 09:50:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 467168 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #150 skrivet: 2010.06.29 - 22:36:59 »

Hehe, tack Corny det känns mycket bättre nu :lol:
134 kolisar, hmmm...skulle kanske inte ätit middag då  :crazy: Jag har inte tänkt börja räkna kolisarna, men kanske göra lite överslagsräkningar och ha lite ungefär koll. För jag står still om inte rör mig lite uppåt. Äter inte ett rör kakor om dagen i vanliga fall :rolleyes:

Nattis :wave:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #151 skrivet: 2010.06.30 - 01:05:39 »

Nä, men ibland så BEHÖVER man ett rör kakor, eller en chipspåse eller vad man nu har för last. Speciellt om man är kvinna i ett visst läge i månaden.  :angrywife:

Klart du skulle äta middag! Dummer!  :lol: Pratar vi kalorier, vilket man ju ofta gör när det kommer till viktnedgång, så var ju kakorna bara tomma sådana. Alltså behövde du lite näring också!  :inlove:
Man kan inte bara fokusera på en enda sak när det kommer till mat.

Faktum är att jag i relativt stor mån börjar tycka att kaloriköret är ganska så bra. För är det inte så att många LCHF-saker har ganska få kalorier också?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #152 skrivet: 2010.06.30 - 01:43:04 »

Bara om man äter jävligt lite av dem.  :shake_head:

Jag åt din favvo isterband idag. Rena kalorichocken. Jag tog en körv (brukar ta 1½) som jag stekte i minimalt med smör för en gjutjärnspanna, skar 2 rätt små färskpotatisar i bitar och kokade dem i 1/2 dl grädde + 1/2 dl mjölk (skulle ha tagit 1 dl grädde innan jag började "banta"). Det blev 830 kcal och jag blev inte ens mätt!  :eek:

Det var mer än någon annan middag jag ätit de sista två veckorna utom den dag jag åt fläsk med löksås. En ynklig portion av det blev 891 kcal. Så man ska nog passa sig för gräddsås till redan fett kött.  :shy:

Trots det har jag  hållit mina max 2000 kcal och kommer att göra det idag också. Får väl se om jag behöver dra ner mer sen, men jag tänkte ligga här ett tag och krympa magsäcken lite. Jag är rädd för att bli så där vrålhungrig för det var jag hur det slutar, så bättre att ta tid på sig och låta kroppen och hungern anpassa sig. Jag skulle gissa att jag tagit bort en 300 kalorier från mitt vanliga intag, sådär en halv dl grädde och en redig smörklick som jag utesluter. Undantaget vissa svullardager då jag t.ex. gått om mumsat salamiskivor. Sånt är bannlyst nu, men det var bara ibland jag gjorde det förut ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #153 skrivet: 2010.06.30 - 01:48:06 »

Glömde säga att jag också tror att kalorier är ett bra sätt att hålla koll. Men jag tror inte att alla kalorier är lika. Men det spelar ju ingen roll. När man äter samma kost, samma sammansättning, antingen man bantar eller inte, så blir det ju ett mått på hur mycket energi man får i sig ändå. Att  man sen kanske inte kan jämföra kaloriintaget om om man äter lowcarb eller viktväktarmat, det spelar ju inte så stor roll liksom. Det visar ju ivf hur mycket man äter av den kost man håller sig till.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #154 skrivet: 2010.06.30 - 03:10:11 »

Du har så rätt Corny!  :nod-yes: ibland är det rent utsagt LIVSNÖDVÄNDIGT med en utsvävning   :lick: det svåra blir att hålla nere Antalet utsvävningar bara...  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #155 skrivet: 2010.06.30 - 19:00:30 »

Nä, jag skulle aldrig utesluta att äta. Det har aldrig funkat att äta mindre för mig, har aldrig hoppat över ett mål jag kännt att jag behövt. Å andra sidan kan jag inte hoppa över godis alla gånger heller, som jag borde. Kan inte ens skylla på den tiden i månaden, det var gott iaf :tongue:

