Tackar Linika, när det gäller magen så vet jag inte, har "väl" mina aningar vad det kan vara men inte så jag kan sätta fingret på det hela. trodde från början på chrons men efter att ha fått en kamera i rumpan så var det inte det TACK O LOV sen började mina tankar snurra kring IBS men inte heller där stämmer allt så jag börjar tro att det helt enkelt handlar om att magens och tarmarnas rörelser är för långsamma och inte hinner få undan det som jag stoppar i mig och det är därför jag får dom här anfallen med jämna mellanrum.
Jag väger mig varje morgon för att se om dagen räcer är på väg för jag vet att om min vikt ÖKAR så kommer den dagen inom 1 till 3 dagar och sen lugnar det sig men vikten måste öka med nästan 1kg på morgonen för att det ska vara fara å färde. Sen vet jag att vikten åker upp o ner som en bergodalbana.
Låter som att du har grym koll på det mesta borsett från anledningen till magproblemen :)
Jag skulle bara bli jättenojig om jag vägde mig varje dag ( även om det var vid samma tidpunkt) men jag kan tänka mig att det är ett bra sätt att hålla koll på kroppen om man vet hur den fungerar :)
Lycka till med magen i alla fall! Och med vikten :D