Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 17:57:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 470048 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #690 skrivet: 2011.06.15 - 16:45:37 »

Nä, "bara" hud som åkte som tur är!

Konstigt detdära, men är väl som du säger...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #691 skrivet: 2011.06.16 - 10:13:15 »

Ringde för att höra om mina provsvar har kommit in än, och fick en förklaring till mina upp- och nedgångar i vikt iaf. Vid första första blodprovet innan jag började behandlas låg min ämnesomsättning på 70. Normalt räknas mellan 12-22. Så inte konstigt att jag kunde äta vad som i slutet. Nu har jag segat mig upp till 13, alltså inte konstigt att jag står stilla. Eller exploderade i vikt innan jag började äta levaxin, som är anledningen till att jag ens kommit upp i 13. Personligen känns 13, på en normalskala på 12-22, väldigt lite så hoppas jag får justera till med lite extra levaxin  :whistle: Läkare älskar säkert patienter som "vet bäst" själv och vill bestämma doserna själv  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #692 skrivet: 2011.06.16 - 10:49:59 »

Oj! Hur mäter de ämnesomsättningen? Har du fått ligga med en sån där mask som man ser på TV eller kan de ta någon slags prover?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #693 skrivet: 2011.06.16 - 10:56:42 »

De tar bara vanliga blodprover. Inget spaceigt direkt  :loony: *s*
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #694 skrivet: 2011.06.16 - 11:10:19 »

Oj! Visste inte att man kunde det. Då skulle jag ha krävt det. Nu verkar det ju inte behövas.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #695 skrivet: 2011.06.16 - 20:21:24 »

Åh det skulle jag vilja testa.
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #696 skrivet: 2011.06.23 - 19:02:06 »

Hittar inte tillbaka efter jag fick struma, tappade sugen helt  :sad: Försökt och försökt men hittar inte motivationen alls  :glare: En av mina bästa tjejkompisar är så söt. Vi pratade nyss, hon har börjat på nytt jobb och berättade att några tjejer på hennes jobb äter enligt lchf. Så säger hon, sötaste sötaste  :loony: , kanske är det ngt för dig?  :inlove: Haha  :laugh: Mmmm nä, åt inte alls enligt lchf i ett halvår/år för ett halvår sedan  :rolleyes: Blir så full i skratt för vi har pratat om lchf flera gånger innan *s* Men som sagt just nu hittar jag ingen inspiration eller motivation  :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #697 skrivet: 2011.06.23 - 19:04:52 »

Du mår väl inte sämre?  :sad: Hur går det med medicinen du skulle få förresten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #698 skrivet: 2011.06.23 - 20:13:08 »

Närå, förutom att håret trillar av så mår jag bra ur den aspekten  :smile: Tror jag ska surfa igenom recepten här och inhalera lite inspiration  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #699 skrivet: 2011.06.24 - 07:37:17 »

Du får inhalera en varm kram från mig också. Ta hand om dig!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #700 skrivet: 2011.06.24 - 07:38:16 »

(kan man andas kramar? Jag tror det!)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #701 skrivet: 2011.06.24 - 11:47:58 »

Tack Lo  :rose: Klart man kan inhalera en kram  :whink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #702 skrivet: 2011.06.27 - 11:01:04 »

Blir fundersam. Satt och läste på Dahlqvist blogg http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/sk%C3%B6ldk%C3%B6rtelsjukdom_hypothyreos och där har många kommenterat att sedan de började äta lchf så har de kunnat sänka sin levaxin-dos eller t.o.m. tagit bort levaxinet helt efter 50 år. Men mina problem startade ju först efter att jag börjat äta lchf-kost. Nu pratar vi ju visserligen om två olika problem. De flesta som har kommenterat på bloggen verkar lida av hypothyreos men jag har hyperthyreos. Men egentligen så innebär det väl att den förändrade kosten åstadkommit detsamma hos alla, den har höjt produktionen i sköldkörteln.

Mina värden ligger som sagt inom "normal-värdena" enligt sista blodprovet. Men vad jag såg nu när jag läste på om TSH-värdena är att man inte ska äta levaxin innan man tar proverna, men det gjorde jag sist. Det var ingen som sa något när jag bokade in provtiden, och har inget minne av att någon sa något gången innan. Kan ju visserligen ha glömt, men poängen jag skulle komma fram till är att det kan ju ha påverkat mina prover att se bättre ut än vad de egentligen är och därför jag fortfarande inte mår riktigt bra. Ligger ju lågt på både TSH- och T4värdena. T3 mätte de tydligen inte längre.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #703 skrivet: 2011.06.27 - 11:15:44 »

Ring och fråga. Varför ska du öht äta Levaxin när du har hyper? Gör medicinen du får att din egen produktion helt upphör, eller vaddå? Fan vad det här är krångligt!

Kan meddela att kosten inte påverkat mina värden. Har fått gradvis sämre, precis som förväntat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #704 skrivet: 2011.06.27 - 12:01:57 »

Ringde dem innan idag och frågade varför jag inte fått ngt svar på mina prover än fast jag redan ringt om dem tidigare. Hade blivit ngt fel så sjuksöterskan skulle prata med läkaren som skulle kollat på mina resultat. Såg det med levaxinet efter samtalet och ringde aldrig upp igen för trodde att sjuksköterskan skulle ringa upp mig efter att han pratat med läkaren. Men det gjorde han aldrig och nu är telefontiden slut för idag.

Jag fick först Thacapzol för att minska produktionen och sedan Levaxin för att höja produktionen för att Thacapzolen drog ner den så mycket. Började med 50 mikrogram och har sedan höjt den med 50 mikrogram. Men Thacapzolen ligger på en oförändrad nivå.

Så kosten har inte påverkat dina värden alls? Förstår inte alls hur allting fungerar men hade varit intressant om någon genomförde en studie för att se om det finns något samband alls mellan kost och sköldkörtelproblem.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544