Jag har märkt en sak som oroar mig lite, har aldrig upplevt det här innan. Eller inte förut, det är bara under sista tiden. Om jag äter något, som t.ex. resterna från igår som jag åt till lunch idag. Köttfärsniff med blomkål och gräddsås (tröstar mig med att biffarna var på nötkött och således inte så feta, om man inte ska blanda fett kött med fet sås...). Det är gott till en början, sen blir jag stoppmätt efter drygt halva biffen och mår illa av maten. Då känner jag bara hur den växer i munnen och jag måste svälja den snabbt annars kommer jag kräka upp den. Vet inte vad det beror på. Jag kan ändå äta en syltkaka efteråt :bang_head: :bang_head: Här om dan när jag skulle käka ett kokt ägg, trillade hela gulan in i munnen. Jag är inte förtjust i enbart gula så försökte tugga fort som fan för kände hur jag började klökas. Jag kom på den briljanta idén om att jag stoppar in äggvitan i munnen med så blir det inte lika äckligt. Gissa om det inte var en bit hinna på äggvitan. Jag hatar äggvitehinnorna. Såklart bet jag på hinnan och äckelheten var ett faktum  :puke1: Förut har jag kunnat äta till jag mår illa så mkt jag ätit, men det fungerar inte längre. Maten bara växer i käften till slut istället och slutar jag inte äta känns det som om jag kommer kräkas på stället :shake_head:

Midsommarhelgen till trots står jag på 67,7. Innan helgen närmade jag mig 70 så är väldigt nöjd, kändes lite ångestladdat att åka tillbaka till 70. Känner mig fortfarande valkig så mitt mål på 65 kg kanske inte är tillräckligt. Den dagen den sorgen :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #156 skrivet: 2010.06.30 - 22:54:35 »

vetu.. det där råkar jag också ut för!  :confused3: ...att maten riktigt växer!... men jag tror att det kan bero på två saker. dels att kroppen försöker säga ifrån att den inte behöver mera!.. att man helt enkelt inte ska äta mer... sen så tror jag också att det kan bero på att man inte ville ha just den maten! så blir det för mig ibland... att jag verkligen inte är sugen på just den maträtten!... och då går det ju hur lätt som helst att äta något som man e sugen på lite senare!...  :lick:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #157 skrivet: 2010.07.01 - 10:58:23 »

Uscha  :neutral: Det skulle ju kunna vara att kroppen inte vill ha mer, men då borde man väl känna sig mätt isf äcklad?! Det är inte det att jag inte är sugen på det, det är gott till en början... Igår åt jag drygt en halv biff, lite blomkål och sås mm, dagen innan åt jag upp allting på tallriken!! Jag hade tagit med mig matlåda, och skulle jag byta hade jag fått köpa ngn minipizza lr ngt... Kan säkert vara så som du säger, but it sucks  :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #158 skrivet: 2010.07.06 - 17:37:28 »

Märks att jag ätit bröd i mängder i kombination med massa mjölk...hmmm ska göra en smajli som flyger iväg på sina fisar så ska jag visa hur jag har det  :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #159 skrivet: 2010.07.06 - 20:46:35 »

:crap:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2010.07.06 - 22:40:44 »

den va inge söt hemulen.  :nonono:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #161 skrivet: 2010.07.06 - 22:53:14 »

Hahahaha, tog ett bra tag innan jag förstod vad det var  :lmao:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #162 skrivet: 2010.07.07 - 22:56:46 »

Jag har fortfarande svårt att fatta hemuls smailis," någon som har halvhuvud borttaget  bajsar ? "

Men jag håller med det där med fisar efter bröd  :wave:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #163 skrivet: 2010.07.07 - 23:03:46 »

Han gapar ju, era fån!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #164 skrivet: 2010.07.08 - 03:50:23 »

men han har ju inga ÖGON ju!  :whistle: därför är han nog svår att förstå... vi behöver en bättre fisande smiley Hemulen!  :nod-yes:  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544