Chokladpannacotta med grädde och bär

Sidor: << < (5/7) > >>

Bookia:

Citat från: hemul skrivet 2008.04.06 - 11:01:51
--
Menar du att han inte byggde muskler när han åt LC? Det trodde jag alla gjorde.

--

Jag har byggt muskler men han hade muskler sen innan eftersom han cyklade sisådär 2-5mil dagligen, han bodde i Linköping och alla kompisar bodde låååångt bort så det blev massa cyklande. När han började med LCHF började han bli småsjuk hela tiden, ständiga afte, och täta förkylningar. Jag hade också det problemet när jag precis hade börjat med LCHF, antagligen hör det till under kroppens omställningsperiod. Men i hans fall var det inte bra, han gick ner massor i vikt och är nu underviktig. Innan var han väldigt smal men på gränsen till undervikt. Så nu försöker jag göda upp stackarn, det är bara skinn och ben nu.  :neutral:

Bookia:

Citat från: hemul skrivet 2008.04.06 - 11:17:03
--
Citat från: Bookia skrivet 2008.04.06 - 09:52:38
--
Men när han har använt vispgrädde i grytor har det skurit sig för honom med, så han vågar sig inte på pannacottan.  :crazy:

--
Men det bevisar ju min tes! Det måste vara kärlen. Själv har jag bara varit med om det när vi försökte vispa grädde i en aluminiumkastrull med en rostfri visp (det var på landet och vi tog vad vi hade). Vi trodde det var fel på grädden och åkte till affärn och bytte två gånger. De tittade väldigt konsigt på oss.  :crazy:

--

Jag har testat en vanlig rostfri ikea kastrull....det funkade inte. Jag testade i en svindyr titankastrull....det funkade inte. Jag tror INTE det är kärlen som är fel på.  :shake_head:

Bookia:

Citat från: hemul skrivet 2008.04.06 - 11:05:25
--
Men vad trist. Jo, jag vet att det kan bli jobbigt för alla parter med upprepningar och så. Alla har kanske inte tålamod, men vad hemskt att det är så.  :sad:

--

Jo visst suger det, men det är inte mycket att göra åt. Jag kan inte tvinga folk att vara förstående och jag kan inte tvinga folk att umgås med mig. Man reder sig själv på nåt sätt ändå. Även om det är ensamt.   :swimfish:

hemul:

Citat från: Bookia skrivet 2008.04.06 - 11:22:12
--
Jag har testat en vanlig rostfri ikea kastrull....det funkade inte. Jag testade i en svindyr titankastrull....det funkade inte. Jag tror INTE det är kärlen som är fel på.  :shake_head:

--

Radonhus?  :tongue:

hemul:

Citat från: Bookia skrivet 2008.04.06 - 11:25:52
--
Jo visst suger det, men det är inte mycket att göra åt. Jag kan inte tvinga folk att vara förstående och jag kan inte tvinga folk att umgås med mig. Man reder sig själv på nåt sätt ändå. Även om det är ensamt.   :swimfish:

--

Det är nog sant att det är så. Har du kontakt med andra hörselskadade då?

Sidor: << < (5/7) > >>