Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 14:03:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 85485 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #135 skrivet: 2012.05.07 - 14:50:55 »

Tackar Linika, när det gäller magen så vet jag inte, har "väl" mina aningar vad det kan vara men inte så jag kan sätta fingret på det hela. trodde från början på chrons men efter att ha fått en kamera i rumpan så var det inte det TACK O LOV sen började mina tankar snurra kring IBS men inte heller där stämmer allt så jag börjar tro att det helt enkelt handlar om att magens och tarmarnas rörelser är för långsamma och inte hinner få undan det som jag stoppar i mig och det är därför jag får dom här anfallen med jämna mellanrum.
Jag väger mig varje morgon för att se om dagen räcer är på väg för jag vet att om min vikt ÖKAR så kommer den dagen inom 1 till 3 dagar och sen lugnar det sig men vikten måste öka med nästan 1kg på morgonen för att det ska vara fara å färde. Sen vet jag att vikten åker upp o ner som en bergodalbana.

Låter som att du har grym koll på det mesta borsett från anledningen till magproblemen  :)
Jag skulle bara bli jättenojig om jag vägde mig varje dag ( även om det var vid samma tidpunkt) men jag kan tänka mig att det är ett bra sätt att hålla koll på kroppen om man vet hur den fungerar :)
Lycka till med magen i alla fall! Och med vikten :D
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #136 skrivet: 2012.05.12 - 22:32:38 »

Å jag som trodde jag kommit på något med min kropp och sen gör den tvärt emot  :mad_viking:  fick en sådan här togs dag ÄVEN då jag gått ner i vikten så tillbaka på ruta ett igen men ändå inte riktigt, ska pröva med att börja äta lite kolhydrater men inget bröd utan lite potatis ris pasta och se vad som händer har verkligen tröttnat på att kända mig "nödig" varenda j-vla dag.Ska verkligen bli spännande  se hur man mkmår och hur mycket man väger efter en vecka  österrike.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2012.05.12 - 23:40:23 »

Förr eller senare återvänder alla till POTÄTEN!  :nod-yes:
:potato:

Lycka till! Hoppas verkligen att det hjälper. Ska inte vitt ris vara stoppande förresten? Jag äter ris ibland och vill bara tipsa om att det går bra att frysa (det är svårt nog att koka bara en portion och en LITEN portion går bara inte). Du kanske redan visste det, men det gjorde inte jag innan jag såg det på TV för ett par år sen. Man får värma det i såsen sen, svårt att värma det för sig utan mikro, men det smakar helt normalt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #138 skrivet: 2012.05.13 - 00:23:31 »

Hovan
Jag äter potatis för att magen inte ska vara lös. För mej har det och ökade kolh.
 hjälpt.  :smile:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #139 skrivet: 2012.05.13 - 07:56:22 »

Som sagt blir till att prova sig fram nu IGEN och se vad som fungerar  för mage och viktens nedgång, har också en liten känsla av att det här upproret har en annan sida och det är avsaknaden av TRÄNING har inte varit på gymmet på nästan 2 månader pga förkylningar som avlöst varandra och nu när de äntligen släppt och man ska kunna börja träna igen då kommer väl en förkylning till.

Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #140 skrivet: 2012.05.13 - 18:46:34 »

Har också det problemet när jag tränar att jag blir förkyld och får göra uppehåll. Jag börjar ana ett samband trots att Jonas Bergqvist skriver att man inte blir juk av träning när man äter lchf.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #141 skrivet: 2012.05.13 - 19:06:23 »

Varför skulle man inte bli det? Skriver han det? Har du läst boken eller säger han det nån annan stans?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #142 skrivet: 2012.05.13 - 20:19:57 »

Han skriver det i boken som jag läst. Varför kommer jag inte ihåg om man skrev. Tycker inte det stämmer i alla fall.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #143 skrivet: 2012.05.13 - 20:36:24 »

Jag vet inte om jag tycker det stämmer för mina måttliga rörelser betraktar jag inte som träning.  :lol:
Det är väl när man tar ut sig som den där påverkan på immunsystemet kommer va?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #144 skrivet: 2012.05.14 - 16:23:34 »

Ja precis man ska bli rejält trött och få träningsvärk. Nu blir jag inte jätteförkyld utan mer lchf-förkyld, dvs småsnuvig och väldigt trött.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #145 skrivet: 2012.05.14 - 17:15:30 »

Bra, tänkte väl det. Sånt gör inte jag.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #146 skrivet: 2012.05.14 - 23:40:34 »

 :cry: :cry: första dagen på semestern å va fan händer, magen vill inte Alls, har bitvis ont i nedre delen av tarmarna, gasig i magen och får springa på toaletten och när man väl sitter där ja va dam då får man ut något som liknar har pluttar. Vet i fanken vad som hänt om magen försöker säga åt mig att vara ännu mera restriktiv med kolhydraterna eller...
Just nu vill jag bara hem å kunna sitta i lugn å ro på toan utan att riskera att väcka sambo och barn :cry: :cry: :cry:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2012.05.15 - 00:11:00 »

Har du provat med mer kolisar alltså? Det du beskriver nu påminner om det som jag hade. Antingen diarré eller harpluttar. Typiskt IBS sa doktorn. Men han gissade ju fel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #148 skrivet: 2012.05.15 - 23:45:25 »

Vad var det då, hemul?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #149 skrivet: 2012.05.16 - 00:28:54 »

Det måste ha varit en bakterie för jag blev ju bra när jag fick antibiotika mot urinvägsinfektion - som antibiotikan f.ö. inte hjälpte mot, men jag klagar inte. Jag kan ju inte vara ensam om att ha råkat ut för detta, men de slabbar ju IBS-diagnos på alla när de kollat de vanligaste andra orskerna och kikat in i stjärten för att ha ryggen fri.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544