Räkna kalorier på low carb

Sidor: << < (3/4) > >>

hemul:

Förbränning är faktiskt svårt. Fanstyget ändrar sig ju.  :sneaktongue:

fetsmart:

Citat från: hemul skrivet 2016.06.13 - 00:59:16
--
Förbränning är faktiskt svårt. Fanstyget ändrar sig ju.  :sneaktongue:

--

Ja, med ålder och kroppsvikt... i övrigt? Periodiskt/tillfälligt på grund av?... hur mycket?

Så gott som omöjligt att konstatera med hjälp av kaloriräkning och badrumsväg skulle jag nog vilja påstå.
Den omtalade "Biggest-Loser-studien" av Hall mfl säger den nåt begripligt om förändring av förbränning kanske?...

hemul:

Med grad av aktivitet. Det är inte särkilt svårt att konstatera att ivf jag inte ökar min förbränning i närheten av det förväntade med motion. Antingen är jag en evighetsmaskin eller också dras basalförbränning ner, det vet jag inte. Men att jag inte gör av med särkilt mycket mer än om jag sitter på rumpan, det är ju inte svårt att konstatara.

fetsmart:

Citat från: hemul skrivet 2016.06.13 - 10:51:48
--
Med grad av aktivitet. Det är inte särkilt svårt att konstatera att ivf jag inte ökar min förbränning i närheten av det förväntade med motion. Antingen är jag en evighetsmaskin eller också dras basalförbränning ner, det vet jag inte. Men att jag inte gör av med särkilt mycket mer än om jag sitter på rumpan, det är ju inte svårt att konstatara.

--

Med badrumsvåg och kaloriräkning?...  eller kör du bodpod och sånt där "isotopvatten"? ;-)

fetsmart:

Citat från: hemul skrivet 2016.06.13 - 10:51:48
--

--

Ursäkta ! Missuppfattade - naturligtvis ändras total förbränning med fysik aktivitet, finns ju många "bra" tabeller avseende det... Jag avsåg enbart BMR - basal förbränning.

Sidor: << < (3/4) > >>