Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.01 - 05:03:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 85604 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2012.04.07 - 08:15:43 »

Den ungen är jätteduktig och får BRA mat :)

Det är konstigt det där med upp o ner gång! men bara det går litet mer ner än upp så är det väl bra!
Loggat



Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #121 skrivet: 2012.04.15 - 19:44:32 »

Söndag igen, undrar vart tiden tar vägen, en vecka till borta och närmare sommaren kommer vi  :cool: har varit en minst sagt intressant vecka när det kommer till vikten, efter syndardagarna förra veckan trodde jag det skulle vara en stor viktökning på söndagsmorgonen men döm om min förvåning när det slutade på 94,5  :yay: hittils har jag pendlat mellan 94,5 och 93,6 som det landade på igår idag var det 93,8 men det går åt rätt håll vilket jag är mycket tacksam för :yay:  har som mål att vara nere i 90 innan maj vilket troligtvis inte kommer att hända men jag ska definitivt försöka. Imorgon kommer det DEFINITIVT inte hamna under 94 på tok för mycket krafs idag.

När det gäller den eländiga förkylningen så har den ÄNTLIGEN SLÄPPT :yay: :yay: :yay: så nu har jag ÄNTLIGEN en chans att komma iväg till gymmet och få träna lite, inte speciellt mycket utan mest styrketräning för mina axlars ryggs skull råkade ut för en whiplash skada för ett X antal år sedan och denna träning är det enda som får mina axlar att vara i normal position har märkt att det inte varit någon träning på ett bra tag eftersom får lättare ont.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2012.04.15 - 19:52:22 »

Underbart Hovan, du är tydligt på rätt väg!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2012.04.15 - 20:14:16 »

Grattis!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #124 skrivet: 2012.04.15 - 20:39:20 »

Skönt med bra vikt efter påskhelgen!
 :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #125 skrivet: 2012.04.15 - 22:17:28 »

Och grattis till att förkylningen har släppt!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #126 skrivet: 2012.04.25 - 22:13:39 »

10 dagar sedan man skrev, undrar var tiden tar vägen hän egentligen. Just nu så blir inget som det ska vara känns det som, förkylningen återvände efter 2 dagar och sitter fortfarande i men har bestämt mig för att jag ska träna lite försiktigt mest promenader och LITE styrka på grund av att min axel snart inte fixar att vara utan gymmet längre, har fått tillbaka "myrorna" i muskeln och det VILL  :mad_viking: jag inte veta av för då vet jag att den håller på att dra ihop sig  :shake_head:.
Vikten har legat och pendlat mellan 93 och 94 kilo men det som märks mest just nu är att midjan har börjat krympa ner mot 100cm och det gillas mycket. Maten försöker man hålla efter lchf normen någorlunda men det blir ingen strikt lchf diet utan en lite mer liberal kost som tillåter det lite goda och definitvt onyttiga som lindt choklad och glass.
Nu är det dags för sängen och ta hand om en mycket ledsen dotter.
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #127 skrivet: 2012.04.25 - 22:39:15 »

Midjan är ju viktigare än kilo, tror du är på rätt väg ändå men det har varit mycket förkylt i vår. Maj blir nog en härlig månad. Jag ska i varje fall börja med att sjunga; Vintern ra.. och vifta som bare den.
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #128 skrivet: 2012.04.29 - 20:30:27 »

Undrar vad som hänt denna veckan för att det ska vara 94,6 imorse, vet en sak som varit annorlunda och det är att det blev panerad snizel och panerad torsk denna veckan samt att jag tog vitamin tabletter, dagen efter dom tabletterna var vikten nästan 95kg höll på att tappa hakan eftersom jag dagen innan vägde 93,8 så jag undrar verkligen vad som hänt. Det positiva denna veckan är att dottern ÄNTLIGEN har blivit fri från sin förkylning så nu ska jag bara bli av med min 5 förkylning så jag kan gå och börja träna igen.
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #129 skrivet: 2012.05.06 - 14:49:17 »

