Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 20:28:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 467311 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #120 skrivet: 2010.06.03 - 23:00:14 »

Jag kan klara av att koka pastan till carbonararn, sen tar de slut *s*
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #121 skrivet: 2010.06.09 - 19:49:09 »

Ska göra pizza ikväll men det enda receptet jag hittat som verkar gott är med creem cheese i och det har jag ingen hemma :( Får väl äta mjölpizzan ist :S framförhållning som jag har... :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #122 skrivet: 2010.06.09 - 22:13:19 »

Ska göra pizza ikväll men det enda receptet jag hittat som verkar gott är med creem cheese i och det har jag ingen hemma :( Får väl äta mjölpizzan ist :S framförhållning som jag har... :sad:
Jomen, det är ju mycket att lipa över!  :byecry: Allvarligt, Ekub, en hemlagad pizza innehåller mycket,mycket mer fyllning än en vanlig, så det spelar ingen roll om du gör en vanlig hemmagjord!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #123 skrivet: 2010.06.09 - 23:33:29 »

Haha nä sant, var köpedeg dock. Bara det att min mage bli lite uppblåst har jag märkt, speciellt när jag äter bröd eller om det är i kombinationen med mjölk. Eller mer biverkningarna av när magen har varit väldigt uppblåst  :whistle: Gott var det iaf så får trösta mig med det, nästa gång dock ska jag försöka mig på en lchf-pizza. Så slipper jag, och mannen, biverkningarna :crazy:

Midsommar närmar sig med stormsteg, och jag har ca fyra kilo kvar till mitt mål innan midsommar. Har börjat cykla till jobb, blir ca 1,2 mil t.o.r. så kanske gör ngt på midjemåttet :cool: ...om jag inte gör pizza varje dag :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #124 skrivet: 2010.06.10 - 11:38:21 »

Vad duktig du är!!! Bara 4 kilo kvar! Inte dåligt!  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #125 skrivet: 2010.06.10 - 22:45:45 »

Tack  :smile: Har stått stilla ett tag nu men när de kilona är borta har jag gått ner de 17 kg jag hade tänkt mig  :smile: Får se hur det känns då, tycker dock att mina valkar ser ut att väga mer än 4 kilo :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2010.06.10 - 22:51:55 »

Va! Har du gått ner så mycket!  :clapping: Du har väl inte hållit på så himla länge ens? :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #127 skrivet: 2010.06.11 - 16:23:41 »

Nästan iaf *s*pendlar runt 70 :smile: Antingen visar vågen 69,5 eller 70,5. Var nog i höstas jag "började". Blir en kraftansträngning nu för att dumpa de sista  :smile: Men ikväll blir det vit chokladpannacotta :D Är ju mycket grädde i den så  :whistle:

Lisens idinska spa har trillat ner i brevlådan, läser den med stor behållning. Iaf det man kletar utanpå kroppen  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #128 skrivet: 2010.06.11 - 16:51:16 »

Vad kul! Intressant också att du är an liten fuskis. :whink: Det stämmer ju med vad jag tror, att det inte är några tiotals gram kolisar hit eller dit det hänger på, utan att det räcker bara man ligger under en viss kolisnivå.


Lisens idinska spa har trillat ner i brevlådan, läser den med stor behållning. Iaf det man kletar utanpå kroppen  :lol:

Vem är Lisen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #129 skrivet: 2010.06.11 - 19:46:55 »

Hehe, jupp gottegris in i märgen. Tyvärr.  Tror precis som dig att det handlar om att ligga under en viss kolisnivå. Har funkat ganska bra för mig iaf, även fast jag ätit kakor och choklad mellan varven så har jag även om jag kanske inte tappat vikt hållt den jag har. Fuskar man för mycket, vilket jag har en tendens att göra syns det dock på vågen. Tänker införskaffa ett måttband ist och rödmarkera på ist, blir lite mer rättvist när/om jag börjar gå till gymmet, betalar ju varje månad så...

Jag vet inte så mycket om Lisen tyvärr, mer än att hon är duktig på "skönhetsbehandlingar" med naturliga råvaror, t.e.x. kleta in ansiktet i papaya eller smörja in med oljor isf krämer. Denna bok är det : http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113023950  :lol:

Vet inte vad det är med min mage idag, om det är något jag ätit eller om jag blivit sjuk. Kanske är allt jävla bröd jag ätit? Kanske är någon form av överkänslighet mot gluten?  Känner mig inte sjuk, mer än att jag har ont i magen, och att magen absolut inte mår bra. Men jag mår inte illa eller något, mer än lite pyttesmått illamåendekänsla en liten stund då och då. Hoppas det går över till imorn, annars blir de inge jobb för mig  :shake_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2010.06.11 - 20:58:24 »

Jag tror att man kan bli känslig mot både det ena och det andra om man inte äter det på länge och sen om man äter en större mängd helt plötsligt blir man dålig. Man kanske inte längre har så mycket av de enzymer som  behövs för att bryta ner t.ex. gluten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #131 skrivet: 2010.06.13 - 00:30:09 »

Kan nog stämma, har hört något sånt om vegeterianer. Börjar de äta kött efter en lång period utan kött så kan de bli dåliga...

Idag gjorde jag den godaste omeletten jag någonsin gjort! Inget speciellt med den eg. bara det att den blev SÅ god! :dribble: Baconomelett :inlove: Blir samma frulle imorn tror jag  :lol: Hade ett paket bacon som var öppet, så tog småbitarna som var kvar och stekte upp. Slog på två ägg blandat med ganska mycket grädde. Åt detta med lingonsylt. Egentligen skulle det vara råröda lingon, som i receptet på den där äggsidan va den nu heter. Fast isf lägga stekt bacon på omeletten hade jag den i. Smakar lite som fläskpannkaka tycker jag, och det gillar jag :lol: Hoppas det blir lika mumma imorn! :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2010.06.13 - 01:03:39 »

He-he! Jag har käkat nästan precis det till frukost på sistone, fast med rimmat fläsk. Lingon till självklart. Tycker också det är jättegott. :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #133 skrivet: 2010.06.13 - 13:56:49 »

Ja visst är det! Nästan så det är lite för gott för mig  :blush: Plutta i lite för mycket grädde idag så blev en hybrid av omelett och äggröra, gott vilket som.  :lol: Äntligen hittat som är så gott att jag inte kommer tröttna på det på ett tag, speciellt om jag inte varierar mig. Kanske steka lite lök att ha i med?! Mmmm :dribble: Hittar jag något jag gillar vill jag äta det varje dag haha :tongue:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #134 skrivet: 2010.06.13 - 14:51:36 »

Jag gillar att det är så där milt och lent och liknar fläskpannkaka, så ingen lök för mig! 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544