Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 21:30:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 470393 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2010.04.16 - 00:38:11 »

Beror på hur varmt det är, men ganska många dagar ivf. Det kan bli mer gult på ytan och det är nog egentligen förstört fett. Jag gillar inte riktigt mjukt smör, så jag har inte gjort några experiment i ämnet. Jag har mitt smörgåssmör i en mindre burk som jag tar fram en stund innan jag ska bre macka. Förr skar de ofta några tunna skivor och la på en assiett. Då blir det lagom mjukt jättefort. Du får göra såna där tjusiga smörknorvar!   :nod-yes:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #91 skrivet: 2010.04.20 - 09:33:43 »

Tjusigt tjusigt ;)

Insåg nu att jag ligger på samma vikt som när jag började skriva i dec. yeeehaa :lmao: Never mind... det jag skulle säga var att jag skulle göra en äggröra jag såg ngn gjorde (har alltid gjort annorlunda) men hade nog för mkt smör o grädde i så det blev som en gröt när jag inte orkade stå o veva mer i den brända grytan... åt med s*lt och mj*lk, smakade som äggröra med sylt och mjölk visserligen men ner gick det iaf *s* Till det en fröknäckemacka med smör och ost. Jag tror knäcket blev lite för tjockt  :clubhead: menmen :smile:

Dax att dra sig mot brandövning snart...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #92 skrivet: 2010.05.20 - 09:49:00 »

Har beställt Skaldemans kokbok från Adlibris  :smile: Finns många bra recept här men jag älskar kokböcker, can´t help it  :crazy:

Frulle idag blev rester av bönkladdet och ett ägg blandat med grädde och färskost. Skulle nog tagit ett ägg till och lite mindre bönor tror jag. Hjälpte inte direkt att jag skvätte ut halva äggsmeten på diskbänken  :laugh:

Ska leta upp något bra lchf-recept på kålpudding, har vitkål i kylen som börjar ha sett sina bästa dagar snart.  <3 kålpudding
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #93 skrivet: 2010.05.20 - 12:12:40 »

Stoppa knäcke-degen mellan två bakplåtspapper och kavla med brödkavel  över.
Då får du precis så tunna och fina knäcken som du vill !
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2010.05.20 - 15:15:39 »

Gör kålpuddingen precis som vanligte minus ris och sirap. Är du som jag rör du ut LITE sirap*) och lite stevia i lite vatten och sprinklar över, annars skippar du det helt. Riset behöver inte ersättas.

*)Jag har kanske 2 tsk till 8 portioner = hela långpannan. Det BLIR smak.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #95 skrivet: 2010.05.20 - 22:21:55 »

Att kavla mellan bakplåtspapper var en superidé, som jag är lite besviken att jag inte kom på själv *s* Tar mindre sesamfrön nästa gång tror jag, panerade med sesam här om dan och det blev inte så gott. Älskar ju sesamkakor så trodde jag skulle älska sesam på allt då :blink:

Jag är nog lite som dig då Hemul :whink: För jag hade nog tänkt smyga ner en liten skvätt sirap, lite sirap har väl inte dödat ngn!?!  :rolleyes: Men trodde det fanns ngn som hade gjort med nån ersättning för riset i puddingen. Blir no gott ändå!! Kålpudding is the shit!! :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2010.05.20 - 22:40:37 »

Det lustiga är att man känner ingen skillnad. Och jag brukade ha mycket ris förut!

Måste ta och prova det där knäcket nån dag. Då ska jag kavla mellan papper.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #97 skrivet: 2010.05.20 - 23:16:49 »

man behöver inget ris .. .ingen av oss saknar den i kålpuddingen ... det stämmer som Hemul säger !


Ju , jag tycker det är dax för dig Hemul att testa, alla andra har redan gjort det  :rolleyes:!
Välj i början sådana fröer du tror dig gilla bäst.
Det är enklast med fröer, då behöver man inte mixa alls.
om man gör det med bara sesam  börjar det klia i halsen, hos oss i alla fall .
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #98 skrivet: 2010.05.28 - 09:22:36 »

Ska absolut testa, men mannen (nä vi är inte gifta men han är ju en man och den enda i vårt hushåll så  :lol:) var inte sugen på det just den dagen och sen såg den överblivna vitkålen ut som om den behövde skulle en liksvepning  :blink: ungfär...

Till något lite roligare än halvgången vitkål. Siffrorna på vågen idag visade 68,7, lr om det var ,9? Nevermind, det viktigaste är att jag är under 70 på MÅNGA MÅNGA år :yay: :yay: :yay: Sen att det troligen är det där lagret-vad-det-nu-hett försvunnit bryr jag mig inte om :lick: ...Hur vet man föresten att det är fett och inte är muskler som försvinner, om man inte mäter med måttband? Hjälper det ens? Får en känsla av att jag frågat detta innan  :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2010.05.28 - 13:47:29 »

Passareförgammalvitkål!  :max-shock: Jag tror det var det som jag blev så sjuk av förra våren. :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #100 skrivet: 2010.05.28 - 19:16:51 »

Grattis till 60-klubben.
Det vore en dröm att komma dit, men jag har fastnat på 5 kg högre och  kan inte avstår så mycket från kolisar så att jag skulle gå ner dom 5 kg.
2-3 månader strikt jobb, skulle jag vara där, men excuses  kommer hela tiden  :bang_head:

SÅ ,Stort grattis ! :flowers:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #101 skrivet: 2010.05.28 - 21:57:20 »

Grattis till under 70-strecket!  :clapping:  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2010.05.28 - 22:11:33 »

Jaha, det missade jag för jag blev så upprörd över vitkålen. Grattis! :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #103 skrivet: 2010.05.28 - 22:14:15 »

Ja, jag ska passa mig för gammal vitkål. Lovar!!  :smile: ...hoppas du inte åt den efter den börjat ludna  :lick:  :whink:

Tack Idalinda!  :bearhug: Känns verkligen som en dröm  :smile: Har nosat nere på strax över 70-strecket förut men sedan har jag gått upp igen, så fast det bara är hekton ifrån 70 känns det jävligt bra!! :cool: Bara det är motivation i sig! Jag tycker också att det är svårt att äta lite kolisar, är väl därför jag pendlar i vikt som en jojo :whistle: Du kommer snart vara med i 60-klubben själv!! Det är jag hundra på!! Men jag är ursäkternas mästare själv så jag vet verkligen vad du menar!!! Ljuger för mig själv gör jag t.o.m. och är dum nog att jag går på mina egna lögner hahaha.

Tack Corny!! :bearhug: och tack Hemul!! :bearhug:
Ni e ena hjärtan!  :inlove:

Imorn blir det ingen vägning för har syndat med cocacola ikväll, som jag för övrigt inte tycker är speciellt gott. Gör saken inte bättre när man vet att det bryter ner skelettet för oss av kvinnlig karaktär :blink: men ner gick det i.a.f. :whistle:



Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #104 skrivet: 2010.05.29 - 01:27:37 »

Höddu, Ekub, ska man dricka läskeblask (som det heter i Kalle Anka), kan man likaväl njuta av det! Varför dricka något som man inte tycker om?  :confused3:
Synda ska man göra med förstånd! Det ska vara värt det!  :flirting:

Grattis igen!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544