Saker och ting är i görningen den saken är då säker MEN sen om det är på gott eller ont det vet jag tusan int :smile:e, har den senaste tiden lyckats med att komma i mina jobbyxor  som är stl 52 :yay: och de passar NÅGORLUNDA :nod-yes: nu men får passa mig så de inte klämmer  :shake_head:för då kan jag hälsa hem till allt som heter en kväll utan då är det toan som gäller :worried: men de 2 senaste dagarna har det varit bakåt när det gäller magens må bra, räser baja i fredags och igår kväll men visste om att det slulle komma eftersom vikten ökade, imorse låg den på 93,6 vilket är mitt näst lägsta hittils :yay: :yay: kommer dock att få revidera några av mina mål  :angrywife: har liksom inte gått som planerat med träning och mat, har inte kunnat gå på gymmet ÄNNU :fork_off: :angrywife: :mad_viking: efter denna slängen med förkylningar tror det stannade på 6 stycken på 1,5 månad och den sista sitter fortfarande i  :cry: vill så gärna gå och träna men vågar inte riktigt ännu utan det blir till att få ta promenader istället.
Loggat
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #130 skrivet: 2012.05.06 - 20:26:47 »

grattis till byxstorleken! :D

Vet du vad som orsakar magproblemen?


Undrar vad som hänt denna veckan för att det ska vara 94,6 imorse, vet en sak som varit annorlunda och det är att det blev panerad snizel och panerad torsk denna veckan samt att jag tog vitamin tabletter, dagen efter dom tabletterna var vikten nästan 95kg höll på att tappa hakan eftersom jag dagen innan vägde 93,8 så jag undrar verkligen vad som hänt. Det positiva denna veckan är att dottern ÄNTLIGEN har blivit fri från sin förkylning så nu ska jag bara bli av med min 5 förkylning så jag kan gå och börja träna igen.

Att väga sig varje dag kan medföra vissa problem... så som att vikten leker jojo :P Jag gick ner ett kilo på ca 7-8h här om dagen. Det jag gjorde där emellan var att sova o.O
Är du säker på att vitaminen var enda variabeln som skulle kunna ha förändrat vikten?
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #131 skrivet: 2012.05.07 - 09:00:39 »

Tackar Linika, när det gäller magen så vet jag inte, har "väl" mina aningar vad det kan vara men inte så jag kan sätta fingret på det hela. trodde från början på chrons men efter att ha fått en kamera i rumpan så var det inte det TACK O LOV sen började mina tankar snurra kring IBS men inte heller där stämmer allt så jag börjar tro att det helt enkelt handlar om att magens och tarmarnas rörelser är för långsamma och inte hinner få undan det som jag stoppar i mig och det är därför jag får dom här anfallen med jämna mellanrum.
Jag väger mig varje morgon för att se om dagen räcer är på väg för jag vet att om min vikt ÖKAR så kommer den dagen inom 1 till 3 dagar och sen lugnar det sig men vikten måste öka med nästan 1kg på morgonen för att det ska vara fara å färde. Sen vet jag att vikten åker upp o ner som en bergodalbana.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2012.05.07 - 09:38:39 »

Grattis! Eller beklagar. Vet inte riktigt vilket som är tillämpligt. Båda kanske?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #133 skrivet: 2012.05.07 - 10:48:09 »

Ha ha helt klart är det grattis som gäller, även om magen krånglar så är det trots allt vikten och centimetrarna kring midjan som är viktigast
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #134 skrivet: 2012.05.07 - 11:27:58 »

Hm, kollat upp spastic colon nagan gang? vet inte om det heter sa pa svenska, men min ex hade det, ar typ en liten "pase" i tarmen dar litet skit kan hamna i och som sen kan smarta till det hela regelbundet. Vid anfall madde han pyton.

Hoppas iallafall att din forkylning ger med sig snart!
Loggat



Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544